ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρχονται Πειραματικά ΙΕΚ και Πρότυπα ΕΠΑΛ-Τι σχεδιάζει το Υπουργείο

Μείωση των απουσιών στα δημόσια ΙΕΚ με την τηλεκπαίδευση

Ξεκίνησε η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση, με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να παρουσιάζει χθες τις πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ίδρυση Πρότυπων και Πειραματικών ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, αλλά και μεταγυμνασιακών δομών κατάρτισης.

«Το αποπαίδι του χθες να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο», ανέφερε η κ. Κεραμέως, υποστηρίζοντας ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα που μπορεί να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, η υπουργός αναφέρθηκε στις σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο:

– Η ίδρυση Πειραματικών ΙΕΚ και Πρότυπων ΕΠΑΛ έχει ως στόχο τη δημιουργία πυλώνων που θα αποτελέσουν το παράδειγμα για το σύνολο των εν λόγω εκπαιδευτικών δομών, καθώς και τον συνδετικό κρίκο με την αγορά εργασίας και τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της.

– Η δημιουργία του επιπέδου 3 στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, που μέχρι στιγμής δεν υπάρχει. Το επίπεδο αυτό θα καλύπτεται από τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), οι οποίες θα παρέχουν κατάρτιση στο επίπεδο του τεχνίτη. Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία, φορείς της αγοράς έχουν εκφράσει την ανάγκη για κάλυψη αυτής της κατηγορίας, ενώ σημειώνουν ότι πρόκειται για μια προσοδοφόρα διέξοδο.

– Στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ δίνεται η δυνατότητα οργάνωσης ξενόγλωσσων τμημάτων, με στόχο την εξωστρέφειά τους, ενώ στην ίδια λογική τα ινστιτούτα θα συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα στον τομέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με στόχο την επαφή των καταρτιζομένων με πραγματικές συνθήκες παραγωγικής διαδικασίας.

Μεταξύ των αλλαγών προβλέπεται η σύσταση Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων, καθώς και περιφερειακών συμβουλίων, τα οποία θα μελετήσουν τις ανάγκες της αγοράς και θα προχωρήσουν σε προτάσεις για τη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.

Στο 9% έπεσαν οι απουσίες των καταρτιζομένων στα δημόσια ΙΕΚ, από 21%, ποσοστό στο οποίο ανήλθαν οι απουσίες πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλέστηκε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στη Βουλή.

Η υπουργός είχε κληθεί να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη, σχετικά με τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ και καταγγελίες για παράνομη παρακολούθηση τηλεκπαίδευσης από διευθυντές.

«Όπως ξέρετε, κάθε χρόνο υπάρχει ένα ποσοστό καταρτιζομένων οι οποίοι δεν συμμετέχουν. Παρ’ ότι εγγράφονται, δηλαδή, εν συνέχεια δεν συμμετέχουν στα μαθήματα στα ΙΕΚ. Πέρυσι, λοιπόν, το αντίστοιχο εξάμηνο, αυτό το ποσοστό ήταν στο 21%. Στο περσινό δηλαδή χειμερινό εξάμηνο υπήρχαν απουσίες κατά 21%. Φέτος που έχουμε τηλεκπαίδευση, αυτό έχει μειωθεί και είναι στο 9%. ‘Αρα, αυτό μας δείχνει πως όχι μόνο δεν έχει αυξηθεί η διαρροή, όπως λέτε, αλλά ότι έχει αυξηθεί η συμμετοχή στα μαθήματα εν μέσω πανδημίας. Ξαναλέω από το 21% απουσίες, έχουμε πάει στο 9%, ένα πολύ ελπιδοφόρο μήνυμα σχετικά με τη συμμετοχή των καταρτιζομένων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», είπε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι τα στοιχεία απορρέουν από το πληροφοριακό σύστημα «ΠΗΓΑΣΟΣ».

Νωρίτερα, ο Κρίτων Αρσένης ζήτησε από την υπουργό Παιδείας ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την στήριξη της συμμετοχής των καταρτιζομένων στο πρόεγραμμα τηλεκπαίδευσης. « Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, επειδή τα ΙΕΚ είναι οι χώροι όπου τα παιδιά των φτωχότερων οικογενειών πηγαίνουν για τη συνέχεια της εκπαίδευσής τους, αυτή τη στιγμή έχουμε καταγγελίες ότι τα παιδιά αυτά, που συνδέονται σχεδόν πάντα με κινητό, βέβαια, στην τηλεκπαίδευση, πολλές φορές δεν έχουν σήμα, πρέπει να βγουν στον δρόμο με το μπουφάν τους για να κάνουν μάθημα και πάρα πολλά αποκλείονται. Δεν έχετε λάβει κάποια μέτρα για την προστασία της συμμετοχής των παιδιών των δημοσίων ΙΕΚ στην τηλεκπαίδευση. Σας ζητάμε να τα λάβετε και θέλουμε να μας ενημερώσετε, επειδή παίρνουν απουσία όσα παιδιά δεν καταφέρνουν να συμμετέχουν, πόσα παιδιά μέχρι στιγμής έχουν ξεπεράσει το όριο απουσιών και χάνουν τη χρονιά τους», είχε δηλώσει ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.

«Για τους καταρτιζόμενους που δεν μπορούν να συμμετέχουν στις διαδικασίες εξ αποστάσεως, παρέχεται από το κάθε ΔΙΕΚ εξατομικευμένη συνδρομή, αποστολή e-mail με το εκπαιδευτικό υλικό, παροχή εκτυπωμένων σημειώσεων, ανάθεση γραπτών εργασιών, παράδοση των εργασιών στο ΔΙΕΚ, χρήση υπολογιστή που βρίσκεται στον χώρο του ΔΙΕΚ και τηλεφωνική υποστήριξη, διατηρώντας έτσι όλους ενταγμένους στην κατάρτιση χωρίς να λαμβάνουν απουσίες», είπε η Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε, απευθυνόμενη στον βουλευτή: «Οπότε, θα ήθελα να ακούσω συγκεκριμένα ποιοι είναι αυτοί οι εκπαιδευόμενοι, οι καταρτιζόμενοι που λέτε ότι αποκλείονται».

Ως προς την παρακαλούθηση των μαθημάτων από τους διευθυντές, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε τον βουλευτή ότι «υπάρχει συγκεκριμένη εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας, η οποία προβλέπει ακριβώς το πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα ΔΙΕΚ. Εκεί προβλέπεται συγκεκριμένα ότι η διοίκηση της εκπαιδευτικής δομής πιστοποιεί τη συμμετοχή των εκπαιδευτών στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης». Πρόσθεσε δε ότι δεν υπάρχει καμία καταγγελία με όσα ο βουλευτής αναφέρει, για τα ΔΙΕΚ Δυτικής Αθήνας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

Έρχονται Πειραματικά ΙΕΚ και Πρότυπα ΕΠΑΛ-Τι σχεδιάζει το Υπουργείο

Δημοφιλέστερα

To Top