Επιχειρείν

Επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στην τριετία από την Lidl Ελλάς – Στα 1.000 ευρώ μεικτά ο κατώτατος μισθός από Δεκέμβριο

Aπό 1η Δεκεμβρίου ο κατώτατος μισθός για την εταιρεία θα είναι στα 1.000 μεικτά τον μήνα

Σήμερα ο μέσος μισθός στην εταιρεία είναι τα 930 ευρώ, ενώ αυξήσεις μισθών θα γίνουν και στους εργαζομένους μερικής απασχόλησης. Η διοίκηση, πάντως, απέφυγε να δώσει στοιχεία για την αναλογία των εργαζομένων πλήρους και μερικής απασχόλησης, αναφέροντας ότι η πλειονότητα του προσωπικού στα καταστήματα είναι μερικής απασχόλησης και στα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας πλήρους απασχόλησης. Η αλυσίδα απασχολεί 6.772 εργαζομένους, με 200 νέες θέσεις εργασίας να έχουν δημιουργηθεί από το 2022.

Ταυτόχρονα, όπως ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της αλυσίδας στην Ελλάδα, Μάρτιν Μπραντερμπούργκερ, προχωράει στην οικονομική στήριξη όλων των εργαζομένων της στα καταστήματα και τα logistics centers, με το συνολικό ποσό των 500.000 για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023.

Αυξήσεις μισθών από 1ης Δεκεμβρίου, προκειμένου ο κατώτατος μεικτός μισθός για τους πλήρους απασχόλησης εργαζομένους να φτάσει τα 1.000 ευρώ.

Στη σκιά επίσης της κλιματικής κρίσης που ήδη προκαλεί σοβαρό πλήγμα στη χώρα, ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς ανακοίνωσε χθες τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού αρωγής σε ακραία καιρικά φαινόμενα, πρωτοβουλία που γίνεται σε συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Η εταιρεία για την πρωτοβουλία αυτή θα διαθέσει το ποσό των 200.000 ευρώ και θα εφοδιάζει το ειδικό αυτό hub σε μόνιμη βάση με προϊόντα από τις αποθήκες της. Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις των 120 εκατ. ευρώ, αυτές θα κατευθυνθούν σε νέα καταστήματα, εκσυγχρονισμό των υφισταμένων, με τον κ. Μπραντερμπούργκερ να μην αποκλείει και τη δημιουργία νέου κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1999 μέχρι και σήμερα οι συνολικές επενδύσεις της εταιρείας υπερβαίνουν το 1,4 δισ. ευρώ. Αν και ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς ανέφερε ότι κοιτάζει την αγορά, επανέλαβε ότι η εταιρεία μεγαλώνει κυρίως μέσω της οργανικής ανάπτυξης. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική στις κυβερνητικές παρεμβάσεις για τον έλεγχο των τιμών, τόσο στη διάταξη για το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους όσο και στο  “καλάθι του νοικοκυριού“. «Πρέπει να σταματήσουν οι νομοθετικές παρεμβάσεις. Δημιουργούν κόστος και έξοδα. Αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να επενδυθούν στις τιμές», τόνισε χαρακτηριστικά. Ερωτηθείς δε για το κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού», υποστήριξε ότι το πρόβλημα δεν είναι το κόστος, αλλά ότι περιορίζει την ελεύθερη και ανοιχτή αγορά. Επισήμανε δε ότι η Lidl έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη για το υψηλό πρόστιμο που της επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης πριν από μερικούς μήνες.

Ο κ. Μπραντερμπούργκερ εκτίμησε ότι θα υπάρξει περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού το επόμενο διάστημα, ενώ κληθείς να σχολιάσει πώς η Lidl Ελλάς είναι τουλάχιστον 10% φθηνότερη από τον ανταγωνισμό σε 200 βασικά είδη, καθώς και ότι έχει προχωρήσει σε μόνιμη μείωση τιμών έως και 37% σε πάνω από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το κόστος λειτουργίας αυξάνεται, ο ίδιος το απέδωσε στη μεγάλη διαπραγματευτική ισχύ της αλυσίδας. Τόνισε μάλιστα ότι η εταιρεία δεν διαπραγματεύεται τις τιμές μια φορά τον χρόνο, αλλά πολλές φορές προκειμένου να επιτυγχάνει καλύτερες τιμές. Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, διαδραματίζει το γεγονός ότι η Lidl Ελλάς εξοφλεί τους προμηθευτές εντός 41 ημερών κατά μέσον όρο, όταν ο μέσος όρος συνολικά της εν λόγω αγοράς είναι 117 ημέρες.

Ιδιαίτερη σημασία, τέλος, έχει το γεγονός ότι μέσω των θυγατρικών της Lidl σε άλλες χώρες, προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών μπαίνουν στα ράφια της αλυσίδας σε 31 ακόμη χώρες. Ο τζίρος που κάνουν οι Έλληνες προμηθευτές μέσω της Lidl στο εξωτερικό έφτασε το 2022 τα 460 εκατ. ευρώ.

Ιδιωτική ετικέτα στο 70% των προϊόντων

«Συνδυάζουμε τη δύναμη ενός μεγάλου, πολυεθνικού οργανισμού με την ευελιξία ενός discounter», ανέφερε ακόμη ο κ. Brandenburger, σημειώνοντας πως σύμφωνα με έρευνες που εκπονεί η εταιρεία εσωτερικά σε εβδομαδιαία βάση σε πάνω από 200 βασικά είδη προκύπτει πως είμαστε τουλάχιστον 10% φθηνότεροι από την αγορά.

Όπως είπε ο ίδιος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής γκάμας προϊόντων. Καλύπτουν όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, και αναλογούν στο 80% του τζίρου της εταιρείας που συνεργάζεται συνολικά με περισσότερους από 450 Έλληνες προμηθευτές, με το 65% του τζίρου να προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα.

«Αξιοποιώντας τη διαπραγματευτική δύναμη του δικτύου μας, πετύχαμε για μια ακόμα φορά τις πιο συμφέρουσες τιμές μειώνοντας μόνιμα τις τιμές έως και 37% σε πάνω από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από όλες τις κατηγορίες food και near food», τόνισε ο κ. Brandenburger.

«Παράλληλα, βάζουμε προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά μας. Σήμερα λειτουργούμε σταθμούς σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους», τόνισε ακόμη η κυρία Αδαμίδου.

πληροφορίες: kathimerini/ insider.gr

 

Επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στην τριετία από την Lidl Ελλάς – Στα 1.000 ευρώ μεικτά ο κατώτατος μισθός από Δεκέμβριο
To Top