Το δικό μου Σχολείο

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά καινοτομούν: Η επόμενη μέρα σε εκπαίδευση,παιδεία,δεξιότητες

ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά διοργανώνουν εκδήλωση την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019 με θέμα : Εκπαίδευση, Παιδεία, Δεξιότητες – Η επόμενη μέρα. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο REX στις 6.30 μ.μ .

Η διοργάνωση της εκδήλωσης πραγματοποιείται προκειμένου το ευρύ κοινό να ενημερωθεί για καινοτόμες δράσεις του σχολείου που ήδη υλοποιούνται, που ωφέλουν τους μαθητές του σχολείου και έχουν αντίκτυπο στην κοινωνία της Καλαμάτας.
Ακόμη θα παρουσιαστούν καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας αλλά και στάσεις ζωής που βελτιώνουν την εκπαίδευση και προάγουν την παιδεία και τον πολιτισμό.

Ο πρώτος άξονας ¨Portfolio – Περιγραφική αξιολόγηση¨,
στον οποίο θα επικεντρωθούμε και για τον οποίο θα ενημερωθούν όσοι παρευρεθούν στην εκδήλωση, είναι εκείνος της περιγραφικής αξιολόγησης. Με αλλά λόγια, θα παρουσιασθεί η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αξιολογούνται οι μαθητές, τι φανερώνει ο εκάστοτε βαθμός και πόσο αποτελεσματικός είναι ο παραδοσιακός τρόπος αξιολὀγησης. Ακόμη θα φανερωθεί το σχέδιο λειτουργίας των Εκπαιδευτηρίων για μια ποιοτικότερη αξιολόγηση και πως το εγχείρημα αυτό θα ωφελήσει τους μαθητές στην σχολική τους ζωή και την επαγγελματική τους κατεύθυνση.

Ο δεύτερος στρατηγικός άξονας ¨Μαθητής του σήμερα, πολίτης του αύριο¨
των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, ο οποίος θα παρουσιασθεί, αφορά τον Ευρωπαϊκό Προσανατολισμό και τη σπουδαιότητά του, για την δημιουργία ολοκληρωμένων ανθρώπων με αίσθημα αποδοχής, υποστήριξης και αλληλεγγυής αλλά και την αναγκαιότητα του, για τον μελλοντικό πολίτη και τις απαιτούμενες δεξιότητες για επιτυχία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Ο τρίτος άξονας, ¨Η τέχνη πάει σχολείο¨,
αφορά τις Τέχνες. Επικέντρωση και εστίαση απαιτείται στο ρόλο, τη σημασία και την προσφορά της στους μαθητές. Θα αναλυθεί η επιρροή της στη ψυχοσύνθεση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων από τους μαθητές και η αναγκαιότητα της σε ένα σχολείο που αντιλαμβάνεται τα νέα δεδομένα εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο ενώ ανάγει την έννοια της παιδείας ως του σπουδαιότερου, προς κατάκτηση, αγαθού.

Ο τέταρτος άξονας ¨Μιλάμε Αρχαία Ελληνικά;¨
εμβαθύνει στη κατανόηση της ελληνικής, στην σωστή ερμηνεία και απόδοση και επομένως στη χρησιμότητά της. Οι ρίζες μας εμπνέουν, δημιουργούν, εκφράζουν, διδάσκουν πολιτισμό. Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να μαθαίνουμε αρχαία ελληνικά, γιατί δεν αρκεί η μετάφραση και απαιτείται η μελέτη του πρωτότυπου και κυρίως πως τα παιδιά του Δημοτικού επωφελούνται από την μελέτη αρχαίων ελληνικών στο Δημοτικό; Οι απαντήσεις θα δοθούν. Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγἀ καινοτομούν και με τη μορφή παιχνιδιού χαρίζουν στους μαθητές τους το προνόμιο της σωστής γνώσης και χρήσης της γλώσσας μας.

Ο πέμπτος άξονας ¨Μαζί πιο δυνατοί¨
για τον οποίο είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι καθώς γινόμαστε δέκτες των αναγκών της πόλης μας και έμπρακτοι υποστηρικτές είναι το εθελοντικό μας έργο. Το εθελοντικό προφίλ του σχολείου παίρνει αποτελεσματικότερη και πιο συγκεκριμένη μορφή καθώς ενσωματώνεται ακόμη πιο φανερά στην κοινωνία της Καλαμάτας με βασικούς άξονες τον Άνθρωπο, τον Πολιτισμό, τα Ζώα και το Περιβάλλον.
«Επιλέγουμε να γίνουμε κομμάτι του κόσμου που ονειρευόμαστε».

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΟΜΙΛΗΤΡΙΩΝ

ΕΛΕΝΗ ΒΟΛΟΝΑΚΗ
Η Ελένη Βολονάκη έχει σπουδάσει κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στο Royal Holloway του Πανεπιστημίου του Λονδίνου με θέμα στην αττική ρητορεία, συγκεκριμένα ένα «Ερμηνευτικό Υπόμνημα των λόγων του Λυσία Κατά Ἀγοράτου (13) και Κατά Νικομάχου (30)», το οποίο έχει δημοσιευτεί στα ελληνικά με εμπλουτισμένο υλικό και βιβλιογραφία από τις εκδόσεις Παπαζήση το 2010. Έχει διδάξει μαθήματα προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου (αρχαία ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, ποίηση και πεζογραφία) για μία περίοδο δέκα ετών σε πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου (Royal Holloway University of London, Open University London). Στη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών έχει διδάξει από το 2004 και στα δύο Τμήματα (Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών και Φιλολογίας) σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα μια ευρεία κλίμακα μαθημάτων Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας. Από τον Σεπτέμβριο του 2018 είναι Μόνιμη Επίκουρος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έχει συγγράψει αρκετά άρθρα σε διεθνή περιοδικά και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους διεθνών συνεδρίων με θέματα που ποικίλλουν και αφορούν στην αρχαία ρητορεία και ρητορική (δικανική, συβμουλευτική και επιδεικτική) και την πρόσληψή της στην αρχαιότητα, στο αττικό δίκαιο, στη σχέση ρητορικής και δράματος, καθώς επίσης ρητορικής και ελληνιστικής ποίησης. Είναι επόπτρια επτά διδακτορικών διατριβών και τριών μεταδιδακτορικών ερευνών. Έχει αναλάβει την (συν)διοργάνωση πολλών επιστημονικών ημερίδων και σεμιναρίων καθώς και διεθνών συνεδρίων που έχουν διεξαχθεί στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθώς επίσης και ανοικτών πανεπιστημιακών σεμιναρίων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό και στους φοιτητές. Σε συνεργασία με πολλούς φορείς της Εκπαίδευσης, της Περιφερείας Πελοποννήσου και του Υπουργείου Παιδείας έχει αναλάβει σημαντικό έργο για την προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, διοργανώνοντας Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης τόσο για την Δευτεροβάθμια όσο και για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τους πρώτους για όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τους δεύτερους για τον Νομό Μεσσηνίας. Τέλος, έχει συμμετάσχει με ομιλία της σε 40 διεθνή συνέδρια και ως συνεπιμελήτρια στην έκδοση συλλογικών τόμων πρακτικών Διεθνών Συνεδρίων με θέματα ρητορείας και δράματος. Την περίδο αυτή, εργάζεται για την ολοκλήρωση δύο ερμηνευτικών υπομνημάτων δικανικών λόγων του Απολλοδώρου ([Δημ.] 47) και του Λυκούργου (Κατά Λεωκράτους).

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ
Η Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση είναι Επίτιμη Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ελλάδος. Έχει σπουδάσει Παιδαγωγικά στην Ελλάδα και τη Μεγάλη Βρετανία με κρατική υποτροφία και έχει ειδικευτεί στη Διδακτική, το Αναλυτικό Πρόγραμμα και την Αξιολόγηση του Αναλυτικού Προγράμματος. Διδάσκει σε μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα και την Κύπρο Διδακτική και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση.
Έχει εργαστεί ως δασκάλα σε δημοτικά σχολεία ειδικής αγωγής, αλλόγλωσσων μαθητών και γενικής αγωγής. Διετέλεσε για πέντε χρόνια Σχολική Σύμβουλος στο κέντρο της Αθήνας και για δέκα περίπου χρόνια Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Συμβούλιο της Ευρώπης σε θέματα διδακτικής της Γλώσσας και της Ενεργού Πολιτειότητας. Έχει εκδώσει πέντε βιβλία, έχει συμμετάσχει σε συνέδρια πανελλήνια και διεθνή και έχει δημοσιεύσει πλήθος άρθρων. Έχει συμμετάσχει ώς μέλος επιστημονικής ομάδας σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας όπως: α) η Εκπαίδευση Μαθητών που ανήκουν σε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες (2013) και, β) η Διαμόρφωση ενός Πλαισίου για την Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση (2014). Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας για την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (2018). Πρόσφατο βιβλίο της (2018) στις Εκδόσεις Γρηγόρη έχει τίτλο “Αξιολογώ και Μαθαίνω” .

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΔΙΜΙΖΑ
Γεννήθηκε, μεγάλωσε και ακόμα μεγαλώνει…. Στη σωστή στιγμή και όταν έπρεπε, την έστειλαν στο σχολείο να μάθει όλα τα γράμματα, να γίνει σπουδαγμένη. Συνέχισε το σεργιάνι της στη γνώση, παίρνοντας πτυχίο από το Θέατρο Τέχνης, Κ.Κουν και σπουδάσε στο Πανεπιστήμιο Πελ/νήσου,Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ιστορία, Αρχαιολογία και Διαχείριση Πολιτισμικών Αγαθών. Μέχρι σήμερα επιμορφώνεται σε σεμινάρια και εργαστήρια που προωθούν την βιωματική μάθηση και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Εδώ και 20 χρόνια δουλεύει ως θεατροπαιδαγωγός με ομάδες παιδιών και εφήβων. Έγραψε και σκηνοθέτησε έργα με παιδιά και για παιδιά. Έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης, το Δηπεθε Καλαμάτας, την Πειραματική Σκηνή Καλαμάτας, το Καλλιτεχνικό Στέκι.
Τα τελευταία χρόνια εργάζεται στα εκπαιδευτήρια Μπουγά ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Εμψυχώνει ομάδες Λογοτεχνίας, Θεάτρου και δημιουργικής γραφής και διδάσκει Παιδική Λογοτεχνία και Κουκλοθέατρο στο ΙΕΚ Ορίζων στο τμήμα Βρεφονηπιοκόμων.
Στο μονοπάτι των παραμυθιών και της αφήγησης ιστοριών της προφορικής παράδοσης βαδίζει τα τελευταία 7 χρόνια και ακόμα έχει πολλά ζευγάρια σιδερένια παπούτσια που δεν έχουν λιώσει.
Παρόλα αυτά αισθάνεται τυχερή που μπορεί να λογαριάζει τον εαυτό της άλλον ένα κρίκο της ευγενικής γενιάς των σαλτιμπάγκων.

ΜΑΡΙΑ ΔΡΕΤΤΑ
Γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από πολύ μικρή ηλικία έδειξε ιδιαίτερη αγάπη για την γαλλική γλώσσα και κουλτούρα και ξεκίνησε μαθήματα στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών όπου και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών Sorbonne 2. Στη συνέχεια σπούδασε Γαλλική Γλώσσα και Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών απ’ όπου αποφοίτησε με βαθμό “Λίαν Καλώς”.
Από το 1992 έως το 2004 εργάστηκε ως καθηγήτρια γαλλικών στα Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών Κωνσταντοπούλου-Γυφτάκη (Καλαμάτα) και παράλληλα στις σχολές ΟΑΕΔ-ΤΕΕ- Τμήμα Κομμωτικής και Αισθητικής και Τομέας ΣΕΚ-Μαγειρικής – Ζαχαροπλαστικής (Καλαμάτα). Από το 2006 έως το 2009 εργάστηκε ως ωρομίσθια καθηγήτρια σε δημοτικά σχολεία του νομού Μεσσηνίας.
Το 1994 παρέμεινε για έξι μήνες στο Παρίσι όπου εργάστηκε ως ξεναγός-συνοδός στο τουριστικό γραφείο Ardamor. Από το 2002 έως και σήμερα εργάζεται στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά (Γυμνάσιο) και από το 2012 στο ΙΕΚ ΟΡΙΖΩΝ (Τμήμα Μαγειρικής).
Έχει συμμετάσχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας καθώς και για τα διπλώματα DELF-DALF.
Με τους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά έχουν διακριθεί για τρεις συνεχόμενες χρονιές με το βραβείο καλύτερου βίντεο στον πανελλήνιο διαγωνισμό Γαλλοφωνίας.
Μιλάει αγγλικά και είναι μέλος στον σύλλογο “Ξαναρχίζω” και στον Φιλοζωικό Σύλλογο Καλαμάτας.

To Top