ΠΟΛΙΤΙΚΗ

“Είναι η δική μας αίσθηση ή δεν βαίνουν όλα τόσο καλώς;”

Τρεις δημοτικοί σύμβουλοι Καλαμάτας, από τρεις διαφορετικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, καταθέτουν με κοινή δήλωσή τους τις απόψεις τους για τη διοίκηση του Δήμου Καλαμάτας από τη δημοτική αρχή, στηλιτεύοντας τον τρόπο που πολιτεύεται,  που διοικεί, που απαντά στις ερωτήσεις του δημοτικού συμβουλίου. Οι Βασίλης Κανάκης (Καλαμάτα Μπροστά), Τόνια Κουζή (Καλαμάτα Τόπος Ζωής) και Παναγιώτης Χειλάς (Πρότυπος Δήμος), παραθέτουν ενδεικτικά ερωτήσεις που έθεσαν στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και τις απαντήσεις που έλαβαν, χαρακτηρίζοντάς τες ως γενικόλογες, για το θεαθήναι,  χωρίς τις τεχνικές λεπτομέρειες που απαιτούνται για  να τεκμηριωθούν. Καυτηριάζουν τις απευθείας αναθέσεις, τις μισές αλήθειες, τις λειψές απαντήσεις,  τη γενική αίσθηση που πλασάρεται πως “όλα βαίνουν καλώς”, την ίδια στιγμή  που η αίσθηση στους πολίτες είναι διαφορετική από έργα που καθυστερούν ή από άλλα που πιστώνονται με χιλιάδες ευρώ προκαταβολικά για δράσεις αμφίβολης αποτελεσματικότητας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΝΑΚΗ-ΚΟΥΖΗ-ΧΕΙΛΑ

“Αν παρακολουθήσει κάποιος δημότης τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Καλαμάτας, στο τέλος της συνεδρίασης, είτε θα είναι περιχαρής και θα πλέει σε πελάγη ευτυχίας, έχοντας την αίσθηση ότι ζει σε μια εκπληκτική πόλη χωρίς προβλήματα, είτε θα έχει την εντύπωση ότι συμμετέχει σε ένα επικοινωνιακό παιχνίδι λείανσης της πραγματικότητας και συνειδητά ελλιπούς δημοσιοποίησης της αλήθειας με μοναδικό στόχο, όχι βεβαίως την ενημέρωση των δημοτών, αλλά την δημιουργία ενός θετικού πρόσημου στο πολιτικό προφίλ της Δημοτικής Αρχής που διασφαλίζει την επόμενη εκλογική της νίκη.

Αυτό που λαμβάνει χώρα, εδώ και ένα έτος που είμαστε παρόντες, στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, είναι μια συνειδητοποιημένη αντιπολίτευση αποτελούμενη από πολλές και διαφορετικές φωνές η οποία σε κάθε εισήγηση, καθώς και στον αρχικό έλεγχο της δημοτικής αρχής, επιτελεί με σοβαρότητα το ρόλο της όντας πάντοτε ενημερωμένη, συνεπής, διατυπώνοντας αφενός καθημερινά προβλήματα των πολιτών και αφετέρου θέτοντας μεγάλα και εξόχως σημαντικά ζητήματα επιχειρησιακού  σχεδιασμού, προσπαθώντας να αποκρυσταλλώσει το μελλοντικό πλάνο της Δημοτικής Αρχής .

Θα επιχειρήσουμε να αντιπαραβάλλουμε, μερικές μόνο, από τις ερωτήσεις που τέθηκαν στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και τις απαντήσεις που δόθηκαν από την Δημοτική Αρχή, ώστε ο πολίτης να αξιολογήσει και να βαθμολογήσει τόσο την παρουσία της αντιπολίτευσης, όσο, βεβαίως, και την επάρκεια της Δημοτικής Αρχής που ασκεί διοίκηση.

  • Η αντιπολίτευση διατύπωσε το ερώτημα: Τι γίνεται με το ΣΒΑΚ; δεν υπάρχουν νεότερα από την επιστημονική επιτροπή, δεν διαφαίνεται ενεργοποίηση φορέων και διαβουλεύσεων, δεν υφίσταται συμμετοχικότητα πολιτών και φορέων, δεν έχουμε καμία ενημέρωση.
  • Η Δημοτική Αρχή απάντησε: Το όραμα αποφασίστηκε, κάποιες απόψεις φορέων εξευρεθήκαν (;;;) και κατατεθήκαν στο μελετητή , κατατέθηκε η Α φάση σχεδιασμού, εξετάζεται από την υπηρεσία. Όλα βαίνουν καλώς.

 

  • Η αντιπολίτευση διατύπωσε το ερώτημα: Τι γίνεται με την ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ της πόλης; τώρα που καταργήθηκε η σχετική αντιδημαρχία και συγχωνεύτηκε σε μια άλλη, εξαιρετικά μεγάλου αντικειμένου, αντιδημαρχία αυτή των υποδομών, σε τι επίπεδο βρισκόμαστε καθώς με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου διαιρέθηκαν τα έργα σε υποέργα, μετά το πρώτο lockdown, με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών μέσω απευθείας αναθέσεων, χωρίς διαγωνισμό, (άραγε με τι κριτήριο;;) και η επιτάχυνση αναζητείται, ποια υποέργα έχουν προχωρήσει, ποιο είναι το πλάνο από δω και πέρα, θα γίνουν τελικά οι απευθείας αναθέσεις;
  • Η δημοτική αρχή απάντησε: Δεν καταργήθηκε η αντιδημαρχία αλλά συγχωνεύτηκε, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και ο νέος Αντιδήμαρχος θα ενημερωθεί άμεσα και όλα θα τρέξουν με βάση τα όσα ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο και η επιτροπή τουρισμού θα συνεδριάσει εκ νέου με τον διορισμό νέου πρόεδρου όταν αυτός γίνει. Όλα βαίνουν καλώς.

 

  • Η αντιπολίτευση διατύπωσε το ερώτημα: Προέκυψε νέα αντιδημαρχία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Καινοτομίας, Επιχειρηματικότητας και Εθελοντισμού στο δήμο, ποιο είναι το πλάνο και ο σκοπός του νέου τομέα; τι χαρτοφυλάκιο παρέλαβε και με ποιο υπηρεσιακό δυναμικό θα προχωρήσει καθώς και αυτή η υπηρεσία είναι σοβαρά υποστελεχωμένη;
  • Η δημοτική αρχή απάντησε : ο νέος αντιδήμαρχος δεν έχει ενημερωθεί ακόμη αλλά θα το κάνει, οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δήμου εν μέσω Covid λειτούργησαν εξαιρετικά και θα υπάρξει παρόμοια καλή συνέχεια. Όλα βαίνουν καλώς.

 

  • Η αντιπολίτευση διατύπωσε το ερώτημα : Αρκεί το σχέδιο Δάρδανος για την προστασία από τον κίνδυνο πλημμύρας; τι γνώση απέκτησε η πόλη από το 2016; καταγράφηκαν οι κόκκινες – επικίνδυνες ζώνες; Επικαιροποιήθηκαν οι χάρτες που δεν εμπεριείχαν τα μικρά υδατορέματα εντός πόλης; υπάρχει τρόπος δια ζώσης αλλά και ψηφιακά να ενημερωθεί ο πολίτης που κινδυνεύει; να δραστηριοποιηθεί σε επίπεδο γειτονιάς να ξέρει που κατοικεί; υπάρχει πλάνο παρακολούθησης και πίεσης της πορείας οριοθέτησης των ρεμάτων από την περιφέρεια; υπάρχουν καταγεγραμμένες ανά πόστο οι ελλείψεις των υπηρεσιών από την προβληματική και καταστροφική εκείνη νύχτα;
  • Η δημοτική αρχή απάντησε : Ο Δήμος Καλαμάτας έχει εξαιρετικά αντανακλαστικά στις φυσικές καταστροφές και έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το σχέδιο υπήρχε και τα προηγούμενα χρόνια απλά διευκρινιστήκαν οι αρμοδιότητες. Μόνη λύση στη θωράκιση της πόλης το έργο Μορέα. Όλα βαίνουν καλώς.

 

Είναι η δική μας αίσθηση ή δεν βαίνουν όλα τόσο καλώς;

Οι ερωτήσεις δεν αρκεί να απαντώνται φαινομενικά και γενικόλογα, πρέπει οι απαντήσεις να τεκμηριώνονται, να αποσαφηνίζονται και να εμπλουτίζονται με όλες τις απαιτητές τεχνικές πληροφορίες που η διοίκηση οφείλει να παρέχει κατά τον έλεγχο της. Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, εάν δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες ή το θέμα για το οποίο ερωτάται, έχει τη δυνατότητα να ερευνήσει ενδελεχώς το ζήτημα και να απαντήσει σε επερχόμενη συνεδρίαση κάτι που θα υποδείκνυε σεβασμό στον συνομιλητή, στον συνάδελφο και τον πολίτη και θα αποδείκνυε περίτρανα σοβαρότητα, υπευθυνότητα και καταλληλότητα ανά θέση ευθύνης.

Συνεπώς, η ταπεινή μας άποψη είναι πως δυστυχώς δεν βαίνουν όλα τόσο καλώς και δεν καταγράφεται θετικό πρόσημο, όπως με μεγάλη δόση έπαρσης και αυταρέσκειας συνηθίζει να διατυπώνει η Δημοτική Αρχή. Απαιτείται αξιολόγηση πεπραγμένων, αξιολόγηση επάρκειας των διοικούντων ανά τομέα, επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων, αποτελεσματικότερη στελέχωση και σχεδιασμός σε επιχειρησιακό επίπεδο του συνόλου σχεδόν τομέων και δράσεων.

 

Κανάκης Βασίλης – Δημοτικός Σύμβουλος Καλαμάτα Μπροστά

Κουζή Τόνια – Επικεφαλής Καλαμάτα Τόπος Ζωής

Χειλάς Παναγιώτης – Δημοτικός Σύμβουλος Πρότυπος Δήμος

“Είναι η δική μας αίσθηση ή δεν βαίνουν όλα τόσο καλώς;”
To Top