ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι δρόμοι της ΕΕ επικίνδυνοι για πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές

Αποτελούν το 70% όσων έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά, σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών

Aυτοί που κινδυνεύουν περισσότερο στους αστικούς και επαρχιακούς δρόμους της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, οι οποίοι και αποτελούν το 70% όσων έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά σε αυτούς.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα που έδωσε στη δημοσιότητα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών, το οποίο έθεσε ως βασική προτεραιότητα τη διαμόρφωση ενός περισσότερο ασφαλούς οδικού δικτύου μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Οπως σημείωσε η υπεύθυνη της έρευνας Dovilė Adminait-Fodor, η ανασφάλεια την οποία νιώθουν οι πολίτες στους δρόμους τούς οδηγεί στο να μην εμπιστεύονται βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το βάδισμα και το ποδήλατο, και να επιλέγουν για παράδειγμα τη χρήση των ΙΧ.

Ακόμα, υπογράμμισε ότι πρωταρχικό μέλημα του Συμβουλίου είναι η προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων όσων κάνουν χρήση των δρόμων, ενώ πρόσθεσε ότι αρκετές πόλεις σχεδιάζουν ήδη την ελάττωση της χρήσης των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία την επταετία 2010-2017 οι θάνατοι σε αστικούς δρόμους έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ, σε αντίθεση με αυτούς σε επαρχιακούς δρόμους.

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ

Ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης καταγράφονται σημαντικές διαφορές αναφορικά με τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, με τη Ρουμανία να αποτελεί την πιο επικίνδυνη χώρα, καταγράφοντας 105 θανάτους ανά εκατομμύριο πολίτες τον χρόνο.

Απεναντίας, ανάμεσα στις χώρες με τους λιγότερους θανάτους περιλαμβάνονται η Σουηδία με περίπου 9 νεκρούς, η Βρετανία με 11 και η Ολλανδία με 13.

Η Ελλάδα, μαζί με τη Λετονία, την Πορτογαλία και την Πολωνία συγκαταλέγονται στις χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση θανάτων από οδικά δυστυχήματα την περίοδο 2007-2017.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό και με γνώμονα πάντα τη θωράκιση των χρηστών του οδικού δικτύου, συζητήθηκε η εφαρμογή νέων μοντέλων, ικανών να επιφέρουν ριζικές αλλαγές στον τομέα της κίνησης των αστικών δικτύων και της ασφάλειας αυτών.

Μεταξύ των δράσεων συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή ασφαλέστερων υποδομών και ο καθορισμός αυστηρότερων ορίων ταχύτητας, αλλά και αποτελεσματικότερου ελέγχου όσον αφορά τις παραβιάσεις των ορίων ταχύτητας και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Ενα πρώτο αποφασιστικό βήμα έγινε με την εγκαθίδρυση των e-scooters, και μέσω της σταδιακής εισόδου νέων μέσων, αλλά και κανονισμών που προστατεύουν αυτά και τους χρήστες τους.

Στην εν λόγω Εκθεση συμπεριλαμβάνονται περισσότερες από είκοσι βελτιωτικές προτάσεις δράσεων τόσο σε επίπεδο πόλεων, χωρών, αλλά και Ευρωπαϊκής Ενωσης και παρουσιάζονται εκτενώς στο: http://www.etsc.eu/pinflash37.

 

www.tovima.gr

Οι δρόμοι της ΕΕ επικίνδυνοι για πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές
To Top