ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δίπλωμα οδήγησης στα 17 εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών

ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η χορήγηση διπλώματος οδήγησης στα 17 έτη βρίσκεται στα σχέδια του υπουργείου Μεταφορών, αν και για την ώρα δεν υπάρχουν αποφάσεις. Μελετάται το ενδεχόμενο να προβλεφθεί ο θεσμός του δόκιμου οδηγού.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης σε ραδιοφωνική συνέντευξή του στο σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων εξετάζεται αλλαγή των ηλικιακών ορίων για τους νέους οδηγούς.

ΔΟΚΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ: 17ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΣΥΝΟΔΗΓΟ ΕΝΗΛΙΚΑ ΜΕ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Συγκεκριμένα μελετάται το ενδεχόμενο να προβλεφθεί ο θεσμός του δόκιμου οδηγού, που για να οδηγεί θα πρέπει να έχει δίπλα του έναν ενήλικα με δίπλωμα τουλάχιστον 5 ετών. «Είναι υπό εξέταση, δεν το έχουμε οριστικοποιήσει ακόμη, το εξετάζουμε παράλληλα με ηλικιακά κριτήρια. Παίρνουμε διάφορες απόψεις και διεθνών στατιστικών αν δημιουργεί προπαιδεία η περίοδος του δόκιμου οδηγού στον τελικό οδηγό, αν τον βοηθά να αποκτήσει εμπειρίες σε ασφαλές πεδίο με έναν έμπειρο οδηγό δίπλα του», εξήγησε.

Αναφερόμενος στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο κ. Μαυραγάνης τόνισε ότι το υπουργείο προωθεί κάποιες διατάξεις, οι οποίες θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην περαιτέρω μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. «Κάποιες από αυτές αφορούν την επιμήκυνση του χρόνου αφαίρεσης του διπλώματος, σε περίπτωση που κάποιος είτε περάσει με κόκκινο, είτε υπερβεί το όριο ταχύτητας πάνω από 30 χιλιόμετρα, είτε οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, τις σοβαρές παραβάσεις, αυτές που μπορεί πράγματι να προξενήσουν σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις φρονούμε ότι πρέπει να είμαστε πιο αυστηροί και σ’ αυτές τις περιπτώσεις προβλέπεται εναλλακτικά μια εξουσιοδότηση προς τον υπουργό ούτως ώστε, εάν τα υπόλοιπα μέτρα δε φέρουν αποτέλεσμα, τότε να μπορεί να συνδέσει αυτές τις συγκεκριμένες παραβάσεις και κάποιες άλλες με εισοδηματικά κριτήρια για την περαιτέρω αύξηση των προστίμων».

Σχετικά με το νομοσχέδιο για την αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών σημείωσε ότι είναι έτοιμο κατά τα 2/3, διευκρινίζοντας ότι κινείται στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των εξετάσεων.

«Θέλουμε να είναι απομακρυσμένος ο εξεταστής από το όχημα στο οποίο διεξάγεται η εξέταση, να μην έρχεται σε επαφή με τον δάσκαλο και τον εξεταζόμενο και να δίνει παραγγέλματα μέσω ψηφιακού συστήματος 4G ή 5G, το οποίο θα έχει κάμερα και ήχο μέσα στο αυτοκίνητο, θα βλέπει και θα παρακολουθεί, θα δίνει παραγγέλματα και θα καταγράφει.
Ένα τμήμα επιθεωρητών θα κάνει δειγματοληπτικό έλεγχο όλων των εξετάσεων. Κρίσιμο είναι ότι θα κάνουμε ουσιαστικά τυχαία επιλογή μέσα από ένα ηλεκτρονικό σύστημα -κάθε μέρα θα αλλάζει αυτό- των πόλεων, που θα διεξάγουν τις εξετάσεις σε άλλες πόλεις. Οι εξεταστές θα είναι στα monitors, δε θα ξέρει κανείς ποιος τον εξετάζει» εξήγησε.

Η εξέταση σπάει σε δύο κομμάτια:

– Το πρώτο στάδιο είναι η εξέταση πορείας και γενικών γνώσεων περί της οδηγικής συμπεριφοράς και

– το δεύτερο στάδιο ειδικών δοκιμασιών που γίνεται μέσα σε πίστα.

Στο πρώτο στάδιο υπάρχει μέσα στο όχημα μόνον ο εξεταστής, ο εκπαιδευτής αποχωρεί και διαθέτει το όχημά του στον εκπαιδευόμενο και εξεταζόμενο και υπάρχουν κάμερες μέσα στο σύστημα, οι οποίες μεταφέρουν εικόνα και ήχο προς το κέντρο ελέγχου.

Οι κάμερες αυτές μπορούν να λειτουργήσουν και αυτόνομα και λειτουργούν αυτόνομα στο δεύτερο στάδιο της εξέτασης των ειδικών δοκιμασιών, όπου και ο εξεταστής και ο εκπαιδευτής είναι έξω από το όχημα.

Είναι μόνος του πλέον μέσα στο όχημα ο εκπαιδευόμενος- εξεταζόμενος και μέσω των καμερών που υπάρχουν μέσα στο όχημα μεταφέρεται εικόνα και ήχος στο κέντρο ελέγχου, αλλά και από το κέντρο ελέγχου μεταφέρονται οι εντολές προς τον εξεταζόμενο εκείνη τη στιγμή».

Ο Νίκος Μαυραγάνης αναφέρθηκε σε σημαντικές πτυχές του νέου συστήματος εξέτασης για δίπλωμα οδήγησης, επισημαίνοντας πως «το φαινόμενο κάποιοι να παίρνουν το δίπλωμα πιο εύκολα από κάποιους άλλους, πέρα από το γεγονός ότι εισήγαγε ένα σύστημα αδικίας και ανηθικότητας στην κοινωνία μας, από την άλλη πλευρά δημιουργούσε και οδηγούς, οι οποίοι αγνοούσαν βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ήταν εν δυνάμει κίνδυνος για όλους και για τους εαυτούς τους».

Αναφερόμενος προφανώς στα όσα συνέβαιναν τόσα χρόνια με τα φακελάκια, το λεγόμενο αναγκαστικό «λάδωμα» δηλαδή από τους υποψηφίους σε εξεταστές αλλά και εκπαιδευτές ώστε να πάρουν το δίπλωμα, σημείωσε: «Η μεγαλύτερη επαφή εκπαιδευτή και εξεταστή με τον εξεταζόμενο είναι αυτή που δημιουργούσε το πρόβλημα».

Οι σημαντικές αλλαγές λοιπόν, όπως προκύπτει σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Μαυραγάνης, θα υλοποιηθούν με στόχο την ελάχιστη επαφή εκπαιδευτή και εξεταστή με τον εξεταζόμενο.

Δίπλωμα οδήγησης στα 17 εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών
To Top