Επί Σκηνής

ΔΗΠΕΘΕΚ: Έρχεται “Ο Θεός της Σφαγής” με τον Γιώργο Κιμούλη

14 παραστάσεις στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας κάθε Κυριακή και Δευτέρα

Δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε η εισήγηση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΕΗΠΕΘΕΚ Γιάννη Μαργαρίτη σχετικά με τις προτάσεις του για την θεατρική περίοδο 2023 - 2024 η οποία όπως προκύπτει από την εισήγηση "είναι μια δύσκολη περίοδος για το ΔΗΠΕΘΕΚ αφού βρίσκεται φιλοξενούμενο στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, μια και η θεατρική αίθουσα που του ανήκει ανακατασκευάζεται, με αποτέλεσμα να πρέπει να συνυπάρχει στον ίδιο χώρο με πολλές διαφορετικές εκδηλώσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την συνεχή μετακίνηση των σκηνικών, των προβολέων και των ηχητικών μας εγκαταστάσεων. Παρά ταύτα επιλέγουμε να συνεργαστούμε με έναν σημαντικό θεατράνθρωπο, ιδιαιτέρως γνωστό στο ευρύ κοινό και να ανεβάσουμε ένα έργο μιας Γαλλίδας συγγραφέως που θεωρείται από τις σημαντικότερες εκπροσώπους του σύγχρονου θεάτρου. Ο Γιώργος Κιμούλης μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο της Γιασμίν Ρεζά “Ο Θεός της Σφαγής”. Με την συνεργασία αυτή, ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να φέρουμε ένα ευρύτερο κοινό στην πολύ μεγαλύτερη αίθουσα του Μεγάρου Χορού.

               

Χειμερινή  παραγωγή  για την περίοδο 2023 – 2024:

Λίγα λόγια για το έργο:

Τα παιδιά είναι άγρια. Είμαστε βάρβαροι. Δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Αυτό είναι το επαναλαμβανόμενο μήνυμα της Γιασμίνας Ρεζά. Είναι η φρικαλέα ανισορροπία ανάμεσα στη μικρότητα του ανθρώπου και τις φιλοδοξίες του, ανάμεσα στην υποβόσκουσα βαρβαρότητά μας και τη δυνατότητα της ομορφιάς του έργου τέχνης. Όμως σε τι ωφελεί η τέχνη, αν δεν βελτιώνει τον άνθρωπο, αν δεν τον κάνει να αναζητεί την τελειότητά του, παρά τον μεταμορφώνει σε όργανο ματαιοδοξίας;" (Geraldine Chabrier, Le Choc du Mois)

"Η Γιασμίνα Ρεζά λέει πιο πολλά για την κοινωνία μας, τους κομφορμισμούς της, τον σχολαστικισμό της, τη χίμαιρα μιας κουλτούρας "προπυργίου-κατά-της-βαρβαρότητας", για τον ρατσισμό, για τη βία, από ό,τι οι βαθυστόχαστοι δοκιμιογράφοι του καιρού μας. Η Γιασμίνα Ρεζά είναι η καλύτερη συγγραφέας μας σύγχρονης δραματουργίας" (E. de Montety, Le Figaro litteraire).

Το κορυφαίο αυτό έργο της Γιασμίν Ρεζά “Ο Θεός της Σφαγής”, έχει ως αφορμή τη συμπλοκή δυο εντεκάχρονων παιδιών σ' έναν τόπο παιχνιδιού, σε μια παρισινή πλατεία. Το έργο περιγράφει τη συνάντηση, σ' ένα αστικό διαμέρισμα, των δύο ζευγαριών που καλούνται να συζητήσουν τον τσακωμό των παιδιών τους, με τρόπο ώριμο και πολιτισμένο. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς οι γονείς χάνουν τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να συμπεριφέρονται οι ίδιοι σαν "παιδιά". Καθώς κανείς από τους τέσσερις δεν αντέχει να αναλάβει το δικό του μερίδιο ευθύνης, οι χαρακτήρες συγκρούονται, εφευρίσκουν συμμάχους και ανακαλύπτουν τον εχθρό στο ίδιο τους το σπίτι. Τελικά θα εκραγούν, αναδεικνύοντας ως νικητή τον θεό της σφαγής.

Αναλυτικά η ταυτότητα της παράστασης έχει ως εξής:

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης / Σκηνογράφος & Ενδυματολόγος :  Σοφία Νκολαίδη
Ηθοποιοί: Γιώργος Κιμούλης, Βασίλης Πουλάκος, Ισιδώρα Μπουζιούρη και Αναστασία Κατσιναβάκη
Τεχνικοί: Κώστας Αγγελόπουλος, Παναγιώτης Τσίρμπας, Κώστας Μπούνας, Έφη Γεωργανά

Δημοφιλέστερα

To Top