Απόψεις

Δημόσια σχολεία Καλαμάτας: ώρα 0

Η συντήρηση των σχολικών κτιρίων πέρασε προ διετίας καλώς ή κακώς διαχειριστικά στους δήμους. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πως οι άλλες δημοτικές αρχές χειρίζονται τα ζητήματα που άπτονται του σχολικού χώρου & ιδιαίτερα των κτιριακών εγκαταστάσεων, έχω όμως σαφέστατη πλέον εικόνα για τα σχολεία της πόλης μας τα δυο τελευταία χρόνια που τα παιδιά μου φοιτούν σε σχολικά συγκροτήματα της Πρωτοβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης, δημοτικό & νηπιαγωγείο, αντίστοιχα.

Η έως τώρα εμπειρία μου είναι ότι οι Σύλλογοι Γονέων καλούνται να υποκαταστήσουν το δημόσιο τομέα, βάζοντας βαθειά το χέρι στην τσέπη σε όλους τους τομείς. Παρέχουν υλικά αγαθά ( κλιματιστικά, πετρέλαιο, αναλώσιμα εργαστηρίων και πλήθος άλλων ), ενώ παράλληλα κάνουν χρέη αστυνομικού ερευνητή σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να ξετρυπώσουν τους υπεύθυνους διαχείρισης των ζητημάτων της καθημερινότητας των συγκροτημάτων.
Η χθεσινή νεροποντή υπήρξε χαρακτηριστική μια και πλημμύρησαν 5 συγκροτήματα της πόλης, εν ώρα λειτουργίας και κανένας από τους ιθύνοντες δεν ήταν στη θέση του προκειμένου να χειριστεί την έκτακτη ομολογουμένως κατάσταση.
Μετά από τηλεφώνημα της νηπιαγωγού ότι δεν εντοπίζει κανένα τηλεφωνικά και βρίσκεται σε αδιέξοδο, επισκέφτηκα προσωπικά όλους τους αρμόδιους στο Νέο Δημαρχείο: Σχολική Επιτροπή, Τεχνικές Υπηρεσίες & γραφείο υπεύθυνου Αντιδημάρχου & Δημάρχου.
Δεν εντόπισα κανέναν στα παραπάνω γραφεία και σε τηλεφωνική συνομιλία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο έλαβα εγγυήσεις ότι θα έρθουν για επιτόπια αυτοψία μηχανικός & τεχνικός του Δήμου, εφόσον βέβαια έλαβα και τη γνωστή απάντηση ελλείψεως χρημάτων, προτού βέβαια φτάσουμε στη διαπίστωση και κοστολόγηση της συγκεκριμένης ζημίας.
Δυστυχώς ο αρμόδιος μηχανικός αγνοείται έως και σήμερα που μιλάμε – ενδεχομένως να παρασύρθηκε από τα νερά στην πόλη – και το εξειδικευμένο συνεργείο που έφτασε επί τόπου ανήκε στην κατηγορία των ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
Το συμπέρασμα της ημέρας ήταν μια ανούσια και πάλι επαφή με έναν ανοργάνωτο και όσον αφορά στα ζητήματα του σχολικού χώρου δήμου.
Εκπαιδευτικοί στα πρόθυρα νευρικής κρίσης και γονείς απηυδισμένοι από τις άγονες συζητήσεις – συναντήσεις, έτοιμοι για ακόμη μια φορά να βάλουν από το υστέρημα τους προκειμένου να λειτουργήσει εύρυθμα το σχολείο των παιδιών τους. Και σε αυτή ακόμη την περίπτωση σήμερα δεν απαντάει κανείς προκειμένου να δοθεί η σχετική άδεια εισόδου για εργασίες στο σχολικό χώρο χωρίς καμία επιβάρυνση του δημοσίου.
Πέραν των μεμονωμένων έκτακτων απλών γεγονότων που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, το ανησυχητικό είναι ότι το ζήτημα συντήρησης των σχολικών χώρων δεν έχει έναν προγραμματισμό βάσει του οποίου αποκαθίστανται τα ζητήματα έστω με καθυστέρηση χρονική.
Αυτό για να είναι εφικτό προϋποθέτει μια σαφή καταγραφή όλων των ζητημάτων των σχολικών χώρων από εξειδικευμένους επιστήμονες και όχι εργοδηγούς υπάλληλους με περιορισμένη γνώση, αλλά κυρίως μια διάθεση υποβάθμισης των ζητημάτων. Οι πολίτες – γονείς & εκπαιδευτικοί – όταν φτάνουν στο δημαρχείο θα πρέπει να βρίσκουν με ευκολία τον άνθρωπο που γνωρίζει τα σχολικά θέματα με λεπτομέρεια και όχι να γυρίζουν από γραφείο σε γραφείο αναλώνοντας τις δικές τους εργατοώρες άσκοπα.
Δεν είναι δουλειά των πολιτών να κινητοποιούν τους αρμόδιους σχεδόν από το μανίκι και σίγουρα δεν περιμένουν ένα άσχετης ειδικότητας συνεργείο να επιληφθεί του ζητήματος, ώστε απλά να πέσει στάχτη στα μάτια όλων.
Αυτόν τον υπάλληλο τον πληρώνουμε όλοι εμείς, του βάζουμε βενζίνη στο δημοτικό όχημα με το οποίο κινείται και απαιτούμε να αποδίδει στην εργασία για την οποία αμείβεται.
Πολύ περισσότερο περιμένουμε στα σχολικά κτίρια και όποιον σπεύδει να αναλάβει το συγκεκριμένο προβληματικό τομέα να έχει στα χέρια του σαφείς τεχνικές εκθέσεις που θα τον ενημερώνουν για την στατική επάρκεια του κτίσματος, την μελέτη και εφαρμογή των συστημάτων πυρασφάλειας και πυρόσβεσης, ανύπαρκτες στα περισσότερα σχολεία της πόλης, την υγιεινή των χώρων συνολικά, τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων. Οι αρμόδιες υπηρεσίες βλέπε πυροσβεστική & υγειονομική υπηρεσία ας διενεργήσουν αυτεπάγγελτους ελέγχους και ας μην τηρούν παθητική στάση θεατών σε μια δραματική κομεντί.

Διευκρινίζω ότι με μια μόνο προσωπική καταγγελία γονέα μπορεί να προκληθεί παύση των εργασιών του σχολείου μέχρι αποκατάστασης των παραβιάσεων σε έναν από τους παραπάνω τομείς.

Επομένως, ας ενεργοποιηθούν πλέον οι Σύλλογοι προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι να δοθεί η δέουσα σημασία από όλους όσους οφείλουν να ασχοληθούν.
Το σχολείο θυμίζω είναι ένας χώρος συνάθροισης κοινού και μάλιστα μικρών ηλικιακά χρηστών, ευάλωτων σε κάθε περίπτωση και είναι χρέος όλων μας να τους προστατέψουμε με κάθε δυνατό μέσο.

KOYZH TONIA
Αρχιτέκτων Μηχανικός ΕΜΠ

Δημόσια σχολεία Καλαμάτας: ώρα 0

Δημοφιλέστερα

To Top