ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
Η δημοσιοποίηση της ζώνης απαλλοτρίωσης για το δρόμο Καλαμάτα- Μεσσήνη-Ριζόμυλος προκαλεί ανησυχία σε ότι αφορά στην κατάργηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Επιβεβαιώνεται καταρχήν, η ορθότητα της απόφασης Δημοτικής Αρχής και Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, να μην εγκρίνουν την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του συγκεκριμένου έργου.
Οι τελευταίες εξελίξεις δικαιώνουν επιπρόσθετα τις παρεμβάσεις 11 σημείων επί της μελέτης, της χάραξης καθώς και των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου που κατατέθηκαν από την πλευρά μας όπου μεταξύ άλλων ζητάμε τη διατήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να παραμείνει πλήρως λειτουργική.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα συνεχίσουμε τις συναντήσεις με τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου αλλά και με τον ανάδοχο του έργου όπου θα ζητήσουμε, να γίνουν αποδεκτές και να συμπεριληφθούν στην οριστική μελέτη του έργου, οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις μας.
Υπενθυμίζουμε την απόφαση 130/2020 (25-6-20) του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης με τα 11 σημεία παρεμβάσεων
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ 14ης/25 – 06 – 2020
Συνεδριάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Μεσσήνης
Αριθμός Απόφασης 130/2020
Περίληψη
Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου : «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος»,
Στο Δημοτικό κατ/μα σήμερα στις 25 Ιουνίου 2020 ημέρα Πέμπτη και ώρα. 18:00 ήλθε σε συνεδρίαση κεκλεισμένων των θυρών το Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Μεσσήνης σύμφωνα με την από 11.03.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού Covid-19 και με την 163/29-5-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, μετά την υπ’ αριθ. 10823/19 – 06 – 2020 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου που επιδόθηκε σε καθένα από τους Συμβούλους, σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν. 3852/2010.
Το Δημοτικό Συμβούλιο συνήλθε σε συνεδρίαση με την έξης σύνθεση :
|
|
Οι κατωτέρω Δημοτικοί Σύμβουλοι δεν προσήλθαν αν & νόμιμα εκλήθησαν.
|
|
Επίσης, συμμετείχε και ο Δήμαρχος κ Αθανασόπουλος Γεώργιος
Έτσι με νόμιμη απαρτία εφόσον από τα 33 μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου είναι παρόντα 25, δηλαδή το μισό πλέον ένα του όλου αριθμού αυτών, το Συμβούλιο αρχίζει τη συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης.
Ο Πρόεδρος για το μόνο θέμα της ημερήσιας διάταξης, έδωσε το λόγο στον Γενικό διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Καρνέση Ιωάννη, ο οποίος είπε:
Καρνέσης : Θα ήθελα να καλησπερίσω όλες και όλους που παρευρίσκονται στην σημερινή διαβούλευση επί της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου : «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος». Η σημερινή διαβούλευση γίνεται στα πλαίσια ενός σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την δημοπράτηση με σύμβαση δημοσίου ιδιωτικού τομέα, σύμπραξης δημοσίου ιδιωτικού τομέα ΣΔΙΤ όπως το λέμε για την κατασκευή οδικού Άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Η δημοπράτηση αυτού του έργου είναι στα πλαίσια ενός σχεδίου για να συνδεθεί η περιοχή της Καλαμάτας και της Μεσσήνης και ο νέος αυτοκινητόδρομος Αθηνών – Καλαμάτας με την Πύλο, την Μεθώνη και την Κορώνη δηλαδή με την νοτιοδυτική Μεσσηνία. Θέλω να τονίσω ότι ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να γίνει συνολικά το έργο αυτό είναι με σύμπραξη δημοσίου ιδιωτικού τομέα. Εναλλακτικό σχέδιο δεν μπορεί να υπάρξει διότι το βασικό κομμάτι που στηρίζει τον συνολικό οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλο – Μεθώνη είναι το κομμάτι Καλαμάτα –Ριζόμυλος. Γιατί αυτό! Διότι αυτό το κομμάτι έχει υψηλούς δείκτες βιωσιμότητας και ήδη στην παρούσα κατάσταση που μιλάμε σήμερα είναι ένα κομμάτι που έχει μία κυκλοφορία περίπου είκοσι χιλιάδων αυτοκινήτων την ημέρα. Ένα μέρος των οποίων είναι βαριά οχήματα. Τα οποία σε ότι αφορά την Μεσσήνη την διασχίζουν διαμπερώς. Μέσα στον αστικό ιστό της. Αυτή η κυκλοφορία προβλέπεται να αυξηθεί στο μέλλον ανάλογα με την αύξηση του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος της χώρας αλλά και του γεγονότος ότι η περιοχή της Πύλου και της Κορώνης αναμένεται να προσελκύσουν τα επόμενα χρόνια υψηλές επενδύσεις σε ότι αφορά τον τουρισμό και την αναψυχή. Μπορούμε να αφήσουμε τον δρόμο αυτόν όπως είναι σήμερα; Η απάντηση είναι όχι. Σύντομα σε πολύ λίγα χρόνια η ταχύτητα κυκλοφοράς θα πέσει ακόμα περισσότερο λόγω της αύξησης των κυκλοφοριακών φόρτων. Θα επιδεινωθεί η κατάσταση. Θα αυξηθούν τα τροχαία ατυχήματα. Άρα πρέπει να κάνουμε κάτι. Παράλληλα είναι σαφές ότι πρέπει να συνδέσουμε και αυτές τις δύο περιοχές, την Πύλο δηλαδή και την Κορώνη με το αεροδρόμιο και τον αυτοκινητόδρομο. Άρα αυτό το συνολικό σχέδιο το παρουσιάζουμε σήμερα. Παρουσιάζουμε αυτή την μελέτη η οποία είναι ο μοναδικός τρόπος να συνδεθεί γρήγορα και ασφαλώς η Μεσσήνη με τον αυτοκινητόδρομο και φυσικά και οι υπόλοιποι προορισμοί Κορώνη και Πύλος. Είναι ένα έργο το οποίο έχει χαμηλό κατασκευαστικό κίνδυνο γιατί αφορά κατά το μεγαλύτερο μέρος του την αναβάθμιση ενός δρόμου που υφίσταται σήμερα. Είναι αυτή η λύση η καλύτερη; Απάντηση είναι η καλύτερη από αυτές που μπορούμε να υλοποιήσουμε. Προφανώς δεν είναι η καλύτερη λύση να αφήσουμε τα πράγματα όπως είναι σήμερα και να μην κάνουμε τίποτα. Σήμερα έχουμε μία κυκλοφορία επαναλαμβάνω που περνάει μέσα από τον αστικό ιστό της Μεσσήνης. Τι θα κάνουμε; Το κομμάτι που περνάει μέσα από την Μεσσήνη θα το βγάλουμε έξω στα όρια του σχεδίου της πόλης, της μελλοντικής επέκτασης του σχεδίου της πόλης για να είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα αστικοποιηθεί ξανά αυτός ο δρόμος. Με αυτόν τον τρόπο η Μεσσήνη θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά και θα μπορέσει αναπλάθοντας τον δρόμο που υπάρχει σήμερα να προσελκύσει πολλές δραστηριότητες που θα είναι επωφελείς για τους κατοίκους της, γιατί είναι σαφές ότι ο σημερινός δρόμος το μόνο που προσφέρει είναι υποβάθμιση τους περιβάλλοντος μέσα στον αστικό ιστό της πόλης.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου τα γνωρίζετε. Θα είναι ένας δρόμος με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, δύο ανά κατεύθυνση. Θα υπάρχει παράπλευρο δίκτυο εκεί όπου χρειάζεται αλλά και εκεί που θα μας υποδείξετε ότι θα πρέπει να κάνουμε και άλλο παράπλευρο δίκτυο είμαστε έτοιμοι να το εξετάσουμε. Θα έχει ισόπεδους κόμβους κυκλικούς υπό μορφή round about ώστε να μπορεί ο καθ’ ένας να βγαίνει και να μπαίνει με ασφάλεια στο οδικό δίκτυο. Είναι ένας δρόμος να επαναλάβω ο οποίος έχει χαμηλό κατασκευαστικό κίνδυνο και γι’ αυτό τον λόγο μπορεί η κατασκευή του να γίνει με αυτό τον τρόπο που προτείνουμε. Ο φορέας ο οποίος θα συμβληθεί με το δημόσιο, ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης όπως λέμε αφού κατασκευάσει σε τέσσερα χρόνια περίπου τον οδικό άξονα να τον λειτουργήσει στην συνέχεια για άλλα είκοσι έξι χρόνια, αμειβόμενος από χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού δημοσίου, του έλληνα φορολογούμενου δηλαδή μία και ο δρόμος δεν θα έχει διόδια όπως γνωρίζετε και ούτε μπορούν να μπουν σε ένα τέτοιον δρόμο. Άρα λοιπόν θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι το κόστος του έργου θα είναι τέτοιο ώστε να μπορεί να το επωμιστεί ο Έλληνας φορολογούμενος και να μην πάμε σε λύσεις οι οποίες και ακριβές θα είναι αλλά κυρίως θα έχουν αβέβαιο κόστος και επαναλαμβάνω ότι ένας δρόμος που υφίσταται σήμερα ο οποίος έχει τεταμένη χάραξη δηλαδή δεν έχει οριζοντιαγραφικές καμπύλες τέτοιες που δημιουργούν προβλήματα οδικής ασφάλειας. Είναι ένας δρόμος ο οποίος μπορεί να αναβαθμιστεί και το τελικό αποτέλεσμα να είναι αποδεκτό από όλους και αυτή η αναβάθμιση είναι ένα έργο το οποίο έχει τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε σχέση με οποιοδήποτε νέο δρόμο ο οποίος θα κατασκευαζόταν καινούργιος βόρεια ή νότια του σημερινού δρόμου. Επαναλαμβάνω γνωρίζετε όλοι ότι ο δρόμος από το Σουλινάρι μέχρι την Πύλο έχει καινούργια εντελώς χάραξη. Ο λόγος που έχει εντελώς καινούργια χάραξη είναι ότι ο σημερινός δρόμος λόγω των χαμηλών γεωμετρικών χαρακτηριστικών που έχει δεν μπορεί να διαπλατυνθεί, δεν έχει κανένα νόημα να διαπλατυνθεί. Γι’ αυτό και κάνουμε έναν καινούργιο δρόμο. Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος είναι μία διαφορετική περίπτωση, όπως διαφορετική περίπτωση τηρουμένο των αναλογιών ήταν και το Κόρινθος – Πάτρας στο οποίο δεν κάναμε καινούργιο δρόμο. Αναβαθμίσαμε τον ήδη υπάρχων και ο καινούργιος δρόμος είναι μία χαρά. Νομίζω ότι όλοι τον έχετε διαβεί και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ούτε οδικής ασφάλειας και είναι και ένα έργο που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση αν επιλέγαμε να κάναμε έναν καινούργιο δρόμο, σίγουρα ο καινούργιος δρόμος θα είχε πολύ δυσμενέστερες επιπτώσεις στο περιβάλλον από ότι να αναβαθμίζαμε τον παλαιό. Σε οποιοδήποτε σενάριο κατασκευής ενός νέου δρόμου ο σημερινός δρόμος θα έμενε. Θα έμενε εκεί που είναι σήμερα. Άρα θα συνέχιζε η διαμπερής κυκλοφορία μέσα στην Μεσσήνη μίας και δεν θα κάναμε τίποτα στον σημερινό δρόμο. Η κυκλοφορία που θα έμενε στην περίπτωση αυτή θα ήταν περίπου η μισή που είναι σήμερα. Σε κάθε περίπτωση δέκα χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα θα περνάγανε όπως περνάνε σήμερα στον αστικό ιστό της Μεσσήνης και βέβαια ο δρόμος ο σημερινός θα παρέμενε όπως παραμένει δεκαετίες ασυντήρητος. Ξέρετε πολύ καλά ποιος είναι ο φορέας ο οποίος όφειλε και οφείλει να συντηρεί αυτόν τον δρόμο. Είναι η περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία όπως και πολλούς άλλους δρόμους δεν τους συντηρεί. Είτε δεν έχει πόρους, είτε για άλλους λόγους που δεν είναι της παρούσας. Αυτή την στιγμή λοιπόν το ελληνικό δημόσιο εξασφαλίζει για τα επόμενα τριάντα χρόνια ότι ο δρόμος αυτός με χρήματα όλων των φορολογουμένων, ακόμα και αυτών των περισσότερων ελλήνων φορολογουμένων που δεν θα χρησιμοποιούν αυτόν τον δρόμο. Γιατί ούτε η νησιώτες θα τον χρησιμοποιούν και όταν λέω τους νησιώτες εννοώ τους νησιώτες του Αιγαίου, ούτε οι Κρητικοί, ούτε οι Βορειοελλαδίτες. Παρόλα αυτά από τους φόρους τους θα πληρώνουν τις αμοιβές που θα δίνει το ελληνικό δημόσιο στον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης και για αυτό τον λόγο θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί σε αυτά που μπορούμε να ζητάμε και τα οποία μπορούμε να ικανοποιήσουμε. Θα ρωτάνε πολλοί, θα μπορούσαμε παρόλα αυτά με κάποια απόφαση πολιτική ή οτιδήποτε άλλη να επιβάλλουμε ένα διαφορετικό τρόπο υλοποιήσης του έργου, δηλαδή να κάνουμε έναν δρόμο καινούργιο, ούτως η άλλως γιατί έτσι θέλουμε, γιατί έτσι πρέπει να γίνει κατά κάποιους. Η απάντηση είναι όχι, διότι πλέον έχουν αλλάξει από το 2015 οι κανονισμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί ένα οποιοδήποτε έργο πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμο. Ένας νέος δρόμος λοιπόν είτε βόρεια , είτε νότια του σημερινού ο οποίος θα έπαιρνε την μισή κυκλοφορία, γιατί τόση θα πάρει, γιατί αυτοί που έρχονται στο αεροδρόμιο δεν θα χρησιμοποιήσουν κανέναν δρόμο ο οποίος θα είναι είτε είναι βόρεια, είτε είναι νότια του σημερινού, αυτοί με αυτή την φιλοσοφία δεν θα μπορούσε οποιοσδήποτε καινούργιος δρόμος να είναι βιώσιμος. Θα μπορούσαμε να κάνουμε μόνο το Καλαμάτα – Ριζόμυλο με οποιοδήποτε τρόπο μπορούμε εμείς; Η απάντηση είναι ναι αλλά στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε να το χρηματοδοτήσουμε μόνο με χρήματα εκατό τις εκατό του ελληνικού δημοσίου και να μην γίνει ποτέ το Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Ποτέ! Διότι δεν έχει δείκτες βιωσιμότητας. Η κυκλοφορία στην Πύλο είναι λιγότερο από τέσσερις χιλιάδες αυτοκίνητα. Άρα δεν είναι βιώσιμη. Άρα θα πρέπει όλοι να το σκεφτούμε αυτό τι σημαίνει για την Μεσσηνία μία τέτοια επιλογή. Η Καλαμάτα και η Μεσσήνη είναι δύο πόλεις οι οποίες έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Είναι πάνω στον αυτοκινητόδρομο. Είναι δίπλα στον αυτοκινητόδρομο. Άρα οποιαδήποτε επικοινωνία της νοτιοδυτικής Μεσσηνίας με την Αθήνα ή τα άλλα αστικά κέντρα υποχρεωτικά θα γίνεται πάντα μέσο αυτών των δύο πόλεων της Καλαμάτας και της Μεσσήνης και θα έλεγα είναι πιο κοντά η Μεσσήνη στον αυτοκινητόδρομο απ’ ότι η Καλαμάτα. Επομένως αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει η Μεσσήνη θα πρέπει να το αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο με αυτή την επιλογή που κάνουμε δηλαδή να ανακουφιστεί το κέντρο της πόλης. Να γίνει ανάπλαση. Να προσελκυστούν άλλες χρήσεις που σήμερα δεν μπορούν να αναπτυχθούν λόγω της υποβάθμισης από τη διαμπερή κυκλοφορία των είκοσι χιλιάδων αυτοκινήτων την ημέρα που θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Του μεγάλου ποσοστού των φορτηγών που κινείται μέσα στην Μεσσήνη, γιατί μέσα στα είκοσι χιλιάδες αυτοκίνητα είναι πάρα πολλά φορτηγά. Εγώ νομίζω είναι μία επιλογή που θα πρέπει να την σκεφτεί ο κάτοικος της Μεσσήνης και να πάρει την σωστή απόφαση θεωρώντας ότι αυτή η λύση που προτείνουμε είναι η καλύτερη δυνατή με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην χώρα. Είπα και εχτές στην Καλαμάτα ότι αν σήμερα δεν υπήρχε η περιμετρική της Καλαμάτας δεν θα μπορούσαμε να την φτιάξουμε σήμερα. Δεν θα μπορούσαμε σήμερα να φτιάξουμε το Λεύκτρο – Σπάρτη γι’ αυτό τον λόγο δεν θα μπορούμε να κάνουμε έργα τα οποία από τους δείκτες βιωσιμότητας δεν βγαίνουν βιώσιμα και οι δείκτες βιωσιμότητας είναι αριθμητικοί δείκτες που δεν επιδέχονται πολιτικές ή άλλες παρεμβάσεις. Είναι αυστηρώς τεχνοκρατικές οι προσεγγίσεις και δεν μπορεί να κάνουν πράγματα, μακάρι να είμαστε στην εποχή που θα μπορούσαμε να κάνουμε. Η εποχή μέχρι το 2015 μας επέτρεπε να κάνουμε τέτοιες προσεγγίσεις. Αυτό έχει περάσει πια, δεν υπάρχει. Επαναλαμβάνω, αυτό το επενδυτικό σχέδιο για το οποίο ενδιαφέρονται οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες στην χώρα και υπάρχει και μία από το εξωτερικό που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, νομίζω ότι θα πρέπει να το αφήσουμε να προχωρήσει και να φτάσει στο τέλος να ολοκληρωθεί για να αποκτήσει πια η νοτιοδυτική Πελοπόννησος αυτόν τον πολύ αναγκαίο οδικό άξονα.
Μετά από τη διαλογική συζήτηση κατατέθηκαν δύο προτάσεις :
Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής
- Μη έγκριση της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου : «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος» και
- κατάθεση 11 προτάσεων – παρεμβάσεων επί της μελέτης, της χάραξης και των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου
και η πρόταση του Επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Τσώνη
- Δρόμος και μελέτη ως έχει με 3 κάθετους άξονες με σύνδεση μεταξύ τους.
Στη συνέχεια ο πρόεδρος έθεσε σε ψηφοφορία της δύο προτάσεις .
Την πρόταση της Δημοτικής Αρχής υπερψήφισαν δεκαεννέα (19) Δημοτικοί Σύμβουλοι ( οι κ. Αθανασακόπουλος Δημήτριος, Γαλιάτσος Δημήτριος, Γιαννόπουλος Παναγιώτης, Δαβίλλας Γεώργιος, Δουρούμης Εμμανουήλ, Δουρούμης Νικόλαος, Καλοφωλιάς Δημήτριος, Κοντοθανάσης Σπυρίδων, Μακρής Χαράλαμπος, Μαλιώτης Κωνσταντίνος, Μπρατσιάκος Ιωάννης, Παπαγεωργίου Αναστάσιος, Ρούτσης Κωνσταντίνος, Στραβόλαιμος Γεώργιος, Τσέλιου Μουρούφα Ελένη, Φύκιρης Νικόλαος, Αθανασόπουλος Γεώργιος, Κανελλόπουλος Παναγιώτης και Τράκας Ανδρέας) και του κ. Τσώνη έξι (6) Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι κ. Τσώνης Γεώργιος, Γρουσουζάκος Γεώργιος, Καρύδης Χρήστος, Κοτταρίδης Νικόλαος, Μπουρίκας Κωνσταντίνος και Τσερπές Αναστάσιος.)
Ο κ. Λάσκαρης δήλωσε ότι απέχει από την ψηφοφορία, τέσσερεις (4) καταψήφισαν και τις δύο προτάσεις (οι κ. Χριστοφιλόπουλος Νικόλαος, Τσάμης Κωνσταντίνος, Ξενόγιαννης Νικόλαος και Θεοδωρακόπουλος Χρήστος ) ενώ ο κ Παπαδόπουλος Παναγιώτης καταψήφισε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής και παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις του προέδρου δεν πήρε θέση για την πρόταση του κ. Τσώνη
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
- Δεν εγκρίνει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου : «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος»
- Προτείνει έντεκα (11) παρεμβάσεις επί της μελέτης, της χάραξης καθώς και των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου ως εξής:
- Ζητάμε , μετατόπιση του κόμβου του στρατιωτικού αεροδρομίου της 120 ΠΕΑ στη θέση του υφιστάμενου κόμβου Εισόδου της Μεσσήνης με παράλληλη μετατόπιση της χάραξης του νέου δρόμου βορειότερα στο τμήμα αυτό. Η έναρξη παράκαμψης της πόλης της Μεσσήνης θα ξεκινά από τον υφιστάμενο κόμβο της Μεσσήνης, δυτικά του Παμίσου και θα κατευθύνεται νοτιότερα. Σκοπός μας είναι, ο νέος δρόμος να εφάπτεται με την Μεσσήνη, ώστε να ξαναμπεί η πόλη στο οδικό χάρτη και να είναι φιλική, τουλάχιστον οδικά, για τους επισκέπτες. Ταυτόχρονα, να συνδεθούν οι δημοτικές ενότητες Ιθώμης, όπου ανήκει και η Αρχαία Μεσσήνη, Αριστομένους και Τρικόρφου, άμεσα με το νέο δρόμο.
- Ζητάμε μετατόπιση του κόμβου εξόδου της Μεσσήνης σε νέα θέση ανατολικά στη χ.θ. 8,70 με παράλληλη μετατόπιση της χάραξης του νέου δρόμου ώστε να συνδεθεί με τον κόμβο αυτό, με σκοπό την αποφυγή των υφιστάμενων κτισμάτων καθώς και τον περιορισμό των ενστάσεων σε αυτή τη περιοχή. Ταυτόχρονα, θα επιτευχθεί και σε αυτή την περίπτωση η γειτνίαση του νέου δρόμου, με την πόλη της Μεσσήνης. Στη συνέχεια η χάραξη της νέας οδού θα ενώνεται, με κατάλληλη διασύνδεση με την υφιστάμενη οδό στη χ.θ. 10.00, ακολουθώντας νοτιότερη κατεύθυνση σε σχέση με τη προτεινόμενη.
- Ζητάμε αναβάθμιση των παράπλευρων οδών από τη κατηγορία Η2 στην Ε2 (από 4,50 μ. που προβλέπεται στη μελέτη σε 6,50 μ.) στο τμήμα που θα παρακάμπτει τη Μεσσήνη μεταξύ των δυο κόμβων εισόδου και εξόδου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόδιων επιχειρήσεων και ιδιοκτησιών, λόγω της μεγαλύτερης κυκλοφορίας στη περιοχή. Προτείνεται ταπείνωση της ερυθράς της αρτηρίας στο ελάχιστο δυνατό μεταξύ του κόμβου στη χ.θ. 7,800 και του νέου κόμβου εξόδου της Μεσσήνης και υπόγεια διασύνδεση με τις αγροτικές οδούς. Επιπλέον σε όλο το τμήμα της παράκαμψης προτείνεται αντικατάσταση του τύπου new jersey με νησίδα με κυβόλιθους και κατάλληλο φωτισμό των παράπλευρων οδών.
Επιπλέον, στους δυο κόμβους εισόδου (σημ. 1) και εξόδου (σημ. 2) της Μεσσήνης καθώς και κατά μήκος της οδού στο τμήμα παράκαμψης της Μεσσήνης (σημ. 3), προτείνεται η τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων που θα δίνουν πληροφορίες για την πόλη και θα αναδεικνύουν τη τοπική αγορά της Μεσσήνης.
- Ζητάμε βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου από τον κόμβο της Μπούκας στη χ.θ. 7,80 μέχρι τη παραλία, με κατασκευή πεζοδρομίων, κατάλληλη διαπλάτυνση, φωτισμό και ποδηλατόδρομο.
- Ζητάμε να προβλεφθεί νέα κάθετη οδός που θα συνδέει τον κόμβο της Ανάληψης με τη παραλία Ανάληψης. Ο δρόμος αυτός θα κατευθύνεται ανατολικά του οικισμού και θα συνδέεται με τον υφιστάμενο δρόμο νοτιότερα.
- Ζητάμε να εξετασθεί το ενδεχόμενο εναλλακτικής χάραξης της οδού από τον κόμβο της Ανάληψης, νοτιότερα και διασύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό στη χ.θ. 13,500 μετατοπίζοντας αντίστοιχα και τον προτεινόμενο κόμβο του Δρακονερίου. Θεωρούμε ότι σε περίπτωση που καταστεί κάτι τέτοιο δυνατό θα λυθούν αυτομάτως ζητήματα που προκύπτουν σε ιδιοκτησίες, όπως και θα επιτευχθεί μια σημαντική βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού.
- Ζητάμε σύνδεση του κάθετου δρόμου στη θέση της νέας γέφυρας της Βελίκας (χ.θ. 15,900) με τη παραλία, που θα κατευθύνεται νότια κατά μήκος του ποταμού (σε μήκος 400 μ. περίπου) και ύστερα θα ενώνεται με υπάρχουσα οδό. Σε αυτό το σημείο σύνδεσης προτείνεται η κατασκευή κόμβου για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας.
- Ζητάμε σύνδεση με τον δρόμο προς Νεοχώρι με την κατασκευή οδού που θα παρακάμπτει τη Βελίκα, ξεκινώντας από τον κόμβο στη χ.θ. 15,900. Επιπλέον προτείνεται η κατασκευή κόμβου στο σημείο συμβολής με την υφιστάμενη οδό, ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη ασφάλεια της κυκλοφορίας.
- Ζητάμε κατάργηση της προβλεπόμενης γέφυρας στη χ.θ. 7,300 και αντικατάσταση με κόμβο στο σημείο αυτό, ώστε να επιτύχουμε ακόμα μια σημαντική και εύκολη πρόσβαση προς το παραθαλάσσιο μέτωπο.
- Ζητάμε την πλήρη βελτίωση της Εθνάρχου Μακαρίου, σε όλο το μήκος της, η οποία θα περιλαμβάνει ανάπλαση πεζοδρομίων και κατάλληλο φωτισμό. Στόχος μας είναι να γίνει η είσοδος και η διέλευση της πόλης της Μεσσήνης, απόλυτα φιλική για τον επισκέπτη.
- Ζητάμε διατήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να παραμείνει πλήρως λειτουργική.
Αυτή η απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 130/2020.
Αφού συντάχθηκε και αναγνώσθηκε το πρακτικό αυτό, υπογράφεται όπως παρακάτω:
Ο Πρόεδρος Τα Μέλη
ΦΥΚΙΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
|
ΑΘΑΝΑΣΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΑΛΙΑΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΒΙΛΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΥΡΟΥΜΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΔΟΥΡΟΥΜΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΛΟΦΩΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΝΤΟΘΑΝΑΣΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΜΑΚΡΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΑΛΙΩΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΡΑΤΣΙΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΡΟΥΤΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΡΑΒΟΛΑΙΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΛΙΟΥ-ΜΟΥΡΟΥΦΑ ΕΛΕΝΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΡΟΥΣΟΥΖΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΤΤΑΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΟΥΡΙΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΑΚΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΑΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΕΡΠΕΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ |