Στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας μεταφέρεται η προγραμματισμένη για σήμερα το βράδυ συναυλία του βιρτουόζου του βιολοντσέλου Jean-Guihen Queyras, στο πλαίσιο των 8ων Διεθνών Ημερών Μουσικής Καλαμάτας. Λόγω επιδείνωσης του καιρού η συναυλία μεταφέρεται από το Εκκλησιαστήριο της Αρχαίας Μεσσήνης στο studio του Μεγάρου Χορού της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Mάλιστα, λόγω αναμενόμενης μεγάλης προσέλευσης γίνεται θερμή παράκληση από τους διοργανωτές για έγκαιρη προσέλευση του κοινού.
Ευχαριστούμε για την κατανόηση.
Κυριακή, 01.09.2024
20:00, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (studio) – ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ
Queyras SOLO
Έργα για τσέλο των Bach, Saygun, Barriere και Kodály
***
Queyras SOLO: change of concert venue
Due to the deterioration of the weather tomorrow, we are forced to move the solo concert of Jean-Guihen Queyras to the studio of the Kalamata Dance Megaron.
As we are expecting a large audience, please arrive early.
Entry remains free.
Thank you for your understanding.
Sunday, 01.09.2024
20:00 o’clock, Kalamata Dance Megaron (studio) – FREE ENTRANCE
Queyras SOLO
Cello works by Bach, Saygun, Barriere and Kodály
Περιέργεια, ποικιλομορφία και σταθερή αφοσίωση στην ίδια τη μουσική χαρακτηρίζουν το καλλιτεχνικό έργο του Jean-Guihen Queyras. Είτε επί σκηνής, είτε δισκογραφικά, βιώνει κανείς έναν καλλιτέχνη αφοσιωμένο πλήρως και με πάθος στη μουσική. Οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις του στην παλαιά, αλλά και στη σύγχρονη μουσική είναι εξίσου διεξοδικές. Ο Jean-Guihen Queyras υπήρξε ιδρυτικό μέλος του κουαρτέτου Arcanto και είναι μέλος ενός περίφημου τρίο με την Isabelle Faust και τον Alexander Melnikov· ο τελευταίος είναι, μαζί με τον Alexandre Tharaud, τακτικός συνοδός του. Η ευελιξία της μουσικής του δημιουργίας έχει οδηγήσει πολλές αίθουσες συναυλιών, φεστιβάλ και ορχήστρες να τον προσκαλέσουν ως Artist in Residence. Ο Jean-Guihen Queyras εμφανίζεται συχνά με διάσημες ορχήστρες και μαέστρους και η δισκογραφία του είναι εντυπωσιακή. Είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μουσικής του Φράιμπουργκ και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του φεστιβάλ Rencontres Musicales de Haute-Provence στο Forcalquier της Γαλλίας.
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, συμμετέχει στη σονάτα για δύο βιολοντσέλα του Jean-Baptiste Barrière η Indira Rahmatulla. Η Indira γεννήθηκε στο Ουζμπεκιστάν σε μια οικογένεια μουσικών. Οι κύριοι δάσκαλοι της στο τσέλο περιλαμβάνουν: τους γονείς της, τον Vagram Saradjian, τον Ronald Leonard, τον Jean-Guihen Queyras και τον Christophe Coin. Ανάμεσα στους μέντορές της στη μουσική δωματίου είναι εξέχοντες μουσικοί, όπως: οι Αrnold Steinhardt, Ralf Gothoni, Eldar Nebolsin, Tabea Zimmerman και Ferenc Rados. Ως σολίστ, η Indira έχει εμφανιστεί σε διάφορες χώρες, όπως η Αρμενία, η Χιλή, οι ΗΠΑ, η Τουρκία και η Ελβετία. Αυτήν τη στιγμή περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου της στη Λωζάνη, παίζοντας στην Ορχήστρα Δωματίου της Λωζάνης, της οποίας αποτελεί μέλος από το 2015. Επιπλέον, συχνά παίζει ως σολίστ στην Kammerorchester Basel, στο Balthasar-Neumann Ensemble και εμφανίζεται τακτικά με την Deutsche Kammerphilharmonie Bremen. Η Indira είναι ιδρυτικό μέλος και Καλλιτεχνική Διευθύντρια των Διεθνών Μουσικών Ημερών Καλαμάτας. Επιπλέον, είναι καθηγήτρια στο ετήσιο masterclass βιολοντσέλου του φεστιβάλ.
–ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ–
Johann Sebastian Bach (1685–1750): Σουίτα για βιολοντσέλο No.1 σε Σολ μείζονα, BWV 1007 (1717–23)
-
Prélude
-
Allemande
-
Courante
-
Sarabande
-
Menuett I & II
-
Gigue
Ahmed Adnan Saygun (1907–1991): Παρτίτα για βιολοντσέλο σόλο, Op.31 (1955)
-
Lento
-
Vivo
-
Adagio
-
Allegretto
-
Allegro moderato
– ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-
Jean-Baptiste Barrière (1707–1747): Σονάτα για δύο βιολοντσέλα σε Σολ μείζονα (ca. 1737–40)
-
Andante
-
Adagio
-
Allegro prestissimo
Με την Indira Rahmatulla – βιολοντσέλο
Zoltán Kodály (1882–1967): Σονάτα για βιολοντσέλο σόλο, Op.8 (1915)
-
Allegro maestoso ma appassionato
-
Adagio (con grand’ espressione)
-
Allegro molto vivace