ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αποκαλυπτική η έκθεση αυτοψίας για τον δρόμο-καρμανιόλα έξω από τον ΟΑΕΔ

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ- ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ-ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗΣ ΝΗΣΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ... ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ

ΟΛΗ Η ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΨΙΑΣ

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΩΝ

Στην υιοθέτηση άμεσων μέτρων για την ασφάλεια πεζών και οδηγών καλεί τη Δημοτική Αρχή Καλαμάτας ο επικεφαλής της Μείζονος Μειοψηφίας του Δήμου Καλαμάτας, μετά και την αυτοψία που έκανε στην περιοχή του ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα ειδικός πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων, και εφιστά την άμεση λήψη μέτρων, προκειμένου να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται:
"Η δημοτική παράταξη "Ανοιχτός Δήμος -Ενεργοί Πολίτες" έχει επανειλημμένως θέσει το μείζον ζήτημα της αυξημένης συχνότητας τροχαίων ατυχημάτων στην περιοχή της νέας εισόδου της Καλαμάτας από το κόμβο της Διασποράς έως την διασταύρωση Ασπροχώματος . Για αυτό το λόγο είχαμε προτείνει σειρά παρεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία πεζών και οδηγών. Δυστυχώς δεν εισακουσθήκαμε.
Μετά το πρόσφατο τραγικό συμβάν στην περιοχή αυτή, και συγκεκριμένα έξω από τον ΟΑΕΔ, απευθυνθήκαμε στον πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων κο Γεώργιο Μπούρα ο οποίος διενήργησε αυτοψία στην συγκεκριμένη περιοχή και προτείνει σειρά μέτρων.
Θέτουμε τα μέτρα αυτά υπόψην του Δημοτικού Συμβουλίου και ζητούμε από τη δημοτική αρχή να προχωρήσει στην άμεση υλοποίηση αυτών έτσι ώστε να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα.

ΕΝΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΦΗΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30 ΧΡΟΝΙΑ

Στην αυτοψία που πραγματοποίησε ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων, και δικαστικός πραγματογνώμονας Μεσσηνίας, Γιώργος Μπούρας, διαπιστώνει τα ακόλουθα συγκλονιστικά που αποκαλύπτουν σε όλο τους το μεγαλείο τις συνθήκες κίνησης πεζών και οχημάτων, τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας, όσο και της νύχτας στον συγκεκριμένο δρόμο, και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για λήψη άμεσων μέτρων, ώστε να μην συμβούν άλλα τραγικά δυστυχήματα στο σημείο και να μη χαθούν ανθρώπινες ζωές.

Ο Γιώργος Μπούρας στην έκθεση που συνέταξε κάνει λόγο για μεγάλες, επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες ταχύτητες από τους περισσότερους οδηγούς που διέρχονται ενός δρόμου, του οποίου το όριο ταχύτητάς είναι μόλις 50 χιλιόμετρα.
Μιλά για παντελώς ανεπαρκή φωτισμό (πορτοκαλί χρώματος!), που καθιστά δυσχερή την ευκρινή εικόνα του δρόμου που πρέπει να έχουν οι οδηγοί το βράδυ.
Μεταξύ των μέτρων που προτείνει να γίνουν ΑΜΕΣΑ είναι το ραντάρ μέτρησης της ταχύτητας των διερχόμενων αυτοκινήτων, φανάρι πεζών με κουμπί,αλλαγή του πορτοκαλί χρώματος στις λάμπες και αντικατάστασής τους από λευκό φωτισμό, νησίδα στη μέση του δρόμου, και εξέταση του ενδεχόμενου μεταλλικής αερογέφυρας για τους πεζούς...

Δείτε αναλυτικά τι έδειξε η αυτοψία που διενήργησε στο συγκεκριμένο σημείο έξω από τον ΟΑΕΔ ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων Γιώργος Μπούρας.

ΕΚΘΕΣΗ
Αυτοψίας Σχετική Με Τι Μέτρα Θα Πρέπει Να Ληφθούν Στην Περιοχή Ασπροχώμμα Της Πόλεως Της Καλαμάτας Και Συγκεκριμένα Στο Ύψος Του Ο.Α.Ε.Δ.

1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η Αυτοψία που διενέργησα αφορά την διερεύνηση της περιοχής της Ε.Ο Καλαμάτας -Τρίπολης στο ύψος του Ο.Α.Ε.Δ στη Καλαμάτα.

2. ΑΥΤΟΨΙΑ ΣΤΟ ΤΟΠΟ

Διενεργήθηκε μία (1) συνολικά αυτοψία.
Η αυτοψία έγινε στο τόπο που υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του Ο.Α.Ε.Δ, έμπροσθεν των οποίων διέρχεται η Ε.Ο ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ- ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ και συγκεκριμένα στην αρχή υπάρχει πινακίδα του Κ.Ο.Κ η οποία δηλώνει το όριο ταχύτητας της ως άνω Ε.Ο, που είναι τα πενήντα χιλιόμετρα ανά ώρα (50Khm/h), και αυτό γιατί είναι κατοικημένη περιοχή και υπάρχει διάβαση πεζών, αλλά και πινακίδα με ένδειξη ότι διέρχονται πεζοί.

Οι αυτοψίες σκοπό είχαν :
Την εξέταση και φωτογράφηση γενικά του χώρου κίνησης των οχημάτων και των πεζών στην ευρύτερη περιοχή, όπου υφίστανται οι εγκαταστάσεις του Ο.Α.Ε.Δ, προκειμένου να διαμορφώσω ιδία αντίληψη, για την εν γένει συμπεριφορά, τόσο των οδηγών των οχημάτων, όσο και των πεζών και κυρίως να εκτιμήσω κατά πόσο τηρούνται από τους χρήστες της οδού οι σημάνσεις του Κ.Ο.Κ, και οι εν γένει κανόνες του ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

Οι αυτοψίες έγιναν :
Για να συγκεντρώσω όλα τα απαραίτητα και αντικειμενικά στοιχεία, ή και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, προκειμένου τεκμηριωμένα να απαντήσω στο αν οι χρήστες της Ε.Ο ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ- ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ στο ύψος των κτιριακών εγκαταστάσεων του Ο.Α.Ε.Δ, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, τηρούν τον Κ.Ο.Κ , ώστε να ολοκληρωθεί η αυτοψία.

3. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Από την αυτοψία που πραγματοποίησα εις το άνω σημείο διελεύσεως των οχημάτων και των πεζών προκειμένου να το φωτογραφίσω, αλλά και να δω αν πραγματικά τηρείται ο Κ.Ο.Κ από τους χρήστες της οδού διαπίστωσα ότι:
Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν οι οδηγοί των οχημάτων είναι μεγάλες, επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες, αφού οι οδηγοί των οχημάτων δεν θα μπορούσαν να συγκρατήσουν το όχημα τους σε περίπτωση που θα χρειαστεί να το κάνουν, και συγκεκριμένα όταν βρεθεί στην πορεία τους κάποιος πεζός, δηλαδή οι οδηγοί κατά πλειοψηφία δεν τηρούν τα άθρα 19 και 20 του Κ.Ο.Κ τα οποία προσδιορίζουν τα όρια ταχύτητας.

Ο φωτισμός της ευρύτερης περιοχής και συγκεκριμένα από την Δύση του ηλίου έως και την Ανατολή του είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ διότι οι ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ που βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο είναι χρώματος Πορτοκαλί και φωτίζουν εν μέρει και μόνον το συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται τον διερχόμενου χώρον από απόσταση ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Λαμβάνοντας υπ΄ όψιν μας όλα τα παραπάνω στοιχεία, θα πρέπει η αρμόδια αρχή για το συγκεκριμένο σημείο, να λάβει ορισμένα ΜΕΤΡΑ και ΕΙΔΙΚΩΤΕΡΑ:

1. Μία λύση που μπορεί να κάνει η αρμόδια αρχή έτσι ώστε να μην θρηνήσουμε και άλλο συμπολίτη μας είναι να τοποθετήσει ένα ΡΑΝΤΑΡ που να καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος που θα περνάει εκείνη την στιγμή από το σημείο που θα το τοποθετήσουν, και επίσης ένα παλλόμενο φανάρι ή πριν το ΡΑΝΤΑΡ ταχύτητας ή μετά από το ΡΑΝΤΑΡ, επί πλέον να τοποθετήσουν ένα ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα είναι μόνιμα πράσινο για τα οχήματα, αλλά θα ανάβει κόκκινο όταν θα πατάει το μπουτόν κάποιος πεζός για να περάσει απέναντι, και επίσης να δημιουργηθεί ΝΗΣΙΔΑ εις το ΚΕΝΤΡΟΝ της ΟΔΟΥ για να μπορεί ο πεζός να ΣΤΑΜΑΤΑ προσωρινά μέχρι να περάσει απέναντι, και τέλος να γίνει ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από πορτοκαλί σε λευκό για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο σημείο εκείνο.

2. Μία δεύτερη λύση είναι να τοποθετηθεί νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ η οποία ν’ αρχίζει από τα φανάρια του Ασπροχώμματος έως τα φανάρια της Μεσσήνης, και επίσης να τοποθετηθεί ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα παρέχει την δυνατότητα στους πεζούς να περάσουν απέναντι με ασφάλεια ανακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων, και τέλος να πραγματοποιηθεί ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ σε ΛΕΥΚΟ για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ, το οποίο εμφανίζει ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ.
3. Επίσης θα πρέπει να εξεταστή και το ενδεχόμενο να κατασκευαστή στο εν λόγω σημείο ΑΕΡΟΓΕΦΥΡΑ, αν όχι τσιμεντένια που ίσως να κοστίζει ακριβά, αλλά μία μεταλλική που έχει κόστος σαφώς πολύ μικρότερο, αλλά θα παρέχει ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ στο συγκεκριμένο σημείο χωρίς να υπολογιστή το χρηματικό κόστος και τούτο για την χωρίς ΚΙΝΔΥΝΟ διέλευση των πεζών από την μία πλευρά του δρόμου στην άλλη και έτσι δια να μην χρειαστεί να θρηνήσουμε στο ΜΕΛΛΟΝ και άλλα θύματα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ.

Ο ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΠΑΜ. ΜΠΟΥΡΑΣ
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (Τ.Ε)
ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΑΣ -ΑΝΑΛΥΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ.

Αποκαλυπτική η έκθεση αυτοψίας για τον δρόμο-καρμανιόλα έξω από τον ΟΑΕΔ

Δημοφιλέστερα

To Top