Yποδομές

Αντιπλημμυρικά έργα Καλαμάτας: Μπλόκο της αντιπολίτευσης στην μελέτη της ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ

ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΟΠΩΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΔΟΧΟ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ 21-20 ΨΗΦΟΥΣ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ-ΣΥΝΟΔΑ ΕΡΓΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Μετά από μια μονοθεματική 15η φετινή συνεδρίαση, που ξεπέρασε τις 5 ώρες και με 21 ψήφους κατά, 20 υπέρ και μια "παρών", δεν εγκρίθηκε το βράδυ της Παρασκευής 8 Ιουλίου 2022 από το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. στο Νέδοντα.

dimotiko-simboulio-DSC-0447

dimotiko-simboulio-DSC-0461

dimotiko-simboulioimage00003

dimotiko-simboulioimage00004

Το κλίμα στην συνεδρίαση από την αρχή προμήνυε "αιχμηρές" τοποθετήσεις, αφού σύσσωμη η αντιπολίτευση είχε ενστάσεις για την μοναδικότητα της μελέτης, το μέγεθος του έργου που το θεώρησε Φαραωνικό και πανάκριβο αλλά και το "κακό παρελθόν" που έχει η ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ, λόγω των προβλημάτων που προκάλεσε η κατασκευή του περιμετρικού, με την αντιπολίτευση να χρεώνει ανεπάρκεια τεχνικών αντιπλημμυρικών έργων στην εταιρία, η οποία το αρνήθηκε και επιχειρηματολόγησε σχετικά.

dimotiko-simboulioimage00014

dimotiko-simboulioimage00015

dimotiko-simboulioimage00016

dimotiko-simboulioimage00019

Η συνεδρίαση διεξήχθη στην «Αίθουσα Δημάρχου Χρήστου Μαλαπάνη» στο Ιστορικό Δημαρχείο της πόλης, η οποία αποδείχθηκε μικρή για να φιλοξενήσει το σύνολο των δημοτικών συμβούλων, πλην των Μιχάλη Αντωνόπουλο, Γιώργο Λαζαρίδη και Γιάννη Δούβα που απουσίαζαν δικαιολογημένα και παρακολούθησαν κι ακολούθως ψήφισαν μέσω τηλεδιάσκεψης αλλά και των εκπροσώπων της εταιρίας, του Υπουργείου και των τοπικών φορέων που παρακολούθησαν την συνεδρίαση.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε με την εισαγωγική τοποθέτηση του Δημάρχου Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλου και του Αντιδημάρχου Ανδρέα Καραγιάννη ενώ οι μελετητές του έργου κι ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Γιάννης Καρνέσης, στήριξαν με τα δικά τους επιχειρήματα την αναγκαιότητα και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το έργο, που χρειάζεται "δυο καλοκαίρια" για να έχει τελική έκβαση.

Από την πλευρά της, σύσσωμη η αντιπολίτευση φάνηκε να υποστηρίζει μεν την ανάγκη αντιπλημμυρικής θωράκισης της πόλης, μετά κι από τα τραγικά περιστατικά που σημειώθηκαν πριν από 6 περίπου χρόνια αλλά και νωρίτερα, όμως φάνηκαν στις τοποθετήσεις τους επιφυλακτικοί για τον μηχανισμό και την συνεργασία κράτους - εταιρίας - μελετητών κι έθεσαν αρκετά τεχνικά κυρίως ερωτήματα προς την μελετητική ομάδα, θεωρώντας το έργο υπερβολικά μεγάλο, κοστοβόρο, το οποίο παρουσιάστηκε ως "μονόδρομος" χωρίς εναλλακτικές προτάσεις.

Παρά την προσπάθεια του Δημάρχου που έθεσε το θέμα ως εμβληματικής διάστασης και σημασίας αλλά και την ενημέρωση προς το Σώμα πως έχει ζητήσει κι άλλα συνοδά - συμπληρωματικά έργα, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα του έργου για την θωράκιση της πόλης, ζήτησε να γίνει δεκτή η μελέτη, αφού έχουν εξασφαλιστεί τα χρήματα.

dimotiko-simboulioimage00020

dimotiko-simboulioimage00021

dimotiko-simboulioimage00026

dimotiko-simboulioimage00034

Από την πλευρά του ο Γιάννης Καρνέσης επανέλαβε πως το έργο της κατασκευής του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου δεν επηρεάζει την απορροή των ομβρίων και δεν έχει καμία δυσμενή συμβολή στα πλημμυρικά φαινόμενα που παρατηρήθηκαν, λέγοντας με το έργο αυτό η πόλη της Καλαμάτας για πολλά χρόνια θα αποκτήσει πλήρη αντιπλημμυρική θωράκιση.

Ο Γιώργος Συριανός, Διευθύνων σύμβουλος της ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. τόνισε χαρακτηριστικά πως "αν το νερό που έπεσε στο Πήδημα τον Σεπτέμβριο του 2016, έπεφτε στο Νέδοντα δεν ξέρω τι θα γινόταν"...

Τοποθέτηση έκανε κι ο μελετητής του έργου για λογαριασμό της ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ Σπύρος Μίχας, που αναφέρθηκε στο προβληματικό κι επικίνδυνο σημείο που είναι το σκεπασμένο τμήμα του Νέδοντα στο οποίο μειώνεται δραματικά η παροχέτευση ομβρίων λόγω της κατασκευής και των στηρικτικών ενώ δήλωσε πως αυτό το τμήμα θα γκρεμιστεί, θα ανακατασκευαστεί και θα σκεπαστεί ξανά.

Ο κ.Μίχας αναφέρθηκε ειδικότερα, στα προτεινόμενα στην παρούσα μελέτη έργα, που αποσκοπούν στα ακόλουθα:
 Αποκατάσταση της υδραυλικής ανεπάρκειας του π. Νέδοντα, ιδίως στα καλυμμένα τμήματα του και τις θέσεις των γεφυρών (Σιδ. Γραμμής και οδικές) και ενίσχυσή του σε αποδεκτό επίπεδο για την αντιπλημμυρική προστασία της πόλης.
 Παροχέτευση στον ποτ. Νέδοντα των εξωτερικών λεκανών ρ. Ελαφογκρέμη και ρ.Λαγκάδας, ώστε να απαλλαγεί το ανεπαρκές κατάντη δίκτυο της πόλης από τον κίνδυνο πλημμυρών.
 Βελτίωση της υδραυλικής λειτουργίας και του τρόπου συμβολής στον π. Νέδοντα του ρ. Καραμπογιά, καθώς και του προβλεπόμενου σύμφωνα με μελέτη της ΔΕΥΑΚ αγωγού Σπάρτης (ρ. Καλαμίτσι & ρ. Βέλιουρα).
 Ρύθμιση της ροής των ρεμάτων και ποταμών με την κατασκευή αναβαθμών, κατασκευή αναχωμάτων, ή λεκανών ηρεμίας για την ανάσχεση πλημμυρικών ροών και μεγάλων ταχυτήτων κατά περίπτωση.
 Υλοποίηση έργων συγκράτησης φερτών.

Τον λόγο έλαβε κι ο Βουλευτής ΝΔ Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς κάνοντας λόγο για μια μεγάλη ευκαιρία για την πόλη που δεν πρέπει να χαθεί όπως χάθηκαν άλλες παρόμοιες κατά το παρελθόν και σε άλλα έργα της Μεσσηνίας λόγω μικροσυμφερόντων και πρότεινε οι παρατηρήσεις των μελών του ΔΣ να εξεταστούν και να ψηφιστεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Στην συνέχεια έλαβαν τον λόγο οι επικεφαλής όλων των παρατάξεων κι αρκετοί δημοτικού σύμβουλοι κι ανέπτυξαν την επιχειρηματολογία τους υπέρ ή κατά της μελέτης του έργου.

Η ψηφοφορία ολοκληρώθηκε στις 11:35 το βράδυ, με τους συμβούλους της μειοψηφίας να ψηφίζουν ονομαστικά κατά της πρότασης ενώ οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας υπέρ, με τον Πρόεδρο της Κοινότητας Παναγιώτη Λύρα να ψηφίζει παρών επειδή το Συμβούλιο που εκπροσωπεί δεν έλαβε την σχετική εισήγηση, δεν συζήτησε για να γνωμοδοτήσει για το θέμα αυτό.

Επειδή όμως η συγκριμένη συνεδρίαση θεωρείται διακοπείσα, αφού υπάρχουν κι άλλα θέματα στην ημερήσια διάταξη και λόγω συμπλήρωσης του χρόνου συνεδρίασης, αυτή θα συνεχιστεί την προσεχή Δευτέρα, αν προηγηθεί συνεδρίαση της Κοινότητας, μπορεί να μεταβληθεί το τελικό αποτέλεσμα της σημερινής ψηφοφορίας.

Το αποτέλεσμα της σημερινής ψηφοφορίας σίγουρα έχει αρκετές αναγνώσεις και είναι πρόωρο να πούμε ποιος κέρδισε ή έχασε, ή αν η πόλη ζημιώθηκε ή θα ζημιωθεί, αφού σίγουρα θα τεθεί εκ νέου το θέμα προς συζήτηση, αφού όλοι επιθυμούν την αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης με τα 12 ρέματα και τους χειμάρρους που κινδυνεύει ανα πάσα στιγμή- λόγω της άναρχης δόμησης, της ανθρώπινης παρέμβασης στη φυσική ροή του νερού και στην έλλειψη σοβαρών έργων- να ξαναζήσει δραματικές και τραγικές στιγμές...

dimotiko-simboulio-DSC-0422

dimotiko-simboulio-DSC-0428

dimotiko-simboulio-DSC-0438

dimotiko-simboulio-DSC-0439

dimotiko-simboulio-DSC-0440

dimotiko-simboulio-DSC-0442

ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ 15η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Δημοφιλέστερα

To Top