Yποδομές

Ανάπλαση Πλαστήρα: Αποφασίστηκε παράταση μέχρι τέλη Μαΐου χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου

Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΔΔΗΕ, Ο COVID ΚΑΙ Η ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Tην απόφαση παράτασης του έργου ανάπλασης της οδού Πλαστήρα στη Δυτική Παραλία, χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου, κατά 6 μήνες, μέχρι τις 31 Μαΐου 2022, αποφάσισε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καλαμάτας κατά την τελευταία συνεδρίασή της.

Η εισήγηση ανάφερε πως μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί περίπου το 15% της εργολαβίας, ενώ δεν έχει υποβληθεί από τον ανάδοχο κανένας λογαριασμός. Μέχρι σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής τοίχων αντιστήριξης του νότιου πεζοδρομίου, έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται τα τοιχία αντιστήριξης κατά μήκος του βόρειου πεζοδρομίου και είναι προς ολοκλήρωση οι εργασίες τοποθέτησης δικτύου απορροής ομβρίων του νότιου πεζοδρομίου. Αμέσως μετά είναι προγραμματισμένες προς εκτέλεση οι εργασίες τοποθέτησης δικτύου ομβρίων στο βόρειο πεζοδρόμιο και η κατασκευή του νοτίου πεζοδρομίου. Το έργο έχει πλέον καλό εργοταξιακό ρυθμό αν εξαιρέσουμε τα διαστήματα που υπάρχει βροχή. Ενδεχομένως και την περίοδο των γιορτών”.

Η εικόνα του έργου σήμερα, foto Κυριακή 16.1.2022

Στο αιτιολογικό της παράτασης είναι και το γεγονός της “σημαντικής καθυστέρησης στην εκκίνηση του έργου, λόγω του γεγονότος ότι εκτελέσθηκε η εργολαβία της ΔΕΔΔΗΕ που αφορούσε υπογειοποίηση του δικτύου του δημοτικού φωτισμού, η οποία είχε ενταχθεί ως υποέργο 2 στην πράξη. Η εργολαβία είχε έκταση σε όλο το μήκος της οδού Πλαστήρα, περίπου 1.000 μέτρα. Η παγκόσμια πανδημία που οφείλεται στην Covid-19 είναι σε εξέλιξη από την αρχή κατασκευής του έργου και καθ’ όλη τη διάρκειά του, δημιουργώντας παρενέργειες στη λειτουργία του εργατοτεχνικού προσωπικού που εργάζεται στα έργα, αλλά και εκείνο που είναι στις δημόσιες υπηρεσίες (έλλειψη προσωπικού λόγω νοσηλείας, επιβάρυνση χρόνου εργασίας από αυξημένα μέτρα ασφαλείας κ.λπ.), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λειτουργήσουν τα συνεργεία σε πλήρη ανάπτυξη. Λόγω του ότι η οδός Πλαστήρα είναι ένας ιδιαίτερα πολυσύχναστος δρόμος με μεγάλη κυκλοφορία όπου δεν είναι δυνατό να γίνει διακοπή της κυκλοφορίας της, οι εργασίες γίνονται σε περιορισμένο εύρος, που σημαίνει ότι το εργοτάξιο δεν μπορεί να αναπτυχθεί ταυτόχρονα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, περιορίζοντας έτσι τον εργοταξιακό ρυθμό του έργου”, όπως αναφέρονται στην εισήγηση.

Επιπρόσθετα, στην εισήγηση αναφέρεται ότι “σύμφωνα με στοιχεία που ελήφθησαν από το ιστορικό αρχείο από έγκυρο μετεωρολογικό σάιτ στο διαδίκτυο, οι μέρες από την έναρξη εκτέλεσης του έργου έως σήμερα, όπου λόγω βροχής δεν ήταν δυνατό να εκτελεστούν εργασίες ή οι μέρες που απαγορεύονταν εργασίες λόγω καλοκαιρινού καύσωνα, είναι συνολικά 150, ήτοι 5 μήνες”.

Το έργο σήμερα εκτελείται με αργούς ρυθμούς μόνο από ένα συνεργείο παρέμβασης, όπως μας ενημέρωσε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Ανδρέας Καραγιάννης, έχει προϋπολογισμό 1.419.000 ευρώ, και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του ΕΣΠΑ Πελοποννήσου. Την υλοποίησή του έχει αναλάβει η εταιρεία “Τσερπές – Κωτσάκης – Παπαδέας” με έκπτωση 57,36% και αρχική προθεσμία εκτέλεσης την 30η Νοεμβρίου 2021.

Ανάπλαση Πλαστήρα: Αποφασίστηκε παράταση μέχρι τέλη Μαΐου χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου

Δημοφιλέστερα

To Top