fbpx
Yποδομές

Β. Αλεβιζόπουλος: «Η Fraport ήρθε για να πάρει και όχι να ξοδέψει χρήματα και να κάνει επενδύσεις»

ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ- ΕΧΟΥΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ

Τα σχέδια της κυβέρνησης για την παραχώρηση μετά των 14 και των υπολοίπων 23 αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και της Καλαμάτας και την ιδιωτικοποίησή τους από γερμανικά συμφέροντα, κατήγγειλε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου στο Αεροδρόμιο της Καλαμάτας ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) Βασίλης Αλεβιζόπουλος.

«Η ΟΣΥΠΑ αγωνίζεται για να αποκαλυφθεί το φιάσκο της ψευτο-επένδυσης που ουσιαστικά είναι κατάσχεση της δημόσιας περιούσιας, σκλαβοπάζαρο του ελληνικού λαού και ένα σύνολο υποχρεώσεων που αναλαμβάνει το ελληνικό δημόσιο απέναντι στους δήθεν επενδυτές»

Έκανε λόγο για πλήρη αδυναμία της Fraport να υλοποιήσει όσα υπέγραψε, υποστηρίζοντας ότι, τελευταία, είχε περίπου 1 δις ευρώ σε ολόκληρο τον όμιλο, με υποχρεώσεις οι οποίες μέχρι το 2020 αγγίζουν τα 3 δις 600 εκατ. ευρώ και με νέο αίτημα για δάνειο ύψους 3 δις ευρώ για το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, ενώ, η ρευστότητά της είναι μόλις 200 εκατ. ευρώ.
Επίσης, είπε ότι, η Fraport Greece με τον Κοπελούζο και με μετοχικό κεφάλαιο 5 εκατ. ευρώ έχουν ως εγγυητή το ελληνικό δημόσιο. Δηλαδή, όπως με έμφαση επεσήμανε, «ο ενοικιαστής των αεροδρομίων λέει ότι τα μισθώνει για 40 χρόνια και για να είναι σωστός στις υποχρεώσεις του και να δώσει την προκαταβολή καλεί το ελληνικό δημόσιο να εγγυηθεί, γεγονός που γίνεται αποδεκτό στη σύμβαση, όπου προβλέπεται ο ιδιοκτήτης να εγγυηθεί για τις υποχρεώσεις του ενοικιαστή. Βάσει των ευρωπαϊκών αποφάσεων, όποιος μπαίνει εγγυητής σε μεγάλες επενδύσεις αναλαμβάνει και το χρέος στον προϋπολογισμό του, άρα, τους κάνουμε δώρο τα αεροδρόμια ανοίγοντας μια τρύπα 1,2 δις στον προϋπολογισμό για τον Έλληνα φορολογούμενο δίνοντάς τους και μπόνους, αφού το ελληνικό δημόσιο θα επιδοτεί για μια δεκαετία το οικονομικό εγχείρημα του περίπου 1,5 δις ευρώ (1.2 δις προκαταβολή + 330 εκατ. της επένδυσης) διατηρώντας, μεταξύ άλλων, το τέλος εκσυγχρονισμού ανάπτυξης (σπατόσημο).»

Επιπροσθέτως, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, αναρωτήθηκε πως θα κάνει ανάπτυξη η κοινοπραξία όταν έχει δυσκολίες ακόμη και να εκπληρώσει την υποχρέωση της εφάπαξ προκαταβολής, για να συνεχίσει λέγοντας ότι, και η διαφημιζόμενη ανάπτυξη είναι ασαφέστατη (τι θα γίνει και που) και πως αφορά σε ποσό επένδυσης μόλις 330 εκατ. σε 4 χρόνια, εκτιμώντας ότι, τελικά και αυτό ουσιαστικά θα πληρωθεί από το επιβατικό κοινό, μέσω αύξησης τελών.

Β. Αλεβιζόπουλος: «Η Fraport ήρθε για να πάρει και όχι να ξοδέψει χρήματα και να κάνει επενδύσεις»

Στο τραπέζι κάθισε και ο Αερολιμενάρχης Δημήτρης Μανδηλάρης.

Επίσης, όπως είπε ο κ.Αλεβιζόπουλος, μετά από προσφυγή στο ΣτΕ της ΟΣΥΠΑ και τοπικών φορέων της χώρας -μεταξύ των οποίων και η ΠΙΝ- για την υπογραφή μεταξύ κυβέρνησης, ΤΑΙΠΕΔ και κοινοπραξίας της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τον Δεκέμβριο του 2015, το ανώτατο δικαστήριο της χώρας απεφάνθη ότι δεν υφίσταται εκτελεστική πράξη (δηλ. υπογραφή σύμβασης) αλλά πολιτική βούληση. Όπως ανέφερε, «αν και πρόκειται για μια διαφωνία εκτελεστικής και δικαστικής εξουσίας, η απόφαση που ελήφθη ήταν ένα τέχνασμα του ΣτΕ για να αποφύγει να δικάσει την ουσία του ζητήματος, δηλαδή εάν είναι συμφέρουσα ή όχι η σύμβαση παραχώρησης». Επειδή, όπως εκτίμησε, πρόκειται για αρνησιδικία του ΣτΕ κατατίθεται προσφυγή στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με την οποία θα ζητείται η αναθεώρηση εκδίκασης της υπόθεσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μόνοι που θα επωφεληθούν από τον έλεγχο του πακέτου της τουριστικής βιομηχανίας που επιχειρεί η Γερμανία μέσω της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων είναι η γερμανική κρατική εταιρεία Fraport, η κρατική γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa- η οποία είναι και μέτοχος της Fraport – η TUI που θα αναλάβει το all inclusive στα συνεργαζόμενα με αυτήν ξενοδοχεία και τα τραστ συνεργασίας Ελλήνων ξενοδόχων με αντίστοιχους Γερμανούς συναδέλφους τους.

Ερασιτέχνες είναι η Fraport

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ σημειώνοντας ότι, η συμβολή του τουριστικού τομέα στην ελληνική οικονομία που επιδιώκεται να ανέλθει στο 22% του ΑΕΠ της χώρας, τελικά, θα μεταφερθεί στον γερμανικό προϋπολογισμό και όχι τον ελληνικό, κατέληξε λέγοντας ότι, πρόκειται για επιχειρούμενο ολοκληρωτικό έλεγχο του τουριστικού προϊόντος που ουσιαστικά θα επιφέρει ζημιές στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και τις τοπικές τουριστικές οικονομίες, όπως της Ζακύνθου.

Η ‘Fraport Greece’ όχι μόνον δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ, αλλά αντιθέτως ζητάει και 100εκ. ευρώ από πάνω για παρεμβάσεις που δεν έχει κάνει! Αντιλαμβάνεστε πως όταν έρχεται και λέει ότι έκανε κάποια πράγματα, και ζητάει χρήματα δεν είναι αυτής της κλίμακας. Δηλαδή, δεν έχει κάνει παρεμβάσεις ύψους 100εκ. ευρώ για να τα ζητάει ενώ δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ. Για την συγκεκριμένη εταιρεία μπήκε εγγυητής το ελληνικό δημόσιο – το υπουργείο οικονομικών. Συνεπώς, ο ελληνικός λαός πλήρωσε την όλη ιστορία. Όταν η μητρική ‘Fraport’ δημιούργησε δύο θυγατρικές (Βορείου και Νοτίου Ελλάδας) μαζί με την Σλέντερ που ήταν πτωχευμένη και off shore και μπαίνει το ελληνικό κράτος, το ελληνικό δημόσιο εγγυητής ακόμη και στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας… άρα παίζει ένα χοντρό παιχνίδι. Αυτά καταθέσαμε στον εισαγγελέα. Γι αυτό επιμένω ότι η ‘Fraport’ ήρθε για να πάρει και όχι για να δώσει τίποτε και όλα τα πληρώσει ο επιβάτης, ο Έλληνας πολίτης.

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ 50 ΕΚΑΤ. ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ επισήμανε ότι στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας χρειάζεται μια κοστολογημένη επένδυση και υπάρχει ήδη master plan ύψους 50 εκατομμυρίων (35 τα έργα και 15 εκατ. οι απαλλοτριώσεις) αλλά ποιος θα βάλει τόσα χρήματα και κυρίως πότε θα τα πάρει;
Το αεροδρόμιο πρέπει να είναι όλης της Πελοποννήσου, όχι μόνο της Μεσσηνίας. Και πρέπει να επεκταθεί.

Β. Αλεβιζόπουλος: «Η Fraport ήρθε για να πάρει και όχι να ξοδέψει χρήματα και να κάνει επενδύσεις»

Στην συνέντευξη παραβρέθηκαν οι κ.Πετράκος, Αντωνόπουλος και Κανέλης.

To Top