Yποδομές

27 νέα στέγαστρα στις στάσεις του Αστικού ΚΤΕΛ Καλαμάτας: Με φωτισμό LED, Wi-fi, και φόρτιση smart συσκευών

Έρχονται νέες αναβαθμισμένες στάσεις στην Καλαμάτα για τους επιβάτες του Αστικού ΚΤΕΛ. Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει απόψε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, για την έγκριση της μελέτης για “Προμήθεια εξοπλισμού, κατασκευή, μεταφορά, τοποθέτηση στεγάστρων” που αφορά στη δημιουργία νέων ή την αναβάθμιση υφιστάμενων στάσεων.
Από το Δήμο Καλαμάτας έχει ήδη υποβληθεί στο πρόγραμμα “ΦιλόΔημος ΙΙ” αίτηση  χρηματοδότησης και έχει εγκριθεί.  Το έργο έχει προϋπολογισμό 125.736 ευρώ, και τα 100.000 ευρώ θα καλυφθούν από το “ΦιλόΔημος ΙΙ”, ενώ το υπόλοιπο ποσό 25.736 ευρώ [ουσιαστικά ο ΦΠΑ] θα καλυφθεί από Δημοτικούς πόρους.

Τα νέα στέγαστρα θα τοποθετηθούν και θα αντικαταστήσουν 27 στάσεις κυρίως κατά μήκος της διαδρομής της γραμμής 1 [Καλαμάτα-Φιλοξένια], καθώς θεωρήθηκε- από το Τμήμα Συγκοινωνιών του Δήμου που έκανε και τις αυτοψίες- ότι αυτές χρήζουν αντικατάστασης λόγω των φθορών που έχουν (διάβρωσης), μιας και βρίσκονται κυρίως στο παραλιακό μέτωπο, αλλά και λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας της συγκεκριμένης γραμμής. Επίσης επιλέχτηκε κυρίως η γραμμή 1 ώστε να υπάρχει και ομοιομορφία των στεγάστρων κατά μήκος της διαδρομής.

ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΤΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ

Απεικόνιση των νέων στεγάστρων-[ Ενδεικτική]-Κάπως έτσι θα είναι τα νέα στέγαστρα

 

Ωστόσο να επισημάνουμε ότι τις τεχνικές προδιαγραφές για το πως θα είναι τα στέγαστρα τις έχει δώσει το Υπουργείο Εσωτερικών στη σχετική πρόσκληση που είχε γίνει προς τους Δήμους. Ανάλογα λοιπόν με το πλάτος του πεζοδρομίου οι τύποι των στάσεων θα είναι 3. Ο Δήμος Καλαμάτας θα προμηθευτεί και θα τοποθετήσει 27 νέα στέγαστρα τριών διαφορετικών τύπων.

Πρώτα θα αποξηλωθούν τα παλιά φθαρμένα στέγαστρα, στη συνέχεια από την ανάδοχο εταιρεία θα τοποθετηθούν οι νέοι [χαλύβδινοι] σκελετοί στεγάστρων που σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα έχουν επικάλυψη με πολυκαρβονικά κυψελωτά φύλλα. Στην αριστερή πλευρά των στάσεων θα υπάρχουν διάφανα πλαίσια από ανθεκτικό και αντιβανδαλιστικό υλικό για την πληροφόρηση του κοινού. Θα διαθέτουν καθίσματα 3 θέσεων[ μάλιστα στον τύπο Β τα καθίσματα προβλέπεται να είναι ανακλινόμενα, ώστε να μην καταλαμβάνουν χώρο αλλά στον τύπο Γ (αφορά πολύ στενά πεζοδρόμια) δεν προβλέπονται καθίσματα (αφορά στάση μόνο στην Αύρας)] .

ΜΕ ΘΥΡΕΣ USB ΓΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ SMART ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΑΣΥΡΜΑΤΟ WI-FI

Ωστόσο η καινοτομία που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε είναι ότι τα στέγαστρα θα διαθέτουν υποχρεωτικά δύο θύρες USB για φόρτιση smart-phones, ώστε οι επιβάτες να εκμεταλλεύονται τον χρόνο της αναμονής του λεωφορείου φορτίζοντας τα κινητά τους, αλλά και ασύρματο wi-fi για να σερφάρουν στο internet. Το στέγαστρο θα έχει ενεργειακή αυτονομία καθώς θα τροφοδοτείται από φωτοβολτάϊκό πάνελ, και φωτισμό Led στο διαφημιστικό πάνελ του. Επίσης θα έχει ηλεκτρονική πινακίδα μεταβαλλόμενων μηνυμάτων που θα πληροφορεί το επιβατικό κοινό σε πραγματικό χρόνο για την ώρα άφιξης του λεωφορείου. Επίσης θα υπάρχει και κάδος απορριμμάτων δίπλα από κάθε νέα στάση, καθώς και πινακίδα ονομασίας της στάσης.

 

ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΟΔΟΥΣ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΤΑ 27 ΝΕΑ ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΣΤΑΣΕΩΝ

Να σημειωθεί ότι η διάρκεια της σύμβασης για την αντικατάσταση και την τοποθέτηση των νέων στεγάστρων είναι 6 μήνες, ενώ η ανάδοχος εταιρεία οφείλει να παρέχει εγγύηση καλής λειτουργίας για τρία χρόνια. Στο διάστημα αυτό είναι υποχρεωμένη να προβαίνει και στη συντήρηση του εξοπλισμού αυτού, καθώς και στην αποκατάσταση τυχόν λειτουργικών βλαβών. Τα νέα στέγαστρα δεν θα πρέπει να παρεμποδίζουν την κίνηση των πεζών στο πεζοδρόμιο, και να είναι προσβάσιμες και στα ΑμεΑ. Η συγκεκριμένη πρόσκληση είχε δημοσιευτεί από το Υπουργείο Εσωτερικών επί Χαρίτση, στις 23 Ιανουαρίου, και είχε συνολικό προϋπολογισμό 15.990.000 ευρώ για νέα στέγαστρα σε όλους τους Δήμους της χώρας. Έδινε επιχορήγηση έως 100.000 ευρώ για εξοπλισμό έως 50 στάσεων σε δήμους με πληθυσμό από 60.000 έως 100.000 κατοίκους. Ενώ με πληθυσμό από 15.000-60.000 κατοίκους έδινε επιχορήγηση 50.000 ευρώ για έως 25 στάσεις. Κλιμακωτές επιχορηγήσεις αφορούσαν βεβαίως και άλλους μικρότερους δήμους. Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα ακόμα “τρέχει”  και υλοποιείται έως 30 Ιουνίου 2020.

Ήδη από τον Απρίλιο ο Δήμος Καλαμάτας έχει θετική γνωμοδότηση από τον ΟΑΣΑ για τη θέση και τον τύπο των 27 νέων στεγάστρων που προτείνονται. Να υπενθυμίσουμε ότι ο Δήμος Καλαμάτας ήδη από τον Φεβρουάριο του 2019 υπέβαλε αίτηση χρηματοδότησης στο πρόγραμμα του “ΦιλόΔημος” για τα νέα στέγαστρα, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση του Υπουργείου που είχε τότε δημοσιευτεί.

Μαίρη Περδικέα

 

To Top