Χορός

25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα και στην Καλαμάτα

Διεθνείς προσωπικότητες, όπως ο Akram Khan και ο Béla Tarr, σημαντικοί Έλληνες ερμηνευτές, πολλά είδη χορού και πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, περιλαμβάνει το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 19 έως τις 28 Ιουλίου 2019.

Όλες οι πληροφορίες δόθηκαν στην επίσημη παρουσίαση του προγράμματος χθες βράδυ από την Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ, Λίντα Καπετανέα, στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας.Παρουσία του δημάρχου Καλαμάτας και νέου περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα, αλλά και του νεοεκλεγέντος Δημάρχου Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλου, του πρώην υπουργού Εσωτερικών και νυν υποψήφιου βουλευτή Μεσσηνίας με τον ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Χαρίτση, τον οποίο ευχαρίστησε ακόμα μια φορά ο Παναγιώτης Νίκας για την συμβολή του στη χρηματοδότηση του Φεστιβάλ για μια τριετία με το ποσό του 1.200.000 ευρώ. 

Στην παρουσίαση παρευρέθηκαν επίσης οι υποψήφιοι βουλευτές Μεσσηνίας της ΝΔΝατάσσα Κυριακοπούλου, Πιπίνα Κουμάντου και Περικλής Μαντάς, αυτοδιοικητικοί, καλλιτέχνες και αρκετός κόσμος.

Η Λίντα Καπετανέα ανέπτυξε συνοπτικά τη φετινή φιλοσοφία του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού, που συμπληρώνει 25 χρόνια συνεχούς πορείας και επιτυχιών. Κυρίαρχο  θέμα στο 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού είναι ο Χρόνος και η επίδρασή τουστο καλλιτεχνικό έργο και στο ανθρώπινο σώμα.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το πρόγραμμα λοιπόν περιλαμβάνει:

1) Παραστάσεις στο Μέγαρο Χορού.
2) Υπαίθριες παραστάσεις χορού στην κεντρική πλατεία της πόλης και καθημερινή βιντεοσκοπημένη προβολή όλων των υπαίθριων παραστάσεων την επόμενη μέρα στην Costa Navarino, καθώς και μία υπαίθρια παράσταση στην Costa Navarino την τελευταία μέρα του Φεστιβάλ.
3) Μουσική βραδιά στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού με ελεύθερη είσοδο, σε συνδιοργάνωση με το φεστιβάλ «Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας», που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.
4) Έκθεση φωτογραφίας στο φουαγιέ του Μεγάρου Χορού.
5) Προβολές ταινιών στο προαύλιο και στο Στούντιο του Μεγάρου Χορού και μία ανοιχτή για το κοινό συζήτηση με φιλοξενούμενο σκηνοθέτη.
6) Επαγγελματικά σεμινάρια χορού και θεάτρου, μία διάλεξη ανοιχτή στο κοινό, ένα εργαστήρι για παιδιά, ένα για ΑμεΑ και ένα για ηλικίες άνω των 50 ετών.

Οι ξένοι δημιουργοί που δίνουν φέτος το καλοκαίρι ραντεβού στην Καλαμάτα προέρχονται από Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Ισπανία, Φιλιππίνες, Γερμανία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ουγγαρία, Σλοβακία και Ιταλία ενώ φιλοξενούνται και τρεις εξαιρετικές ελληνικές ομάδες. Οι περισσότεροι ξένοι καλλιτέχνες εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Ως προς το πρόγραμμα του Μεγάρου Χορού και της πλατείας, θα δούμε συνολικά 22 παραγωγές. Από αυτές, δύο ελληνικές παραγωγές πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Επίσης, από πέρσι επιδιώκουμε την καθιέρωση παραστάσεων για όλη την οικογένεια κι έτσι φιλοξενούμε και φέτος στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού παραστάσεις για παιδιά και ενήλικες.
Μέσα από τις παραστάσεις και τις εκδηλώσεις θα έρθουμε σε επαφή με όλο τον πλούτο, την ποικιλία και την πολυμορφία της σύγχρονης χορευτικής δημιουργίας, και ταυτόχρονα θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε προσωπικότητες που έχουν αφήσει ένα πολύ ισχυρό αποτύπωμα στην τέχνη.


Δύο πολύ μεγάλες προσωπικότητες της τέχνης, δύο δημιουργοί από διαφορετικά πεδία, που όμως αντιπροσωπεύουν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την έννοια της ελευθερίας του δημιουργού απέναντι στον Χρόνο και που έχουμε, φέτος, τη μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενούμε, είναι ο Akram Khan [Άκραμ Καν] και ο Béla Tarr [Μπέλα Ταρ]. Ο Akram Khan, ο μεγάλος χορογράφος που διαρκώς μελετά την παράδοση και τις ρίζες του για να αποκαλύψει κάτι νέο στο παρόν, έρχεται για δεύτερη φορά στην Καλαμάτα και θα παρουσιάσει το έργο Until the Lions, ένα έργο εμπνευσμένο από το έπος Μαχαμπχαράτα, που μιλά για τις προκλήσεις του γυναικείου φύλου, την επίδραση του χρόνου πάνω στο σώμα και τη μετάβαση από τη δύναμη στην αντοχή. To έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με την υποστήριξη του Βρετανικού Συμβουλίου, αποτελεί μία πολύ σημαντική παραγωγή και έχει γίνει γνωστό, εκτός από τις ερμηνείες των χορευτών, για το εντυπωσιακό σκηνικό του και την υπέροχη ζωντανή μουσική.

Ο Béla Tarr [Μπέλα Ταρ] δεν χρειάζεται συστάσεις. Ο βραβευμένος Ούγγρος σκηνοθέτης με τη σπάνια προσωπικότητα κατάφερε μέσα από τις ταινίες που έχει γυρίσει να δοθεί ολοκληρωτικά στο προσωπικό του όραμα για το σινεμά και να δημιουργήσει μια εντελώς προσωπική και ασυμβίβαστη γλώσσα. Μετά το αφιέρωμα στο έργο του, που έγινε στην Αθήνα το 2011, επιστρέφει στην Ελλάδα και μας κάνει την μοναδική τιμή να εμφανιστεί σε ένα φεστιβάλ χορού. Η πρόσκληση που του έγινε, την οποία δέχτηκε αμέσως, έγινε γιατί είναι ένας από τους λίγους καλλιτέχνες στον κόσμο που μπορεί να μας μιλήσει για την σχέση του καλλιτέχνη με τον χρόνο. Έχει ήδη ανακοινώσει πως μετά την τελευταία του ταινία δεν πρόκειται να γυρίσει άλλη, εξηγώντας ότι έχει πει όσα είχε να πει μέσα από τις ταινίες του. Είναι ένας μοναδικός δημιουργός του κινηματογράφου που αγαπά να παρατηρεί και να παρουσιάζει τους ανθρώπους, και που αφιερώνει όλο τον χρόνο που χρειάζεται για να το πετύχει στα έργα του. Θα έχουμε την μεγάλη τιμή, μαζί με δύο προβολές ταινιών του, τις Αρμονίες του Werkmeister και το Άλογο του Τορίνο, να τον απολαύσουμε σε μια ανοιχτή για το κοινό συζήτηση στο Μέγαρο Χορού.
Εκτός από τις ταινίες του Béla Tarr [Μπέλα Ταρ] θα γίνει και μία προβολή του ντοκιμαντέρ-αφιερώματος στη μεγάλη Καναδή χορεύτρια των La La La Human Steps και χορογράφο Louise Lecavalier [Λουίζ Λεκαβαλιέ], με τίτλο Louise Lecavalier: In motion σε σκηνοθεσία του Raymond Saint–Jean [Ρεϋμόν Σεν-Ζαν]. Είναι μια παραγωγή του 2017, που θα προβληθεί στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού και θα μας αφηγηθεί την συναρπαστική ιστορία της τολμηρής Καναδής χορεύτριας, που από το 1980, όταν έφερε επανάσταση στον σύγχρονο χορό με την τότε ανατρεπτική κινησιολογία της, μέχρι σήμερα, στα 61 χρόνια της, συνεχίζει αδιάκοπα να χορεύει, να δημιουργεί και να αναζητά την τέλεια κίνηση. Η προβολή πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Πρεσβείας του Καναδά στην Ελλάδα.
Και φέτος, μετά την πολύ επιτυχημένη περσινή συνεργασία μας, θα έχουμε μαζί μας τον Josef Nadj [Γιόζεφ Νατζ], τον Σέρβο χορογράφο, χορευτή, φωτογράφο, εικαστικό, με το έργο του Mnémosyne. Ο Νadj στήνει μια σκηνή πάνω στη σκηνή, όπου θα παρουσιάζει εικοσάλεπτες παραστάσεις τέσσερις φορές τη μέρα για τρεις μέρες μπροστά σε ένα κοινό 25 ατόμων. Η Mnémosyne είναι ένα συνολικό έργο τέχνης —εγκατάσταση, ερμηνευτικό δρώμενο και έκθεση ταυτόχρονα— από το οποίο κάθε θεατής κρατά μια τελική εικόνα, μια εντύπωση που θέτει σε αμφισβήτηση την όραση και τη μνήμη του. Παράλληλα με τις παραστάσεις, τόσο ως μέρος τους όσο και ως ξεχωριστή εικαστική εγκατάσταση, θα υπάρχει έκθεση φωτογραφίας στο φουαγιέ του Μεγάρου Χορού.
Το Φεστιβάλ ανοίγει το πρόγραμμά του με το έργο παγκοσμίου φήμης The Roots, που περιοδεύει από το 2013 σε όλο τον κόσμο, σε χορογραφία του Γάλλου Kader Attou [Καντέρ Αττού], από την ομάδα χιπ χοπ Cie Accrorap (Εθνικό Χορoγραφικό Κέντρο της La Rochelle / CNN de la Rochelle). Ο Kader Attou ανήκει στη γενιά των χορογράφων που έχουν εισάγει έργα του χιπ χοπ στις μεγάλες σκηνές και στα φεστιβάλ χορού ανά τον κόσμο. Πρόκειται για ένα έργο που έχει εξελιχθεί μέσα στα χρόνια και μιλά, μέσα από τις σκηνές που δημιουργούν οι 11 εξαιρετικοί χορευτές του, για το ταξίδι στις ρίζες μέσα από τις αναμνήσεις του σώματος. Η παράσταση διοργανώνεται με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου.

ΤΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΡΓΑ

Στο πρόγραμμα του Μεγάρου Χορού θα έχουμε επίσης την χαρά να απολαύσουμε 3 ελληνικά έργα:
Το Μάστερ και Μαργαρίτα, βασισμένο στο γνωστό έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, από την ομάδα κι όμΩς κινείται, που έρχεται στην Καλαμάτα για πρώτη φορά. Η ομάδα ιδρύθηκε το 2003 από την Χριστίνα Σουγιουλτζή και τον Camilo Betancor. Το έργο αυτό, με 7 ερμηνευτές, αποτελεί αφιέρωμα στο ιστορικό κίνημα των κονστρουκτιβιστών, που αρνήθηκε τόσο πεισματικά το ρομαντισμό και τελικά τον αποθέωσε εκ νέου.
Θα δούμε επίσης το έργο BSTRD (Μπάσταρντ) της Κατερίνας Ανδρέου, μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, που περιοδεύει στο εξωτερικό. Η Κατερίνα Ανδρέου χορεύει το δικό της μανιφέστο, υπό τους ήχους της house και διερωτάται για τη σχέση της ελευθερίας με την ανωνυμία και τη μοναξιά στην εποχή μας.
Στις ελληνικές παραγωγές θα δούμε επίσης το έργο του Άρη Παπαδόπουλου και της Μάρθας Πασακοπούλου Lucy. tutorial for a ritual, σε παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Το χορογραφικό δίδυμο arisandmartha παίζει με τα στοιχεία της έκστασης και της συνειδητής παρατήρησης, και μας προτείνει να εντοπίσουμε ή να αναθεωρήσουμε τρόπους και τόπους τελετουργικών πρακτικών που διασώζονται στην καθημερινότητά μας.
Συνεχίζοντας στο πρόγραμμα του Μεγάρου Χορού, θα δούμε τη σπουδαία χορεύτρια Joy Alpuerto Ritter [Τζόι Αλπουέρτο Ρίτερ] από τις Φιλιππίνες, για χρόνια χορεύτρια της ομάδας του Akram Khan, που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με το έργο της Babae. Η Joy δημιουργεί τον δικό της χαρακτήρα μάγισσας, μας εντάσσει στο θηλυκό άχρονο χρόνο της μαγείας και της τελετουργίας και μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε την μοναδική της κινησιολογία, που είναι επηρεασμένη από τους παραδοσιακούς χορούς των Φιλιππίνων, τον κλασικό και σύγχρονο χορό, το hip hop και το voguing.

Μία από τις επίσης πολύ σημαντικές στιγμές του Φεστιβάλ είναι και η παράσταση των Βέλγων kabinet k [Κάμπινετ Κα], που εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με τίτλο Invisible. Το Invisible, ένα έργο για ηλικίες άνω των 8 ετών, μας μιλά για το τί συμβαίνει όταν οι άνθρωποι μέσα από καταλυτικά γεγονότα χάσουν τα σημεία αναφοράς τους. Είναι μια παράσταση με 7 χορευτές διαφορετικών ηλικιών για την κάθαρση, την ελπίδα και την παρηγοριά.

Ακολουθεί το έργο των Γάλλων Le Galactik Ensemble [Λε Γκαλακτίκ Ανσάμπλ] με τίτλο Optraken. Οι Le Galactik Ensemble έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με ένα έργο που μιλά για το αναπάντεχο και το απρόβλεπτο και την ικανότητα των ανθρώπων να επιβιώνουν σε ένα αβέβαιο περιβάλλον, στο οποίο δεν γνωρίζουν τί θα φέρει ο χρόνος. Οι Le Galactik Ensemble έχουν αναπτύξει αυτό που αποκαλούν «ακροβατικά κατάστασης». Στα έργα τους, που κινούνται μεταξύ ακραίου χιούμορ και σοβαρότητας, παρουσιάζουν άτομα ή ομάδες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες και επικίνδυνες καταστάσεις.
Στη συνέχεια θα έχουμε τη χαρά να απολαύσουμε άλλη μία μεγάλη χορεύτρια, την Kαταλανή Lali Ayguadé [Λάλι Αϊγουαδέ] με το έργο της iU an Mi. Η Lali Ayguadé, της οποίας το προηγούμενο έργο Incognito ενέπνευσε μέρος της βραβευμένης και υποψήφιας για Όσκαρ ταινίας μικρού μήκους Timecode, εμφανίζεται με την ομάδα της για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Με το πρόσχημα μιας κηδείας, το iU an Mi αποκαλύπτει τί κάνουν οι άνθρωποι όταν έρχονται αντιμέτωποι με μη αναστρέψιμα γεγονότα, με αναπόφευκτες ενέργειες, τις οποίες αδυνατούν να χειριστούν.

Το πρόγραμμα των παραστάσεων του Μεγάρου Χορού ολοκληρώνεται με τον εντυπωσιακό Γάλλο Link Berthomieux [Λινκ Μπερτομιέ], έναν χορευτή αδιανόητων σωματικών δυνατοτήτων, που επίσης εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με το έργο του Vendetta. Παρακολουθούμε την ανάγκη ενός άνδρα να κλείσει τους ανοιχτούς λογαριασμούς του με τον χρόνο και να αντιμετωπίσει τους φόβους του απέναντι σε κάθε τι που τον βαφτίζει ατρόμητο και παντοδύναμο.

ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ

Περνάμε στις υπαίθριες παραστάσεις. Μετά την επιτυχία του περσινού εγχειρήματος και επιμένοντας στον στόχο του Φεστιβάλ για μεγαλύτερο άνοιγμα στην πόλη με παραστάσεις στον δημόσιο χώρο για όλους, συνεχίζουμε τη διοργάνωση υπαίθριων παραστάσεων στην κεντρική και πιο πολυσύχναστη πλατεία της Καλαμάτας, την Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου. Το καθιερωμένο πλέον ραντεβού είναι φέτος πιο βραδινό, κάθε μέρα στις 21:00.

Στο πρόγραμμα των υπαίθριων βραδινών παραστάσεων θα δούμε:
1) το Cape Alley των TrashDollys από την Μεγάλη Βρετανία (20.7),
2) το Tipping point του Andi Xhuma (21.7),
3) το wethericecream weatheriscream της Ιουλίας Ζαχαράκη (22.7),
4) το Shall we…?! των Joy Alpuerto Ritter και Lukas Steltner από τις Φιλιππίνες και την Γερμανία αντίστοιχα (23.7),
5) το An invitation to… των Anna Calsina Forrellad και Quentin Manfroy από την Ισπανία και το Βέλγιο (23.7),
6) το Entre dos της ομάδας Lali Ayguadé από τη Βαρκελώνη (24.7),
7) το miTerra της Εύας Γεωργιτσοπούλου (24.7),
8) το OHTLI (Path) του Francisco Córdova από το Μεξικό (25.7),
9) το Fall down 7 times but get back up 8 του Masa Suzuki (ή “PKMASA”) από την Ιαπωνία (25.7),
10) το Agua του Chey Jurado από την Ισπανία (26.7),
11) το L’Aveuglement των Les Vikings Cie από το Βέλγιο (27.7),
12) και το On this ground του Link Berthomieux από τη Γαλλία (27.7).

Όλες οι υπαίθριες παραστάσεις θα προβάλλονται την επόμενη μέρα βιντεοσκοπημένες στην Costa Navarino, ενώ η παράσταση των Les Vikings Cie θα επαναληφθεί στην Costa Navarino την τελευταία μέρα του Φεστιβάλ. Πρόκειται για μια συνεργασία που ξεκίνησε από πέρσι, στο πλαίσιο κοινών δράσεων και συνεργασιών για την τόνωση της εξωστρέφειας του σύγχρονου πολιτιστικού κεφαλαίου της Μεσσηνίας μέσα από διάφορα δίκτυα επισκεπτών της περιοχής, και θέλουμε να έχει προοπτική και συνέχεια.
Ήδη από πέρυσι, το Φεστιβάλ έθεσε επίσης ως προτεραιότητά του τη διαρκή εκπαίδευση των παιδιών της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, καθώς και την καθιέρωση δράσεων μέσα στο έτος. Έτσι, την χρονιά που πέρασε, εγκαινιάσαμε, σε συνεργασία με τη Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας, το πρόγραμμα Keep Dancing, το οποίο ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και θα συνεχιστεί και του χρόνου. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού διοργανώθηκαν 6 διήμερα ανοιχτά σεμινάρια για μαθητές της Δημοτικής Σχολής Χορού Καλαμάτας, αλλά και για μαθητές εκτός Σχολής, που έγιναν με την καθοδήγηση 6 προσκεκλημένων καθηγητών σύγχρονου χορού και κλασικού μπαλέτου.

ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Στο πλαίσιο των επαγγελματικών σεμιναρίων, το Φεστιβάλ επιδιώκει σταθερά να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τους συμμετέχοντες, ένα ενδεκαήμερο «σχολείο» με εντατική καθημερινή εξάσκηση, όπου μαθήματα και παρακολούθηση παραστάσεων αποτελούν μια ενιαία εκπαιδευτική διαδικασία. Φέτος, οι συμμετέχοντες θα εργαστούν για την ισχυροποίηση των ερμηνευτικών τους μέσων και την ενδυνάμωση του ενστίκτου τους με στόχο την συμπύκνωση του χρόνου και την δημιουργία έντονης παρουσίας επί σκηνής. Επίσης θα παρακολουθήσουν δίωρη διάλεξη, ανοιχτή σε όλο το κοινό, με τίτλο Τhe Αgeing Βody, κατά την οποία ο Jozef Fruček, προσκεκλημένος καθηγητής, θα μιλήσει για τον ρόλο του ρυθμού και του συντονισμού στους βιολογικούς κύκλους του σώματος και τη σημασία της συνειδητής και ανορθόδοξης εξάσκησης για τη μακροχρόνια διατήρηση της νεανικότητας του ανθρώπινου σώματος.

Τα επαγγελματικά σεμινάρια είναι κατά σειρά τα εξής:
1) Α minute of lies με τους Jozef Fruček και Manuel Ronda από τις 18 έως τις 20 Iουλίου. Πρόκειται για σεμινάριο λόγου και κίνησης για χορευτές αλλά και για ηθοποιούς.
2) Hybrid Movement Workshop με την Joy Alpuerto Ritter από τις 19 έως τις 22 Ιουλίου.
3) Body Action με τον Francisco Córdova από τις 21 έως τις 27 Ιουλίου.
4) From lightness to gravity με την Lali Ayguadé από τις 24 έως τις 28 Ιουλίου.

Το πρόγραμμα εργαστηρίων του φετινού Φεστιβάλ θα ξεκινήσει, όπως και πέρσι, μια εβδομάδα νωρίτερα από το καλλιτεχνικό πρόγραμμα, με ένα εργαστήρι για παιδιά και ένα για ενήλικες.
H Βιτόρια Κωτσάλου θα διευθύνει ένα εργαστήρι για παιδιά με τίτλο Καλειδοσκόπιο από τις 12 έως τις 16 Ιουλίου, ενώ η δουλειά των παιδιών θα παρουσιαστεί στις 17 Ιουλίου, πριν την επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ. Τις ίδιες μέρες, παράλληλα με το εργαστήρι των παιδιών και κατά τις απογευματινές ώρες, θα ασκούνται και οι ενήλικες στο εργαστήρι κίνησης του Αντώνη Στρούζα με τίτλο 50+. Πρόκειται για εργαστήρι της πρακτικής Fighting Monkey για την εξάσκηση και θεραπεία του σώματος μέσα από κινητικά παιχνίδια ενδυνάμωσης, μνήμης, αντανακλαστικών και αύξησης της προσαρμοστικότητας του σώματος σε απρόβλεπτες καταστάσεις.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΑμεΑ

Τέλος, η Σοφία Δρούμπαλη διδάσκει, μαζί με τις Αναστασία Νικολίτσα και Μάρω Γαλάνη, ένα σεμινάριο για άτομα με ειδικές ανάγκες, με τίτλο Χορεύοντας με τον δικό μας τρόπο / Ζωντανοί στη σκηνή. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πολύμηνο πρότζεκτ, που ήδη λαμβάνει χώρα για τρίτη συνεχή χρονιά και στοχεύει στη δημιουργική έκφραση ανθρώπων με αναπηρία. Το πρόγραμμα διεξάγεται με τη συνεργασία της ΦΑΡΙΣ (Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας – Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας) και του Κέντρου Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ.)

Δημοφιλέστερα

To Top