Τατούλης: "Συνεχίζει ο Μητσοτάκης να εμπαίζει φορείς και πολίτες της Ηλείας και της Μεσσηνίας! Στις καλένδες ο οδικός άξονας Πύργος-Καλό Νερό –Τσακώνα!"
Τι αναφέρει ο πρώην Περιφερειάρχης και επικεφαλής της παράταξης "Νέα Πελοπόννησος", Πέτρος Τατούλης
"Χαιρετίζουμε την ημιτελή παράδοση στην κυκλοφορία των πρώτων 65 χλμ. (υπολείπονται άλλα 10 χλμ.) του τμήματος της οδικής σύνδεσης Πάτρα-Πύργος, που αποτελεί μέρος του ενιαίου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.
Ως Περιφερειακή Αρχή διεκδικήσαμε και απαιτήσαμε από τους αρμόδιους Κυβερνητικούς παράγοντες, το έργο να αντιμετωπιστεί για την χρηματοδότηση και την κατασκευή του ως ενιαίο, με δεδομένο ότι ήταν βασική προϋπόθεση για να χαρακτηριστεί ως έργο Διευρωπαϊκού Δικτύου, αφού στην Τσακώνα θα συνδεόταν με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα.
Το τμήμα μέχρι τον Πύργο δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας και ανάπτυξης σε ό,τι αφορά την Δυτική Ελλάδα, δεν παύει όμως ο ενιαίος αυτοκινητόδρομος να μην είναι ολοκληρωμένος και να συνεχίζεται ο δρόμος καρμανιόλα, που έχει βαφτεί επανειλημμένα με αίμα, του τμήματος μετά τον Πύργο προς την νότια Πελοπόννησο.
Δυστυχώς στην εκδήλωση των εγκαινίων του ημιτελούς έργου, όπου πρωταγωνίστησαν οι πανηγυρισμοί και οι τυμπανοκρουσίες, ο κ. Μητσοτάκης κατά την ομιλία του περιορίστηκε καθαρά σε μια υποτυπώδη αναφορά για το τμήμα που αφορά την Περιφέρεια μας (Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, μήκους 90 χλμ.).
Ο Πρωθυπουργός εξέφρασε την … πρόθεση του να ολοκληρωθεί το έργο, επισημαίνοντας όμως ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα, στέλνοντας ουσιαστικά κυρίως το τμήμα του οδικού άξονα μετά τον Αλφειό στις καλένδες!
Πρόκειται για μία νέα υποσχεσιολογία και ένα νέο εμπαιγμό του κ. Μητσοτάκη απέναντι σε φορείς και πολίτες, αφού η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο τμήμα έχει απενταχθεί και για να γίνει οποιαδήποτε προσπάθεια εξεύρεσης των απαραίτητων πόρων, θα πρέπει να γίνει επανένταξη του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να υπάρχει απόλυτη μελετητική ωριμότητα για την κατασκευή του.
Οι ευθύνες για την μη ολοκλήρωση ως ενιαίου έργου από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα ανήκουν αποκλειστικά σε όλους όσοι χρησιμοποίησαν το έργο για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους, δίνοντας ψεύτικες υποσχέσεις ενώ παράλληλα δημιουργούσαν σκόπιμες παλινωδίες ως προς τον τρόπο κατασκευής του, υπερασπίζοντας αλλότρια συμφέροντα (τραπεζών και κατασκευαστών) και όχι το Δημόσιο συμφέρον.
Τώρα που έσβησαν τα φώτα των εγκαινίων, τα χειροκροτήματα και οι επευφημίες, θα ήταν χρήσιμο να μας ενημερώσουν οι υπεύθυνοι για λόγους διαφάνειας:
- Πόσο στοιχίζουν τα 3 τμήματα των 65 χλμ. που παραδόθηκαν;
- Πόσες συμπληρωματικές συμβάσεις δόθηκαν στις κατασκευαστικές εταιρείες και ποιο ήταν το συνολικό ποσό που επιβαρύνθηκαν οι αρχικές συμβάσεις;
- Πόσο είναι το ποσό των έξτρα μπόνους που δόθηκε στις εταιρείες για να παραδοθεί το έργο νωρίτερα;
- Πόσοι σταθμοί διοδίων θα γίνουν και πόσο θα είναι το κόστος που θα επιβαρυνθούν οι πολίτες για την διέλευση τους;
Η παράταξη μας όπως έκανε και στο παρελθόν θα επικοινωνήσει με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου ως εποπτεύουσες να αντιληφθούν την ευθύνη τους για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του ενιαίου άξονα και να επιλυθεί επιτέλους ένα πάγιο αίτημα όλων των κατοίκων, των φορέων, των παραγωγικών τάξεων Ηλείας και Μεσσηνίας, όπου επί δεκαετίες δέχονται υποσχέσεις και δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα.
