Τι αναφέρουν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκος Κουτουμάνος και Γιάννης Κελλάρης
Παρουσία του Πρωθυπουργού και κυβερνητικών στελεχών στα εγκαίνια του δρόμου Πάτρα – Πύργος, συνοδεία χειροκροτημάτων από τους μεγαλοκατασκευαστές και εργολάβους, αποτελεί ακόμα μία προκλητική φιέστα πάνω σε ένα έργο ανολοκλήρωτο και χρυσοπληρωμένο από τον ελληνικό λαό.
Οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια: το έργο αυτό έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και δεκαετίες, όπως και το σύνολο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, που διαχρονικά αποτελεί αίτημα των κατοίκων της Μεσσηνίας και της Ηλείας. Αντί γι’ αυτό, ο δρόμος αυτός βάφτηκε με το αίμα εκατοντάδων ανθρώπων όλα αυτά τα χρόνια, επειδή δεν θεωρούνταν «έργο προτεραιότητας» από το κράτος και τις κυβερνήσεις του κεφαλαίου.
Πανηγυρίζουν για ένα δρόμο που ο λαός έχει ήδη πληρώσει αδρά την κατασκευή του, και καλείται να συνεχίσει να το πληρώνει και στη χρήση του. Μόλις πριν λίγους μήνες, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, δόθηκαν 115 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον της αρχικής σύμβασης στους κατασκευαστικούς ομίλους, μαζί με 27 εκατομμύρια ευρώ μπόνους για να τελειώσει –υποτίθεται– το έργο τρεις μήνες νωρίτερα. Την ίδια στιγμή, το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα – ίσως το πιο επικίνδυνο κομμάτι – μένει εκτός έργου, με πρόσχημα τη λογική του «κόστους – οφέλους», δηλαδή τη λογική ότι οι ζωές των ανθρώπων ζυγίζονται με βάση την απόδοση στην... αγορά!
Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, ασπάζονται τη λογική «κόστους - οφέλους» που καθορίζει τις προτεραιότητες βάση της μελλοντικής κερδοφορίας που θα έχει μια επένδυση. Είναι προϊόν πολιτικής απόφασης της κυβέρνησης και της ΕΕ να μη χρηματοδοτούνται έργα όπως είναι αυτά της αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής προστασίας και αντισεισμικής θωράκισης, μιας και δεν έχουν «διόδια». Αντίθετα, βάση των μελετών «κόστους – οφέλους» εκτιμούν οτι είναι πιο συμφέρον να αποζημιώνουν! Το ίδιο συμβαίνει και με τους δρόμους: Από τη μία προκλητικές συμβάσεις παραχώρησης, όπως αυτή με το ΜΟΡΕΑ, όπου κάθε χρόνο το κράτος αποζημιώνει με εκατομμύρια την κοινοπραξία βάση ελάχιστων εγγυημένων διελεύσεων(!) που προβλέπονται στη σύμβαση την οποία καμία κυβέρνηση δεν «ακούμπησε», και από την άλλη δρόμοι καρμανιόλες που δεν εξασφαλίζουν εγγυημένα κέρδη στους κατασκευαστές.
Δεν είναι η πρώτη φορά. Ολόκληρες περιοχές της Πελοποννήσου, όπως αποδεικνύει και η περίπτωση του δρόμου Τρόπαια – Λαγκάδια, εγκαταλείπονται επειδή δεν έχουν επαρκή κυκλοφορία – άρα δεν συμφέρουν τους «επενδυτές». Αυτή είναι η περιβόητη «ανάπτυξή» τους.
Καλούμε τον λαό της Πελοποννήσου να μην δείξει καμία εμπιστοσύνη σε αυτούς που χρόνια τώρα διαχειρίζονται τις ζωές και τις ανάγκες του με γνώμονα τα κέρδη των κατασκευαστικών ομίλων. Να διεκδικήσει τη συνολική ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, με δημόσια χρηματοδότηση, χωρίς διόδια, με ευθύνη του κράτους και χωρίς καμία εμπλοκή επιχειρηματικών ομίλων.
