ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λαϊκή Συσπείρωση Καλαμάτας: Ερώτηση για την κατάσταση στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Δήμου Καλαμάτας

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς: Τον Δήμαρχο Καλαμάτας και τον Αντιδήμαρχο Συντήρησης και Υποδομών

Για την κατάσταση στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας:

Αυτή τη στιγμή το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας αποτελεί τη μοναδική δομή σε αυτή τη βαθμίδα  για ολόκληρο το Νομό Μεσσηνίας.

Βασικό εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας ήταν οι κτιριακές εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να φιλοξενήσουν τόσο αυξημένο αριθμό νηπίων με σοβαρές δυσκολίες, αλλά και προσωπικού.

Πιο συγκεκριμένα, το ειδικό νηπιαγωγείο συστεγάζεται με το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας. Το σχολικό συγκρότημα αποτελείται από δύο κτήρια από τα οποία το ένα χρησιμοποιεί αποκλειστικά το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το δεύτερο χρησιμοποιείται και από τις δύο σχολικές μονάδες. Τη φετινή χρονιά το Νηπιαγωγείο λειτούργησε με 16 μαθητές χωρισμένους σε 3 τμήματα και 12 άτομα προσωπικό. Το Νηπιαγωγείο διαθέτει 2 μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, μία εσωτερική αίθουσα χωρισμένη με γυψοσανίδα η οποία χρησιμοποιείται ως γραφείο, αίθουσα λογοθεραπείας και αποθηκευτικός χώρος, και προαύλιο χώρο. Το Νηπιαγωγείο χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα αυτούς τους χώρους και όλοι οι υπόλοιποι μοιράζονται με το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο όπως η αίθουσα εκδηλώσεων, η αίθουσα αισθητηριακής ολοκλήρωσης και ο παιδότοπος. Επίσης παραχωρήθηκε για τη φετινή χρονιά από το Δημοτικό μια πολύ μικρή αίθουσα προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως η αίθουσα του τρίτου τμήματος.

Οι συνθήκες που επικρατούν  είναι αναντίστοιχες των αναγκών, καθώς μία θεραπευτική αίθουσα η οποία είναι εσωτερική και δεν διαθέτει παράθυρο έπρεπε να φιλοξενήσει τη λογοθεραπεύτρια,. Για τις υπόλοιπες ειδικότητες δεν υπήρξε κάποια αίθουσα. Γενικά η διαρρύθμιση του σχολικού κτιρίου δεν είναι χρήσιμη για τη λειτουργία νηπιαγωγείου. Υπάρχουν αίθουσες εσωτερικές χωρίς παράθυρα, η πρόσβαση στον αύλειο χώρο γίνεται μόνο μέσα από τις δύο μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας.

Σημαντικό εμπόδιο αποτελούν οι τουαλέτες, οι οποίες δεν απευθύνονται καν σε παιδιά νηπιακής ηλικίας αλλά σε ενήλικες, ενώ δεν είναι καν προσβάσιμες από ΑΜΕΑ! Με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν σωστά προγράμματα αυτονομίας κι εκμάθησης τουαλέτας.

Μεγάλη δυσκολία αποτελεί το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο κτίριο δεν υπάρχει κουζίνα αλλά ακόμη και για νερό χρειάζεται το όλοι να μεταβούν στο δίπλα κτίριο, όπου βρίσκεται η κοινόχρηστη κουζίνα, γεγονός που δυσκολεύει τόσο την καθημερινότητα, αλλά αποτελεί τροχοπέδη για τη λειτουργία προγραμμάτων (μαγειρική, ζαχαροπλαστική κτλ).

Τέλος, την επόμενη σχολική χρονιά, το σχολείο δύναται να αποτελείται από 4 τμήματα, χωρίς να υπάρχει ο αντίστοιχος αριθμός αιθουσών διδασκαλίας, ενώ δεν θα διαθέτει καν γραφείο προκειμένου να γίνονται ραντεβού με γονείς.

Σας θέτουμε τα εξής ερωτήματα:

  • Τι προτίθεται να κάνει η ΔΑ για να λειτουργήσει με όλα τα τμήματα που προβλέπονται και όλες τις υλικοτεχνικές υποδομές  (π.χ αίθουσες , τουαλέτες, κουζίνα κ.λ.π.) τη νέα σχολική χρονιά;
  • Τι σχεδιάγραμμα έχετε για να μετεγκατασταθεί το συντομότερο το Ειδικό Νηπιαγωγείο σε ένα κατάλληλο κτίριο που να ανταποκρίνεται πραγματικά στις ανάγκες των μαθητών.
  • Τι πρόκειται να γίνει με την χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες του σχολείου. Καμία οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Σε τι κατάσταση είναι το νηπιαγωγείο σε σχέση με τον προσεισμικό έλεγχο , την πυρασφάλεια και την καταλληλότητα του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού;

To Top