Με δικηγόρο και Διοικητικό ενισχύεται η ομάδα του Κέντρου-690 περιστατικά τα τελευταία χρόνια-Συμπληρώνει 10ετία το Κέντρο Συμβουλευτικής Γυναικών
Στην ενίσχυση του προσωπικού του Κέντρου Συμβουλευτικής Γυναικών Θυμάτων Βίας που λειτουργεί στο Δήμο Καλαμάτας προχωρά ο Δήμος με δύο ακόμα προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, μιας δικηγόρου και μιας διοικητικού υπαλλήλου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, που αναμένεται να συμπληρώσουν την ομάδα του Κέντρου, την οποία απαρτίζουν μέχρι σήμερα μια κοινωνιολόγος, μια ψυχολόγος και μια κοινωνική λειτουργός. Το θέμα της συνέχισης του επιτυχημένου προγράμματος συζητήθηκε στη Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας, οπότε δόθηκαν και οι διαβεβαιώσεις ότι το πρόγραμμα συνεχίζει. Να σημειωθεί ότι το Κέντρο Συμβουλευτικής Γυναικών Θυμάτων Βίας συμπληρώνει φέτος τα 10 χρόνια λειτουργίας του, από 1 Δεκεμβρίου 2015 οπότε και ξεκίνησε η λειτουργία του με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να προσληφθούν δύο ακόμα άτομα επιστημονικό προσωπικό, ενισχύοντας τη δομή, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Μέχρι σήμερα έχουν διαχειριστεί από το Κέντρο 690 περιστατικά βίας κατά γυναικών, με τις γυναίκες να βρίσκουν συμβουλευτική, νομική υποστήριξη, και εργασιακή υποστήριξη, και διέξοδο από το πρόβλημα.
Στη Δημοτική Επιτροπή της Δευτέρας συζητήθηκε το θέμα, δόθηκε έμφαση στην σπουδαία δουλειά που επιτελεί η κοινωνική δομή του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και στην ανάγκη πλέον μετεγκατάστασής της σε μεγαλύτερο χώρο, προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα τόσο οι εργαζόμενες σε αυτό όσο και οι ωφελούμενες. Από τη δημοτική σύμβουλο της παράταξης Τζαμουράνη, Ευγενία Κούβελα, ζητήθηκε να παραμείνει το Κέντρο στο ίδιο κτήριο (οδός Περρωτού και Μαντίκλου), αλλά να επεκταθούν οι υπηρεσίες και στον πρώτο όροφο του διώροφου διατηρητέου κτηρίου, όπου αυτή τη στιγμή στεγάζονται τα γραφεία του Συνδέσμου Ύδρευσης.
Ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος απαντώντας, εξήγησε ότι ο Δήμος αναζητά την καλύτερη δυνατή επιλογή χώρου, αλλά έχει αποκλειστεί η επέκταση στον 1ο όροφο, καθώς απαιτείται προσβασιμότητα από το πρόγραμμα χρηματοδότησης, και δεν είναι εύκολο να εγκατασταθεί ούτε ασανσέρ στο κτήριο, όπως διαπιστώθηκε από την πρόσφατη αυτοψία που έγινε στον χώρο. Ωστόσο, αναζητάται η καλύτερη δυνατή λύση με τη μεταστέγαση όλου του Κέντρου σε άλλο κτήριο.
Από την πλευρά της η Ευγενία Κούβελα επανήλθε υποστηρίζοντας ότι το συγκεκριμένο κτήριο που είναι “στο κέντρο- απόκεντρο” της πόλης εξασφαλίζει κάποια ιδιωτικότητα στις γυναίκες που καταφεύγουν σε αυτό, ενώ σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ίσως θα είναι δύσκολο αυτό να επιτευχθεί, όπως πχ σε ενδεχόμενη περίπτωση μετεγκατάστασής τους σε χώρους του Δημαρχείου Καλαμάτας.
Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ
“Το γεγονός ότι το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων Βίας στο Δήμο Καλαμάτας, λειτούργησε στα πλαίσια του Επιχειρησιακού προγράμματος 2014-2020 με στόχο την πρόληψη και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας κατά των γυναικών, εντάχθηκε στο πανελλαδικό δίκτυο υποστηρικτικών δομών (Συμβουλευτικά Κέντρα, Ξενώνες φιλοξενίας και
Τηλεφωνική Γραμμή SOS 15900) λειτουργώντας συμπληρωματικά με την Πράξη « Οριζόντιες παρεμβάσεις εθνικής εμβέλειας» για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών. Στο πλαίσιο αυτό, είχε υπογραφεί στις 20/04/2016 και η Προγραμματική Συμφωνία μεταξύ του Δήμου Καλαμάτας με τη ΓΓΙΦ και το ΚΕΘΙ, όπου ο Δήμος Καλαμάτας δεσμεύτηκε να τηρεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή. Αντικείμενο συγκεκριμένα της Πράξης, ήταν η
παροχή δράσεων ψυχοκοινωνικής και νομικής στήριξης σε γυναίκες- θύματα βίας , υλοποιώντας παράλληλα την ανάπτυξη δράσεων προώθησης στην απασχόληση, καθώς και την ανάπτυξη δράσεων δικτύωσης με την τοπική κοινωνία, όπως επίσης και παρεμβάσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του ευρύτερου κοινού για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά
των γυναικών.
— Το γεγονός ότι στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών εργάστηκαν από 01-12-2015 έως και 30- 09-2023 όπου και ολοκληρώθηκε το φυσικό και το οικονομικό αντικείμενο της Πράξης, τρεις (3) εργαζόμενες με τις εξής ειδικότητες: α) ΠΕ Κοινωνιολόγων-Κοινωνικής Πολιτικής), β) ΠΕ Ψυχολόγων και γ) ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών.
–Το γεγονός ότι , βάσει των Δελτίων Δήλωσης Δαπανών (ΔΔΔ), τα οποία έχουν υποβληθεί και εγκριθεί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) και των στοιχείων που τηρούνται στο Κέντρο Συμβουλευτικής και έχουν κατατεθεί στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης, το σύνολο των ωφελουμένων σε αυτή την Πράξη ανέρχεται σε (690) άτομα και οι συνολικές επιλέξιμες δαπάνες
ανά κατηγορία, την ανωτέρω χρονική περίοδο ανήλθαν στο ποσό των 432.322,92€ και αναλύονται ως εξής: α) άμεσες δαπάνες προσωπικού: 430.806,72€, β) δαπάνες ταξιδιών:513,90€, γ) δαπάνες δημοσιότητας: 147,12€ και δ) άλλες άμεσες δαπάνες που δεν
παράγουν απλοποιημένο κόστος: 855,18€”.
