Το δικό μου Σχολείο

Επιτυχημένη ολοκλήρωση Ευρωπαϊκής Κινητικότητας Erasmus+JOB SHADOWING στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική κινητικότητα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά στην Καλαμάτα, κατά την εβδομάδα 4–10 Μαΐου 2025.

Τρεις εκπαιδευτικοί από την Ιταλία – οι Annalisa Di Giosaffatte, Daniela Di Giacinto και Marta Feliciani, προερχόμενες από το Comprehensive Institute of Loreto Aprutino, Pescara, Ιταλία – συμμετείχαν σε πρόγραμμα παρακολούθησης διδασκαλίας (job shadowing) στις εγκαταστάσεις του σχολείου.

1-1

2-1

3-1

5

IMG-20250505-WA0006

IMG-20250505-WA0007

IMG-20250506-130035

Messenger-creation-4-D11111-E-DC92-4-FE3-A430-56964-D531380

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων που περιλάμβανε επισκέψεις και παρακολούθηση μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες – από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο – και σε ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, όπως Αγγλική Γλώσσα, CLIL, Εκπαιδευτική Ρομποτική, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία και Γεωγραφία.

IMG-20250507-120215

IMG-20250507-125611

IMG-20250508-124525

IMG-20250509-134649

Οι επισκέπτριες εντυπωσιάστηκαν από την οργάνωση, την ακαδημαϊκή ποιότητα, το συνεργατικό πνεύμα και τη φιλοξενία του προσωπικού των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά. Στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και συμμετείχαν ενεργά:

  • Από το Νηπιαγωγείο
  • Από το Δημοτικό
  • Από το Γυμνάσιο
  • Από το Λύκειο

Η Annalisa Di Giosaffatte επεσήμανε την αίσθηση οικειότητας και σεβασμού που ένιωσε αμέσως κατά την είσοδό της στο σχολείο. Τόνισε τη διακριτική αλλά σταθερή παρουσία των Διευθυντών,  καθώς και την ευγένεια και διαθεσιμότητα του προσωπικού. Εξήρε επίσης την οργάνωση της κ. Τίνας Γιαννακέα και τη δομημένη, ήρεμη και επαγγελματική ατμόσφαιρα. Εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας με φυσικό τρόπο ήδη από το νηπιαγωγείο, όπως και από τη συνολική έμφαση στις ξένες γλώσσες και στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.

Η Daniela Di Giacinto, με επίκεντρο την παρακολούθηση δραστηριοτήτων ρομποτικής και κωδικοποίησης, σημείωσε την υψηλή κατάρτιση των διδασκόντων, τον άρτιο εξοπλισμό, καθώς και τη διαθεματική σύνδεση των εργαστηρίων με περιβαλλοντικά ζητήματα. Η δομή των εργαστηρίων σε φάσεις (εισαγωγή, κατασκευή, προγραμματισμός, δοκιμή, αποσυναρμολόγηση) αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη δική της μελλοντική πρακτική.

Η Marta Feliciani τόνισε την παιγνιώδη, βιωματική και “ζωντανή” χρήση της γλώσσας ήδη από την προσχολική ηλικία, και αναγνώρισε την αξία της κινητικότητας Erasmus τόσο σε παιδαγωγικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε:
«Σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία, τον επαγγελματισμό και το πάθος του καθενός από εσάς – ένιωσα σαν στο σπίτι μου!»

Η κινητικότητα αυτή ανέδειξε, για άλλη μία φορά, τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει το Erasmus+ στην ανταλλαγή καλών πρακτικών, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή καλών πρακτικών σε τομείς όπως:

  • η ενσωμάτωση της τεχνολογίαςστην καθημερινή διδακτική πράξη,
  • η διεπιστημονική προσέγγισημε περιβαλλοντικό προσανατολισμό,
  • η πρώιμη και φυσική εισαγωγή των ξένων γλωσσών,
  • και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτωνμέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.

Από την πλευρά των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για εκπαιδευτικές μεθόδους που εφαρμόζονται στην Ιταλία, όπως η χρήση θεματικών εβδομάδων, η αξιοποίηση εναλλακτικών χώρων μάθησης και η καλλιέργεια της πολιτειότητας. Η αμοιβαία αυτή διαδικασία συνέβαλε στον επαγγελματικό εμπλουτισμό όλων των συμμετεχόντων και στη δημιουργία βάσης για μελλοντικές συνεργασίες.

To Top