Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη στα γραφεία της ΟΕΒΕΣ Μεσσηνίας-Πρόταση για κλείσιμο των συνεργείων την 1η Ιουλίου
Την αντίθεσή τους με κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης με την πρόσκληση σε έκτακτη γενική συνέλευση, την Τετάρτη 11 Ιουνίου στις 19:30 στο παλιό Επιμελητήριο στην οδό Χρ. Κουμάντου, προανήγγειλε μιλώντας στο Messinialive ο Πρόεδρος του Σωματείου επισκευαστών οχημάτων, μηχανημάτων του Νομού Μεσσηνίας Γιώργος Βασιλόπουλος, που αριθμεί σχεδόν 160 μέλη.
Το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά στους κλάδους του αυτοκινήτου, εκτιμάται από την ΑΑΔΕ ότι μπορεί να περιορίσει τη φοροδιαφυγή, με την υποχρεωτική χρήση του από 1η Ιουλίου, όμως η εφαρμογή του στην πράξη, δημιουργεί προβλήματα στους επισκευαστές χρόνου, δυσλειτουργιών και ασαφειών αφού εφαρμόστηκε, όπως λένε, χωρίς διαβούλευση και χωρίς να ληφθούν υπόψη τα καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν στην πράξη, πχ με τα εταιρικά αυτοκίνητα, με τους πραγματικούς ιδιοκτήτες των οχημάτων κ.α.
Ο κ.Βασιλόπουλος καλεί τα μέλη του Σωματείου να δώσουν το “παρών” την Τετάρτη το απόγευμα στην έκτακτη Γενική συνέλευση όπου και θα αποφασιστούν νέες κινητοποιήσεις, με τον κλάδο να σκέφτεται ακόμα και να προχωρήσει σε κλείσιμο των συνεργείων την 1η Ιουλίου. Μάλιστα έχουν καλέσει να ενημερώσουν και τους τοπικούς βουλευτές να κατανοήσουν και να μεταφέρουν στα κέντρα αποφάσεων τους προβληματισμούς και τα αιτήματά τους.
Να θυμίσουμε πως η ενεργοποίηση του ψηφιακού πελατολογίου από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, γίνεται για να περιοριστεί η όποια φοροδιαφυγή. Σε πρώτη φάση το μέτρο εφαρμόζεται πιλοτικά σε επιχειρήσεις του κλάδου του αυτοκινήτου, όπως συνεργεία και εταιρείες ενοικίασης ΙΧ, βουλκανιζατέρ, πάρκινγκ και πλυντήρια οχημάτων ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα επεκταθεί στους χώρους δεξιώσεων και πάσης φύσης κοινωνικών εκδηλώσεων, όπως εταιρικά πάρτι, γάμοι και βαφτίσεις.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα δώσει τη δυνατότητα στη φορολογικό μηχανισμό να έχει σε πραγματικό χρόνο πλήρη εικόνα για την πελατειακή κίνηση και να διασταυρώνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που μεταβιβάζονται στα myDΑΤΑ, εντοπίζοντας περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Το μέτρο ξεκινά με εφαρμογή στον υπολογιστή, μέσω του aade.gr και τέθηκε και σε λειτουργία η mobile εφαρμογή, μέσω της οποίας οι χρήστες θα μπορούν να σκανάρουν την πινακίδα του οχήματος, να αντλούν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, και να καταγράφουν την ολοκλήρωση της συναλλαγής με τη σάρωση απόδειξης ή τιμολογίου. Στην πλήρη λειτουργία του, με το νέο σύστημα, όταν ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης ο επαγγελματίας θα σκανάρει με το κινητό του τηλέφωνο την πινακίδα του οχήματος και αυτόματα ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο στην εφαρμογή MyDATAapp. Κατά την έξοδο του οχήματος ο επαγγελματίας θα πρέπει να σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο που έχει εκδοθεί και θα ενημερώνεται το πελατολόγιο. Με τον τρόπο αυτό θα ολοκληρώνεται η διαδικασία και θα κλείνει η συναλλαγή.
Οι αντιδράσεις και οι προβληματισμοί στην πράξη
Έντονες αντιδράσεις όπως αναφέρθηκε προκαλεί στην αγορά το ψηφιακό πελατολόγιο που άρχισε να εφαρμόζει πιλοτικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από τον κλάδο των αυτοκινήτων. Πριν καν καταστεί υποχρεωτικό το μέτρο (από την 1η Ιουλίου), η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ) κάνουν λόγο για περίπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες καθώς και για κενά και εμπλοκές στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.
Τα Επιμελητήρια με επιστολή τους προς τον υπουργό Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, ζητούν την απόσυρση του μέτρου καθώς «όχι μόνο δε διευκολύνει τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο της ψηφιακής τους μετάβασης, αλλά δημιουργεί επιπλέον δυσχέρειες στη λειτουργία τους».
Υπογραμμίζουν πως «το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι η σχετική πλατφόρμα δεν επικοινωνεί με τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης».
«Δεν δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος προσαρμογής στις επιχειρήσεις, ώστε, μετά την απόφαση, να υλοποιηθούν οι προδιαγραφές, που ορίζει (η απόφαση) και να υπάρχει η δυνατότητα σε όλους για έναρξη πιλοτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, επισημαίνει ο ΣΕΠΕ.
Υποστηρίζει ότι το δοκιμαστικό περιβάλλον που είχε δοθεί και οι τεχνικές προδιαγραφές του, διαφέρουν από αυτές που ισχύουν μετά την απόφαση, γεγονός που προκαλεί σύγχυση.
«Κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν θεωρούμε ότι θα είμαστε σε θέση να ξεκινήσουμε τη διακίνηση ψηφιακών παραστατικών την 1η Ιουνίου και θεωρούμε τουλάχιστον άδικο να επιβληθούν πρόστιμα στους πελάτες μας» τονίζεται στην επιστολή.
Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προτίθεται να συζητήσει τυχόν προβλήματα, σε καμιά περίπτωση όμως δεν συζητά απόσυρση του μέτρου, τη στιγμή που τα στοιχεία των ελέγχων που έχει στη διάθεσή της δείχνουν παραβατικότητα έως και 65% σε πάρκινγκ, πλυντήρια αυτοκινήτων και συνεργεία.
Η εφαρμογή πάντως είναι ήδη ενεργή στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ και από τον επόμενο μήνα αναμένεται η βελτιωμένη της έκδοση για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας οι επαγγελματίες θα «σκανάρουν» τις πινακίδες των οχημάτων και στη συνέχεια την εκδοθείσα απόδειξη και όλα τα στοιχεία θα διαβιβάζονται απευθείας στην Αρχή.
Αν δεν υπάρξει παράταση, μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα προσαρμογής της αγοράς θα αρχίσουν να επιβάλλονται πρόστιμα 100 ευρώ για κάθε όχημα το οποίο δεν καταγράφηκε όπως ορίζουν οι διατάξεις.
