Το δικό μου Σχολείο

Εκπαιδευτήρια Μπουγά: Ένα σχολείο που καινοτομεί και ανοίγει δρόμους στους μαθητές του!

Kέρδισαν τις εντυπώσεις οι εργασίες των παιδιών και τα project στα οποία συμμετείχαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς-Τα παρουσίασαν τα ίδια στους γονείς τους!

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά δεν είναι ένα συμβατικό ελληνικό σχολείο, αλλά ένα σχολείο Καινοτομίας, που ανοίγει ορίζοντες και δρόμους στους μαθητές του, αφού εκτός από την κλασική παιδεία και το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, το σχολείο λειτουργεί ως ένα φυτώριο φυσικών επιστημών, καινοτομίας, και τεχνών. Οι μαθητές και οι μαθήτριές του μέσα από πολυποίκιλα προγράμματα και Ομίλους δραστηριοτήτων ανακαλύπτουν και  καλλιεργούν τα ταλέντα τους και τις δεξιότητές τους, αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους, εμπεδώνουν τις γνώσεις μέσα από πρωτοποριακές μεθόδους εκμάθησης, με συμμετοχή σε πειράματα στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, με εκμάθηση των Αγγλικών από το Παιδικό Σταθμό, και δεύτερη ξένη γλώσσα από την Δ’ Δημοτικού, με επαφή με τις Τέχνες μέσα από το Εικαστικό Εργαστήρι του Σχολείου αλλά και με τη Μουσική. Με επαφή με την Τεχνολογία και τη Ρομποτική μέσα από διαδραστικά προγράμματα, σε όλες τις βαθμίδες του Σχολείου και με ατομικές ή ομαδικές εργασίες και project που καλλιεργούν τη συνεργασία και την κοινωνικοποίησή τους, αλλά και το θάρρος να τολμούν να υπερασπίζονται τις θέσεις τους με επιχειρήματα μέσα από διαλογικές συζητήσεις και debate.

Όλα τα παραπάνω ξεδιπλώθηκαν στην Ημέρα Εκπαίδευσης, Επιστημών και Τεχνών που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο, με τα παιδιά μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους να παρουσιάζουν τα ίδια τη δουλειά που γίνεται μέσα στο σχολείο.  Μέσα από μια γιορτή γνώσης  με παράλληλες δράσεις από τις 6 το απόγευμα έως και τις 20.30, μικροί και μεγάλοι πήραν μια “γεύση” για το σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο που γίνεται στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά.

Τα παιδιά στην αρχή της σχολικής χρονιά επιλέγουν έναν από τους Ομίλους Εκπαίδευσης που τους ενδιαφέρει, και κατά τη διάρκεια της χρονιάς συμμετέχουν, εργάζονται και δημιουργούν εργασίες, θεατρικά δρώμενα, σχολική εφημερίδα, αλλά και εφευρέσεις. Τις δυνατότητες και τις καινοτομίες του σχολείου παρουσίασε αναλυτικά ο Γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Φώτης Μπουγάς.

Λύση στη διάβρωση των ακτών από τους μαθητές-Η επιστήμη μιμείται τη φύση-Πώς τα κυψελοειδή μπλόκια λύνουν το πρόβλημα

Μας εντυπωσίασε το πρότζεκτ των παιδιών του Γυμνασίου που αφορά την προστασία των ακτών από τη διάβρωση. Τα παιδιά που συμμετέχουν στον Όμιλο Φυσικού Περιβάλλοντος δίνουν τις δικές τους ιδέες για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού μέσα από ένα κατασκευαστικό μοντέλο που παρουσίασαν που φαίνεται να λύνει το πρόβλημα της διάβρωσης. Ο καθηγητής Μαθηματικών Γιώργος Κουτσουμπός, εξήγησε στο MessiniaLive τον τρόπο που τα παιδιά προτείνουν για να αντιμετωπιστεί η διάβρωση των ακτών. Τα παιδιά δούλεψαν τη μακέτα με τις ακτές και τα μπλοκ που μιμούνται την κυψέλη και έφτιαξαν ομοιώματα κυψέλης που μπορούν να τοποθετηθούν αμφιθεατρικά στις ακτές που έχουν πρόβλημα, αποτρέποντας τη διάβρωση. Ενώ έφτιαξαν και ομοιώματα κοραλιογενών υφάλων που αν τοποθετηθούν σε μια απόσταση από την ακτή μπορούν να ανακόψουν την ένταση των κυμάτων, και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν και ένα ολόκληρο οικοσύστημα μέσα στο βυθό.  Τα παιδιά και από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου που μετέχουν στον συγκεκριμένο Όμιλο συνεργάστηκαν και εργάστηκαν για περίπου 2 μήνες πάνω στο πρότζεκτ διδασκόμενοι παράλληλα τις ανάλογες αρχές της Φυσικής, που παίρνουν σάρκα και οστά μέσα από τη συγκεκριμένη πρόταση-εφεύρεση. Τα παιδιά ευελπιστούν να εφαρμοστεί η ιδέα τους αυτή και στις ακτές της Μεσσηνίας που αντιμετωπίζουν πρόβλημα αλλά και οπουδήποτε αλλού.

Μελέτη των σεισμών: Σε πόσα ρίχτερ αντέχει το κτήριο; Γιατί γίνονται οι σεισμοί;

Στον Όμιλο Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου, τα παιδιά διδάχτηκαν για τους σεισμούς, τα αίτιά τους, το φαινόμενο σε εξέλιξη, και έφτιαξαν ένα ομοίωμα κτηρίου αναπαριστώντας τον τρόπο που αντιδρά αυτό κατά τη διάρκεια του σεισμού. Και ως μικροί σεισμολόγοι έκαναν τις μετρήσεις τους, έμαθαν για τις τεκτονικές πλάκες-τις οποίες μάλιστα παρουσίασαν σε τρισδιάστατη μορφή-τα ρίχτερ, και την αντοχή των κτηρίων, όπως μάς εξήγησε ο Καθηγητής Φυσικής Βασίλης Μιχαλόπουλος. Γνώσεις μέσα από τη ζωή, χρήσιμες στη ζωή.

Το εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων “ζωντανεύει”…..σε 3D εκτύπωση!

Ακόμα μια ωραία ιδέα που βρήκε εφαρμογή αυτή τη φορά από μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού ήταν αυτή της τρισδιάστατης σχεδίασης στον υπολογιστή και εκτύπωσης σε 3D εκτυπωτή του σχολείου των Αγίων Αποστόλων. Το εκκλησάκι ορόσημο της Ελληνικής Επανάστασης μελετήθηκε από τους μικρούς μαθητές, και σαν να είναι αρχιτέκτονες το σχεδίασαν με ειδικό λογισμικό,  εφαρμόζοντας και της αρχές της Γεωμετρίας που έχουν διδαχτεί, και στη συνέχεια το κάθε παιδί εκτύπωσε το δικό του σχέδιο στον τρισδιάστατο εκτυπωτή και το πήρε ως αναμνηστικό στο σπίτι του. Τα παιδιά δούλεψαν και εδώ περίπου 2 μήνες και το αποτέλεσμα τα δικαιώνει. Τα ίδια παρουσίασαν στην κάμερα και εξήγησαν τον τρόπο που σχεδίασαν βήμα-βήμα ως μικροί αρχιτέκτονες, το ιστορικό εκκλησάκι.

Οι μικροί δημοσιογράφοι και το… BNN

Μέσα από τη σχολική εφημερίδα οι μικροί μαθητές έρχονται σε επαφή με την αρθρογραφία, τη δημοσίευση ρεπορτάζ με θέματα εκπαιδευτικά και όχι μόνο, τη δημιουργική γραφή. Στον Όμιλο “Σχολική Εφημερίδα-Ιστολόγιο” μαθητές και  μαθήτρεις του Γυμνασίου έχουν φτιάξει τη δική τους εφημερίδα BNN (Bougas News Network) και αναρτούν εκεί τα νέα του σχολείου. Η συνεργασία απαραίτητη προϋπόθεση όπως και η εγκυρότητα των ειδήσεων, με τα παιδιά να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους στην εξιστόρηση γεγονότων, γεγονός που τους βοηθά και στην σωστή διατύπωση της σκέψης τους όσο και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους.

Τα αρχαία ελληνικά στην καθημερινότητά μας

Πολλές είναι οι φράσεις που έρχονται αυτούσιες από τα αρχαία χρόνια και χρησιμοποιούνται κατά κόρον και σήμερα, χιλιάδες χρόνια μετά. Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τα αρχαία ελληνικά, μέσα από το πρότζεκτ “ζωντανά αρχαία-Παίζοντας με τις λέξεις του χθες και του σήμερα”, εμβάθυναν στο νόημα των λέξεων και τη σύνδεσή τους με το σήμερα και παρουσίασαν ένα ζωηρό διάλογο χρησιμοποιώντας αρχαίες λέξεις.

“Silver Alert….ο δρόμος του Δηλητηριαστή”

Την ίδια ώρα στη Βιβλιοθήκη των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, τα παιδιά του Ομίλου “Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο” παραλάμβαναν τα βραβεία συμμετοχής τους για το έργο “Silver Alert…ο δρόμος του Δηλητηριαστή”, θεατρικό που παρουσίασαν πρόσφατα υποδυόμενοι χημικά στοιχεία, μαθαίνοντας έτσι με παιγνιώδη τρόπο τη Χημεία.

Οικολογική Μονόπολη

Τα παιδιά του Γυμνασίου του Ομίλου “Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής” σχεδίασαν μια οικολογική, φιλοπεριβαλλοντική Μονόπολη, βασισμένα στο ομώνυμο και δημοφιλές παιχνίδι, και έφτιαξαν τη δική τους Μονόπολη με επενδύσεις και όρους φιλοπεριβαλλοντικούς.

“Ο δρόμος της ζωής μου”-Έχουν σχέση τα Μαθηματικά με τη Ρητορική;

“Ο δρόμος της ζωής μου” ήταν το πρότζεκτ που παρουσίασαν τα παιδιά του Γυμνασίου του Ομίλου Ελεύθερης Έκφρασης και Δημιουργίας. Ο ελεύθερος χρόνος, η πίεση, η σκληρή δουλειά, οι σκέψεις και τα συναισθήματα, τα λάθη στη ζωή, παρουσιάστηκαν μέσα από γραφήματα ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα, με τα παιδιά να εξηγούν την επίδραση που είχαν τα θέματα αυτά στα ίδια, μεγαλώνοντας από την παιδική ηλικία μέχρι την εφηβεία, αλλά και τί επίδραση έχουν στην ενήλικη ζωή.

“Στη χώρα των πουλιών….” ή αλλιώς οι Όρνιθες του Αριστοφάνη από παιδιά του Δημοτικού

Την ίδια ώρα, στο προαύλιο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, τα παιδιά του Ομίλου Θεάτρου του Δημοτικού παρουσίαζαν το θεατρικό έργο “Στη χώρα των πουλιών….”, βασισμένο στις Όρνιθες του Αριστοφάνη, κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

Με έμπνευση την Eurovision τα παιδιά τραγούδησαν τη δική τους “Άνοιξη”

Το κλίμα έγινε εορταστικό όταν τα παιδιά των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά τραγούδησαν όλα μαζί τη δική τους “Άνοιξη”, παραφράζοντας τους στίχους του τραγουδιού της Eurovision με δικούς τους στίχους, διατηρώντας όμως αυτούσιο το ρεφρέν….”θα’ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη”…αν έρθεις στο σχολείο μας….”. Με ευφάνταστους στίχους εξήγησαν γιατί η εκπαίδευση στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά είναι διαφορετική, διασκεδαστική, και δημιουργική!

Στιγμιότυπα από την Ημέρα Εκπαίδευσης, Επιστημών και Τεχνών στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά

 
BOUGASDSC-0552
BOUGASDSC-0553
BOUGASDSC-0554
BOUGASDSC-0555
BOUGASDSC-0556
BOUGASDSC-0557
BOUGASDSC-0558
BOUGASDSC-0559
BOUGASDSC-0560
BOUGASDSC-0561
BOUGASDSC-0562
BOUGASDSC-0563
BOUGASDSC-0564
BOUGASDSC-0565
BOUGASDSC-0566
BOUGASDSC-0567
BOUGASDSC-0568
BOUGASDSC-0569
BOUGASDSC-0570
BOUGASDSC-0571
BOUGASDSC-0572
BOUGASDSC-0573
BOUGASDSC-0574
BOUGASDSC-0575
BOUGASDSC-0576
BOUGASDSC-0577
BOUGASDSC-0578
BOUGASDSC-0579
BOUGASDSC-0580
BOUGASDSC-0581
BOUGASDSC-0582
BOUGASDSC-0583
BOUGASDSC-0584
BOUGASDSC-0585
BOUGASDSC-0586
BOUGASDSC-0587
BOUGASDSC-0588
BOUGASDSC-0589
BOUGASDSC-0590
BOUGASDSC-0591
BOUGASDSC-0592
BOUGASDSC-0593
BOUGASDSC-0594
BOUGASDSC-0595
BOUGASDSC-0596
BOUGASDSC-0597
BOUGASDSC-0598
BOUGASDSC-0599
BOUGASDSC-0600
BOUGASDSC-0601
BOUGASDSC-0602
BOUGASDSC-0603
BOUGASDSC-0604
BOUGASDSC-0605
BOUGASDSC-0606
BOUGASDSC-0607
BOUGASDSC-0608
BOUGASDSC-0609
BOUGASDSC-0610
BOUGASDSC-0611
BOUGASDSC-0612
BOUGASDSC-0613
BOUGASDSC-0614
BOUGASDSC-0615
BOUGASDSC-0616
BOUGASDSC-0617
BOUGASDSC-0618
BOUGASDSC-0619
BOUGASDSC-0620
BOUGASDSC-0621
BOUGASDSC-0622
BOUGASDSC-0623
BOUGASDSC-0624
BOUGASDSC-0625
BOUGASDSC-0626
BOUGASDSC-0627
BOUGASDSC-0628
BOUGASDSC-0629
BOUGASDSC-0630
BOUGASDSC-0631
BOUGASDSC-0632
BOUGASDSC-0633
BOUGASDSC-0634
BOUGASDSC-0635
BOUGASDSC-0636
BOUGASDSC-0637
BOUGASDSC-0638
BOUGASDSC-0639
BOUGASDSC-0640
BOUGASDSC-0641
BOUGASDSC-0642
BOUGASDSC-0643
BOUGASDSC-0644
BOUGASDSC-0645
BOUGASDSC-0646
BOUGASDSC-0647
BOUGASDSC-0648
BOUGASDSC-0649
BOUGASDSC-0650
BOUGASDSC-0651
BOUGASDSC-0652
BOUGASDSC-0653
BOUGASDSC-0654
BOUGASDSC-0655
BOUGASDSC-0656
BOUGASDSC-0657
BOUGASDSC-0658
BOUGASDSC-0659
BOUGASDSC-0660
BOUGASDSC-0661
BOUGASDSC-0662
BOUGASDSC-0663
BOUGASDSC-0664
BOUGASDSC-0665
BOUGASDSC-0666
BOUGASDSC-0667
BOUGASDSC-0668
BOUGASDSC-0669
BOUGASDSC-0670
BOUGASDSC-0671
BOUGASDSC-0672
BOUGASDSC-0673
BOUGASDSC-0674
BOUGASDSC-0675
BOUGASDSC-0676
BOUGASDSC-0677
BOUGASDSC-0678
BOUGASDSC-0679
BOUGASDSC-0680
BOUGASDSC-0681
BOUGASDSC-0682
BOUGASDSC-0683
BOUGASDSC-0684
BOUGASDSC-0685
BOUGASDSC-0686
BOUGASDSC-0687
BOUGASDSC-0688
BOUGASDSC-0689
BOUGASDSC-0690
BOUGASDSC-0691
BOUGASDSC-0692
BOUGASDSC-0693
BOUGASDSC-0694
BOUGASDSC-0695
BOUGASDSC-0696
BOUGASDSC-0697
BOUGASDSC-0698
BOUGASDSC-0699
BOUGASDSC-0700
BOUGASDSC-0701
BOUGASDSC-0702

To Top