Σοφιανός: "Θέλω έμπρακτη απόδειξη από την Καλαμάτα ότι αγαπάει το θέατρό της"
Λίγα 24ωρα έμειναν για την πρεμιέρα της καλοκαιρινής παράστασης του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας "Δάφνες και Πικροδάφνες", τη θρυλική κωμωδία του Δημήτρη Κεχαΐδη και της Ελένης Χαβιαρά, μια πολιτική σάτιρα, διαχρονική που "ακουμπάει" τη σύγχρονη Ελλάδα και τα κακώς κείμενα. Για την παράσταση έδωσαν σήμερα, Τρίτη 1η Ιουλίου 2025, συνέντευξη Τύπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας Φίλιππος Σοφιανός μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης και τον σκηνοθέτη της Μάνο Καρατζογιάννη, παρουσία του Δημάρχου Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλου και του προέδρου της "Φάρις" Σωτήρη Κριτσωτάκη, ο οποίος και προλόγισε τη θεατρική παράσταση καλώντας τον κόσμο να την απολαύσει.
Με λόγο σχεδόν ποιητικό ο Φίλιππος Σοφιανός παρουσίασε την νέα θεατρική παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕΚ ως καράβι έτοιμο για το ταξίδι του. "Έχουμε ένα εξαιρετικό σκάφος, ένα πλεούμενο με πολύ δυνατό καπετάνιο, με πλήρωμα, με εξαιρετικούς επιβάτες, με καύσιμα", δήλωσε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για" έναν εξαιρετικό θίασο που έχουν δουλέψει πολύ σκληρά, και πλέον φτάσαμε στην τελική ευθεία. Το Ανοιχτό Θέατρο μάς περιμένει!" Ο καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕΚ απηύθυνε κάλεσμα στον κόσμο της Καλαμάτας να προσέλθει να παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση που ουσιαστικά αποτελεί μια διαχρονική αναφορά στην πολιτική ζωή του τόπου μας, καυτηριάζοντας τους κάθε λογής κομματάρχες και παράγοντες της πολιτικής ζωής.
"Θέλω έμπρακτη απόδειξη από την Καλαμάτα ότι αγαπάει το θέατρό της. Να γίνει η καθέλκυση του καραβιού και να ξεκινήσει το ταξίδι!",
δήλωσε χαρακτηριστικά ο Φίλιππος Σοφιανός, συμπληρώνοντας ότι "το γέλιο είναι ουσιαστικό χαρακτηριστικό της παράστασης". Χαρακτήρισε "ομαδικό άθλημα" το Θέατρο εξηγώντας ότι "δεν είναι θέατρο του ενός αλλά πολλών που δίνουν την ψυχή τους, δουλεύουν σκληρά". Δεν παρέλειψε μάλιστα να κάνει ονομαστική αναφορά σε όλη την ομάδα συντελεστών του ΔΗΠΕΘΕΚ εξαίροντας την ουσιαστική συμβολή όλων στο ανέβασμα της παράστασης, προσδοκώντας ότι ο κόσμος της πόλης θα ανταποκριθεί και θα τιμήσει με την παρουσία του την πρεμιέρα του ΔΗΠΕΘΕΚ στο Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας, καθώς έχει γίνει μια εξαιρετική δουλειά από όλους για το ανέβασμα της παράστασης.
Από την πλευρά του ο σκηνοθέτης της παράστασης Μάνος Καρατζογιάννης δήλωσε τιμή και συγκίνηση για την συγκεκριμένη επιλογή του έργου, δηλώνοντας υπέρμαχος του ελληνικού θεατρικού έργου, γιατί "είναι ένα όχημα της Δημοκρατίας", όπως χαρακτηριστικά είπε, εξηγώντας ότι μέσα από τις "Δάφνες και Πικροδάφνες" πέρα από το καυστικό χιούμορ, υπάρχει ένας προβληματισμός για το τι συμβαίνει στην πολιτική ζωή παραπέμποντας στο γνωστό ερώτημα "ποιός κυβερνάει αυτόν τον τόπο;".
"Το έργο δεν κουβαλάει καμία ρυτίδα, δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε τίποτα από αυτό. Κάθε λέξη είναι τοποθετημένη σωστά και έχει τη δική της σημασία",
δήλωσε ο σκηνοθέτης Μάνος Καρατζογιάννης, αναφερόμενος στη διαχρονικότητα του έργου.
Ο ηθοποιός Θανάσης Βλαβιανός αναφέρθηκε στον δικό του ρόλο, ένας από τους 4 κομματάρχες που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα από μηχανισμούς και μηχανορραφίες, συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για ένα υπέροχο έργο, εκφράζοντας παράλληλα τη χαρά του που συμμετέχει.
Τη δική του θέση για την παράσταση έδωσε ο ηθοποιός Γιάννης Τσουρουνάκης, χαρακτηρίζοντας το έργο "έναν μικρό καθρέφτη της κοινωνίας μας. Θα προβληματιστείτε και θα χαρείτε", δήλωσε χαρακτηριστικά.
"Δάφνες και Πικροδάφνες"
Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης
Ερμηνεύουν: Θανάσης Βλαβιανός, Γιώργος Ζιόβας, Φίλιππος Σοφιανός, Γιάννης Τσουρουνάκης
Σκηνικά: Ναταλία Αστυπαλίτη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Μάνος Καρατζογιάννης
Ηλεκτρολόγος: Κώστας Μπoύνας
Ηχολήπτης: Κώστας Αγγελόπουλος
Μηχανικός σκηνής: Τάκης Τσίρμπας
Ενδύτρια: Έφη Γεωργανά
Οργάνωση παραγωγής – γραμματεία: Ολυμπία Δημητρέα
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και την Περιφέρεια Πελοποννήσου
Ηλεκτρονική προπώληση: ticketservices.gr
Τέσσερις κομματάρχες, παραμονές των εκλογών, μηχανορραφούν, μπλοφάρουν και συνωμοσιολογούν, στην τσόχα της δημόσιας ζωής μας «για ένα πουκάμισο αδειανό», για μια καρέκλα. Κάπου, σ’ ένα δωμάτιο της Αρκαδίας που κουβαλάει περιέργως, υπαινικτικά και περιπαικτικά τα μεταπολιτευτικά μας τραύματα, μετουσιώνοντας τα όμως σε σκηνικά θαύματα. Άλλωστε, «το γέλιο», όπως πιστεύει ο ίδιος ο θεατρικός συγγραφέας, «είναι η μεγαλύτερη περιφρόνηση προς τον χρόνο».
