Τουρισμός

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Σύσκεψη με τον Διοικητή της ΥΠΑ-Βελτιώνονται οι υποδομές-Ενισχύεται με προσωπικό μέσω αποσπάσεων

Σε σύσκεψη εργασίας στο γραφείο του Αερολιμενάρχη Καλαμάτας μετείχε σήμερα, Πέμπτη 29 Μαΐου 2025, ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, συνοδευόμενος από τους Αντιδημάρχους Γιώργο Λαζαρίδη, Αναστάσιο Σκοπέτεα και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑ Καλαμάτας Δημήτρη Μαστραγγελόπουλο.

Η σύσκεψη έγινε με αφορμή την επίσκεψη στο Διεθνή Αερολιμένα «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας, αντιπροσωπείας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με επικεφαλής τον Διοικητή της ΥΠΑ Γιώργο Σαουνάτσο και σε αυτή συμμετείχαν, επίσης, ο Βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Ανδρέας Τσουκαλάς, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Γιώργος Σπίνος, ο Αερολιμενάρχης, Αντώνης Καλαντώνης, και στελέχη του Διεθνούς Αερολιμένα.

syskepsi aerodromio ypa 29052025 1

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του Δήμου Καλαμάτας “Ήδη υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί σημαντικές βελτιώσεις ως προς τη λειτουργία του Αεροδρομίου. Πέραν των παρεμβάσεων σε επίπεδο υποδομών που εκτελούνται, σημαντική κρίνεται η πρωτοβουλία να ενισχυθούν από την ΥΠΑ οι Υπηρεσίες του Αερολιμένα με προσωπικό μέσω αποσπάσεων, κάτι που διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία τους.

syskepsi aerodromio ypa 29052025 2

Σε δηλώσεις του, ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι το μήνυμα που βγήκε από τη σύσκεψη με την ηγεσία της ΥΠΑ είναι αισιόδοξο, καθώς υπήρξε η δέσμευση για ενίσχυση του Αερολιμένα με προσωπικό, ενώ έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται αναγκαίες παρεμβάσεις για την καλή λειτουργία της υποδομής. Ο κ. Βασιλόπουλος, επίσης, στάθηκε στη συνεργασία όλων των φορέων, εστιάζοντας σε παρεμβάσεις που τόσο ο Δήμος Καλαμάτας όσο και η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν αναλάβει και υλοποιούν, επιβεβαιώνοντας ότι στηρίζουν στο μέτρο των δυνατοτήτων και των αρμοδιοτήτων που έχουν κάθε δημόσιο φορέα. «Να μπορέσει το αεροδρόμιο της περιοχής μας να έχει την εικόνα που πρέπει, να μπορέσει να λειτουργήσει καλά για τους υπόλοιπους λίγους μήνες, όσο ακόμα χρειάζεται μέχρι να αναλάβει ο παραχωρησιούχος» σημείωσε ο κ. Βασιλόπουλος, τονίζοντας ότι με την αναβάθμιση του η περιοχή μας θα διαθέτει ένα αεροδρόμιο αντάξιο των αναπτυξιακών προοπτικών της Καλαμάτας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου γενικότερα”, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του Δήμου Καλαμάτας.

Παρεμβάσεις “ασπιρίνες” έως ότου αναλάβει ο παραχωρησιούχος-Χάθηκε μια 10ετία για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Οι παρεμβάσεις βελτίωσης που γίνονται στο Αεροδρόμιο και αφορούν συντήρηση των υποδομών ενός απαρχαιωμένου ουσιαστικά Αεροδρομίου 65 ετών (κατασκευάστηκε το 1959), με αποψιλωμένες υπηρεσίες με βασική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας. Η κάθοδος του Διοικητή της ΥΠΑ έγινε στην Καλαμάτα μετά τα δημοσιεύματα για την τριτοκοσμική κατάσταση του Αεροδρομίου,  αλλά και ερωτήσεις στη Βουλή τόσο σε θέμα υποδομών όσο και σε θέμα έλλειψης προσωπικού. Το Αεροδρόμιο ουσιαστικά την τελευταία δεκαετία λειτουργεί δυστυχώς με “αυτόματο πιλότο”, με το ελάχιστο προσωπικό να καταβάλλει αγώνα για να μπορεί να εξυπηρετεί τους επισκέπτες του. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το 2024 το Αεροδρόμιο Καλαμάτας υποδέχτηκε 152.000 επισκέπτες εξωτερικού, με τη συνολική επιβατική κίνηση να ανέρχεται στα 330.000 αφίξεις, για να καταλάβει τη δυναμική του-παρά τα σοβαρά προβλήματα- αλλά και τον αγώνα που δίνει το ελάχιστο προσωπικό για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, παρέχοντας αξιοπρεπείς υποδομές. Οι παρεμβάσεις στις υποδομές που γίνονται από τον Δήμο Καλαμάτας και την Περιφέρεια γίνονται σε επίπεδο συντήρησης, καθώς τη βασική ευθύνη την έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο. Δυστυχώς, για το Αεροδρόμιο χάθηκε μια κρίσιμη 10ετία, από τη στιγμή που εξαιρέθηκε από το πακέτο των 14 Αεροδρομίων που παραχωρήθηκαν στη Fraport Greece (το 2014), και στα οποία η εταιρεία επένδυσε 1,8 δις το 2017 προκειμένου να αναβαθμιστούν ριζικά και να απογειωθούν σε κίνηση, επενδύοντας επιπλέον κάθε χρόνο 50 εκατ.ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του, με το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας να μένει πίσω. Να υπενθυμίσουμε ότι τότε είχαν παραχωρηθεί τα εξής αεροδρόμια ( Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος), τα οποία και τα επόμενα χρόνια απογειώθηκαν.

Εν αναμονή λοιπόν της ανάληψης από τον παραχωρησιούχο που θα κάνει τις απαραίτητες αναβαθμίσεις ώστε να μπορέσει να αναβαθμίσει το Αεροδρόμιο και να γίνει ανταγωνιστικό και εφάμιλλο των υπόλοιπων εκσυγχρονισμένων Αεροδρομίων της χώρας, θα περάσει λίγος καιρός ακόμα, εκτιμάται ότι τους επόμενους μήνες θα υπογραφεί η σύμβαση. Ωστόσο, οι παρεμβάσεις που γίνονται σήμερα με αυτόματο πωλητή, διανομή εμφιαλωμένων νερών, επιδιόρθωση των φθορών στα WC,  δρομολόγηση αποσπάσεων προκειμένου να ενισχυθεί το προσωπικό το μεσοδιάστημα μέχρι την παραχώρησή του, είναι ενδεικτικές της τραγικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει.

Θετικές οι προοπτικές-28,3 εκατομμύρια ευρώ για υποδομές την πρώτη τριετία

Να υπενθυμίσουμε ότι κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται τον αερολιμένα θα αποτελείται από τη Fraport AG, την Delta Airport Investments (Όμιλος Κοπελούζου) και την Pileas (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου). Οι τρεις εταιρείες θα διαχειρίζονται το αεροδρόμιο για διάστημα 40 χρόνων, έχοντας υποβάλει προσφορά 45,2 εκατ. ευρώ που έγινε δεκτή από το  Υπερταμείο. Μάλιστα, σύμφωνα με τη σύμβαση, ο παραχωρησιούχος καλείται να επενδύσει την πρώτη 3ετία 28,3 εκατομμύρια ευρώ για μια σειρά παρεμβάσεων που αφορούν την ανακαίνιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και τον εκσυγχρονισμό τους, την επέκταση του Αεροσταθμού και την κατασκευή χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και οχημάτων στην απαλλοτριωμένη έκταση των 50 στρεμμάτων, στη δημιουργία υποδομών τεχνολογίας πληροφορικής (IT Infrastructure) και στην ανάπτυξη καταστημάτων λιανικής πώλησης (Duty Free) καθώς και χώρων εστίασης (F&B).

 

Διαβάστε και αυτά:

Μαντάς για Αεροδρόμιο Καλαμάτας: “Θετικές οι εξελίξεις-Αποκαταστάθηκαν όλα τα προβλήματα”

 

Fraport Greece: Το σχέδιο για την απογείωση του αεροδρομίου Καλαμάτας-28,3 εκατ.ευρώ την πρώτη τριετία για τον εκσυγχρονισμό του

To Top