Την πόλη του Φράιμπουργκ και το σχολείο Wentzinger Realschule επισκέφθηκαν οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας, Γρουσουζάκου Χριστίνα, Θεοδωροπούλου Ιουλία, Παραρά Μαρία και Σκλήκα Ουρανία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Πολιτιστική Κληρονομιά εν Δράσει», το διάστημα από 21 έως 29 Ιουνίου 2025.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας της γερμανικής σχολικής τάξης, να γνωρίσουν σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές και να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες με συναδέλφους διαφόρων ειδικοτήτων, όπως καθηγητές Αγγλικών, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Βιολογίας, Φυσικής, καθώς και εκπαιδευτικούς από το Τμήμα Ένταξης.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη διαπολιτισμικής ευαισθησίας και ενσυναίσθησης, μέσα από την επαφή με στρατηγικές διδασκαλίας που προάγουν την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ένταξη όλων των μαθητών. Οι συμμετέχοντες απέκτησαν πολύτιμες δεξιότητες στον σχεδιασμό δραστηριοτήτων που ενσωματώνουν δημιουργικά την πολιτιστική κληρονομιά στην καθημερινή διδακτική πράξη, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής πολιτισμικής ταυτότητας των μαθητών.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τον τρόπο λειτουργίας του Τμήματος Υποδοχής και Ένταξης για παιδιά-πρόσφυγες από εμπόλεμες περιοχές ή παιδιά με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις γύρω από την εκπαιδευτική συμπερίληψη. Ενημερώθηκαν επίσης για τις μεθόδους διαχείρισης κρίσεων και συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και για τις διαδικασίες αξιολόγησης και διεξαγωγής εξετάσεων στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με πολιτιστικές δραστηριότητες και ξεναγήσεις σε μουσεία, ιστορικά μνημεία της πόλης του Φράιμπουργκ και της περιοχής του Μέλανα Δρυμού, ενώ ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε η επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, όπου οι συμμετέχοντες ήρθαν σε άμεση επαφή με τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας στο πρόγραμμα Erasmus+ αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευση των εκπαιδευτικών του για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη, διασχολική συνεργασία και ανοιχτούς ορίζοντες στην εκπαιδευτική καινοτομία. Μέσα από δράσεις όπως αυτή, το σχολείο δεν περιορίζεται στα γεωγραφικά του όρια, αλλά ανοίγει παράθυρα στον κόσμο, δημιουργώντας μια πιο σύγχρονη, δημοκρατική και συμπεριληπτική εκπαιδευτική πραγματικό-τητα, όπου κάθε μαθητής μπορεί να εμπνευστεί και να προοδεύσει ως ενεργός Ευρωπαίος πολίτης.
