ΚΟΙΝΩΝΙΑ

15 νέα οχήματα θα προμηθευτεί ο Δήμος Καλαμάτας για τις ανάγκες της Καθαριότητας

“Μετά την 5ετία τα οχήματα θα περάσουν στην κυριότητα του Δήμου Καλαμάτας έναντι συμβολικού τιμήματος”

Την αναγκαιότητα σύναψης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) διάρκειας πέντε (5) ετών για την προμήθεια οχημάτων & μηχανημάτων έργου του Δήμου Καλαμάτας αποφάσισε κατά πλειοψηφία, τη Δευτέρα 28 Απριλίου, η Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας. Σύμφωνα με την εισήγηση της Υπηρεσίας Καθαριότητας και του αρμόδιου αντιδημάρχου Αναστάση Σκοπετέα, “το γεγονός ότι η χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) σήμερα αποτελεί έναν εναλλακτικό και ευέλικτο τρόπο χρηματοδότησης των Δήμων και παρέχει τη δυνατότητα στο Δήμο μας να συμπληρώσει, να ανανεώσει, να εκσυγχρονίσει και να επεκτείνει τον μηχανολογικό εξοπλισμό του, μοιράζοντας τον προϋπολογισμό των δαπανών που απαιτούνται για τον συγκεκριμένο στόχο σε πέντε έτη ενώ παράλληλα διαθέτει πλεονεκτήματα της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) τα οποία αφορούν τόσο σε οικονομικές όσο και τεχνικές παραμέτρους όπως:
Μετά τη λήξη της μισθωτικής περιόδου, ο Δήμος αποκτά την κυριότητα του εξοπλισμού, έναντι προσυμφωνημένου συμβολικού τιμήματος.
• Με εργαλείο χρηματοδοτήσεως το Leasing, ο Δήμος αποφεύγει τη δέσμευση κεφαλαίων για αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού και διατηρεί τη ρευστότητά του, η οποία αποτελεί και το κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του.
• Ο αναλογών Φ.Π.Α. δεν εκταμιεύεται άμεσα από τον Δήμο, όπως στην περίπτωση επενδύσεως μέσω τραπεζικού δανείου ή αυτοχρηματοδοτήσεως, αλλά σταδιακά, κατά τη διάρκεια της συμβάσεως, μέσω των μισθωμάτων.
• Η διάρκεια της μισθώσεως και το ύψος του μισθώματος προσαρμόζονται ανάλογα με τις ταμειακές ανάγκες του Δήμου.
• Αποφυγή υπέρμετρου δανεισμού και άμεσης καταβολής υψηλών ποσών για την απόκτηση του αναγκαίου εξοπλισμού.
Άμεση απόκτηση και χρησιμοποίηση του απαραίτητου εξοπλισμού.
• Μικρότερες εγγυήσεις και απλούστερες διαδικασίες.
• Αποφυγή τεχνολογικής απαξίωσης του εξοπλισμού του Δήμου.
• Ο Δήμος επιτυγχάνει καλύτερους όρους προμήθειας του εξοπλισμού, καθώς η αξία τους εξοφλείται άμεσα και τοις μετρητοίς, χωρίς εκείνος να εκταμιεύσει ιδία κεφάλαια από το ταμείο του”. Τα επιχειρήματα αυτά για την αναγκαιότητα ο Δήμος να επιλέξει τη λύση leasing έναντι αγοράς των οχημάτων, ανέλυσε ο αντιδήμαρχος Αναστάσης Σκοπετέας, εξηγώντας ότι η παλαιότητα των οχημάτων του Δήμου οδηγεί σε επιμέρους οικονομική επιβάρυνση 60% για τη συντήρησή τους  “λόγω των χιλιομετρικών αποστάσεων (αποστάσεις που συνολικά ανέρχονται στα 100km για κάθε όχημα) καθώς και την αύξηση του χρόνου παραμονής στα συνεργεία κατά 30% και απουσία τους από την αποκομιδή, την αύξηση των καθημερινών ελέγχων και περισσότερη ενασχόληση του προσωπικού συντήρησης , την αύξηση κατανάλωσης καυσίμου κατά 40%, αύξηση εκπομπής καυσαερίων, μικροσωματιδίων και εκπομπής θορύβου.
Επίσης ο αντιδήμαρχος επισήμανε την δυσκολία εξεύρεσης ανταλλακτικών, αλλά την έλλειψη συστημάτων ασφαλείας
σύμφωνα με τα νέα Ευρωπαϊκά Πρότυπα. Για όλους τους παραπάνω λόγους εισηγήθηκε την προμήθεια μέσω leasing συνολικά 15 οχημάτων για τις ανάγκες της Υπηρεσίας Καθαριότητας, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 3.081.418 ευρώ για 5 χρόνια, τα οποία με τη λήξη του leasing θα περάσουν στην κυριότητα του Δήμου Καλαμάτας . Συγκεκριμένα:

Ενστάσεις από Τζαμουράνη και Χανδρινό

Τις ενστάσεις τους και τη διαφωνία τους εξέφρασαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης “Καλαμάτα Μετά”, με τον Βασίλη Τζαμουράνη και τον Σπύρο Χανδρινό να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για τη “μόλις μία σελίδα εισήγηση” όπως είπαν χαρακτηριστικά, ενώ θα περίμεναν μια αναλυτική οικονομικοτεχνική μελέτη που να εξηγεί την αναγκαιότητα επιλογής leasing έναντι άλλης λύσης, με αυτό το ύψος του προϋπολογισμού (αναλογούν περίπου 600.000 ευρώ το χρόνο, για 5 χρόνια), και όχι κάποιου άλλου ενδεχομένως πιο πρόσφορου οικονομικά χρηματοδοτικού εργαλείου, επισημαίνοντας ότι τα οχήματα Καθαριότητας του Δήμου επιβαρύνονται καθημερινά από την μεταφορά των απορριμμάτων της Καλαμάτας στην Καλλιρόη, σε απόσταση 50 χλμ, με αποτέλεσμα τη γρήγορη φθορά τους, περισσότερα έξοδα για καύσιμα, διόδια κλπ (περίπου 200.000 ευρώ το χρόνο), αλλά και επισήμαναν την καθυστέρηση από τον ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου, κατασκευής του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στο Ασπρόχωμα, κάτι που οδηγεί στην περαιτέρω επιβάρυνση και των οχημάτων του Δήμου και στα επιπλέον έξοδα.

“Να διεκδικήσει  ο Δήμος από την Κυβέρνηση ή τον ΦοΔΣΑ τα 200.000 ευρώ ζημιά από την καθυστέρηση κατασκευή ΣΜΑ”

Μάλιστα σε ανακοίνωση που εξέδωσαν αργότερα αναφέρουν μεταξύ άλλων: “Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής η δημοτική αρχή έφερε, επίσης, εισήγηση για την προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων έργων με leasing διάρκειας πέντε χρόνων και με
προϋπολογισμό 3.000.000 ευρώ.
Παρότι ο προϋπολογισμός είναι τεράστιος, η δημοτική αρχή μας έφερε μια εισήγηση μιας σελίδας ενώ θα έπρεπε να φέρει μια οικονομοτεχνική έκθεση η οποία να τεκμηριώνει την ανάγκη απόκτησης οχημάτων-μηχανημάτων και την επιλογή της προμήθειας με leasing.
Επάνω στη συζήτηση η δημοτική αρχή μας είπε για τα καινούργια απορριμματοφόρα του Δήμου που έχουν ήδη υποστεί μεγάλες φθορές, λόγω των καθημερινών ταξιδιών στην Καλλιρρόη για τη μεταφορά των απορριμμάτων στη μονάδα διαχείρισης. Ο Βασίλης Τζαμουράνης και ο Σπύρος Χανδρινός τόνισαν σχετικά το πόσο μεγάλη είναι η ζημιά που έχει υποστεί ο Δήμος Καλαμάτας από την μακρόχρονη καθυστέρηση του έργου του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων. Ο επικεφαλής μας τόνισε ότι η οικονομική επιβάρυνση του Δήμου από τη μεταφορά των απορριμμάτων στην Καλλιρρόη ανέρχεται σε περίπου 200.000 ευρώ το χρόνο, ποσό που υπογράμμισε ότι ο δήμαρχος και η δημοτική αρχή θα πρέπει να το διεκδικήσουν είτε από την κυβέρνηση είτε από τον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, καθώς εκείνοι ευθύνονται για την καθυστέρηση του έργου του Σταθμού Μεταφόρτωσης και σε καμία περίπτωση δεν έχουν ευθύνη οι πολίτες της Καλαμάτας”.

To Top