Το δικό μου Σχολείο

“Ζητάμε προσβασιμότητα σε μαθητές με αναπηρία στα Σχολεία”

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ

Στις 11 Σεπτεμβρίου θα ξενικήσει η σχολική χρονιά. Και φέτος όμως κάποια παιδιά δεν θα έχουν πρόσβαση σε όλους τους χώρους των σχολείων που επέλεξαν κι αυτό δεν είναι ανθρωπιστική επιλογή, αλλά δικαίωμα.

Σε σημερινή συνέντευξη τύπου από τους Συλλόγους γονέων και από τον πατέρα του μικρού Παναγιώτη που είχαμε δει τον “Γολγοθά” του στο 7ο Δημοτικό πέρσι, ενημερωθήκαμε ότι υπάρχει μία κοινή Πρωτοβουλία της ένωσης γονέων του δήμου Καλαμάτας, μαζί με το Σύλλογο γονέων του Γυμνασίου παραλίας, που αφορά ένα πρόβλημα προσβασιμότητας ενός μαθητή που τελείωσε το δημοτικό και από Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει να πάει στο σχολείο στο Γυμνάσιο παραλίας.
Το παιδί είναι είναι σε καροτσάκι δεν έχει δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στο χώρο του Γυμνασίου παραλίας, ενώ έχει μόνο πρόσβαση στο ισόγειο κι αυτό γίνεται με δυσκολίες.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γρηγόρης Οικονομόπουλος τόνισε: “Για να εξυπηρετηθεί πρέπει να γίνουν κάποια βελτιωτικά έργα. Όσον αφορά τις δύο ράμπες που υπάρχουν στην είσοδο του οικοπέδου και στην είσοδο του σχολείου δεν υπάρχει στη δεξιά μεριά καθώς δεν υπάρχει και πρόσβαση στους επάνω χώρους του σχολείου. Εμείς σαν Ένωση γράψαμε ένα κείμενο που το κοινοποιήσαμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς και ζητάμε να ευαισθητοποιηθούν για αυτό το θέμα, να πάρουν πρωτοβουλίες κι ο μαθητής να έχει πρόσβαση σε όλους τους χώρους του σχολείου και όχι μεσοβέζικες λύσεις”.

Η ActionAid έχει πρόσφατα δημοσιεύσει μια ποιοτική έκθεση για την κατάσταση της εκπαίδευσης για τα παιδιά με αναπηρία στην Ελλάδα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, μόλις το 15% των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση. Υπολογίζεται ότι τα παιδιά με αναπηρία είναι 200.000 στη χώρα μας και μόλις τα 31.761 πηγαίνουν σχολείο. Καθώς, όμως, δεν υπάρχει μητρώο καταγραφής των παιδιών με αναπηρία, δεν έχουμε σαφή εικόνα για τον αριθμό των παιδιών που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης.

Η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά στην Ελλάδα και ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματά τους. Όμως δεκάδες χιλιάδες παιδιά μένουν εκτός σχολείου και καθώς δεν υπάρχει μητρώο καταγραφής παιδιών με αναπηρία, τα παιδιά αυτά είναι αόρατα για την ελληνική εκπαίδευση. Η ελληνική πολιτεία σχεδιάζει πολιτικές και κάνει προϋπολογισμούς χωρίς να γνωρίζει ούτε πόσα είναι τα παιδιά με αναπηρία, ούτε ποιες είναι οι ανάγκες τους…

Σύμφωνα με την ποιοτική έκθεση της ActionAid, τα σχολεία δεν είναι προσβάσιμα σε μαθητές με αναπηρία: δεν υπάρχουν επαρκείς υπηρεσίες μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο, τα κτίρια δεν είναι προσαρμοσμένα για να δεχτούν μαθητές με αναπηρία, το εποπτικό υλικό είναι ανεπαρκές και το ανθρώπινο δυναμικό συχνά δεν φτάνει για να καλύψει τις ανάγκες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ

Καλαμάτα 2030: Δωρεάν μελέτες πλήρους προσβασιμότητας στο 7ο Δημοτικό Σχολείο

Δημοφιλέστερα

To Top