Messinia Live

Υπερψηφίστηκε ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Τι αλλάζει

Υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία από τη Βουλή των Ελλήνων ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ένα θεσμικό πλαίσιο που φέρνει σημαντικές αλλαγές στην οδική συμπεριφορά και τη δημόσια ασφάλεια με βασικό στόχο την ουσιαστική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο νέος ΚΟΚ θεσπίζει για πρώτη φορά ένα συνεκτικό και κλιμακωτό σύστημα ποινών, το οποίο εστιάζει στη συστηματική παραβατικότητα, προβλέποντας αυστηρότερες κυρώσεις για την υποτροπή σε επικίνδυνες συμπεριφορές.

Η αναμόρφωση και οι αλλαγές βασίζονται μεταξύ άλλων σε συγκεκριμένα δεδομένα: η Ελλάδα παραμένει σταθερά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ παραβάσεις όπως η χρήση κινητού, η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης ή κράνους και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ παραμένουν κρίσιμες αιτίες πρόκλησης δυστυχημάτων.

Με τις νέες διατάξεις, η Πολιτεία οριοθετεί σαφώς το πλαίσιο ευθύνης των οδηγών και αποσκοπεί όχι μόνο στην επιβολή αυστηρών ποινών, αλλά πρωτίστως στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε σχετικά με τη ψήφιση του νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: «Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν στοχεύει στην τιμωρία, αλλά στην πρόληψη. Δεν πρόκειται για αυστηρότητα χάριν εντυπώσεων. Είναι μια αναγκαία απάντηση σε σκληρά δεδομένα, που μεταφράζονται σε ζωές που χάνονται. Θέτουμε ξεκάθαρους κανόνες, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες και επενδύουμε σε μια πιο ασφαλή καθημερινότητα για όλους».

 Τι αλλάζει με το νέο ΚΟΚ

Χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς πρόκληση συμβάντος

Χρήση κινητού με πρόκληση συμβάντος

 Μη χρήση προστατευτικού κράνους

Μη χρήση ζώνης ασφαλείας

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (0,50 – 1,10 g/l)

Για όριο 0,80 g/l – 1,10 g/l: Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 90 ημέρες.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (άνω του 1,10 g/l)

Υπέρβαση ορίου ταχύτητας > 50km/h

Ταχύτητα >200km/h ή «κόντρες»

Παραβίαση σηματοδότη

Παραβίαση STOP (χωρίς πρόκληση συμβάντος)

Παραβίαση STOP (με πρόκληση συμβάντος)

Οδήγηση χωρίς δίπλωμα

Παρακώλυση κίνησης σιδηροδρόμων

Παρακώλυση δημόσιας συγκοινωνίας

Κυκλοφορία ταξί στις λεωφορειολωρίδες

  1. Επιβίβαση
  2. Αποβίβαση (όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο)
  3. Νυχτερινές ώρες
  4. Ταξί Μηδενικών Ρύπων
  5. Ταξί Ειδικού Τύπου ΑΜΕΑ

Παρκάρισμα σε θέση ΑμεΑ

Όρια ταχύτητας

 

 

Exit mobile version