Τουρισμός

Τουριστική προβολή Δήμου Καλαμάτας: Χωρίς στόχευση και μόνο για την Καλαμάτα

Kυκλοφορεί σήμερα με την “Καθημερινή της Κυριακής” ολοσέλιδο-διαφήμιση της Καλαμάτας μέσα στο ένθετο περιοδικό Greece-is:Ηπειρωτική Ελλάδα. Μια ολοσέλιδη καταχώρηση που ακολουθεί μια σειρά αντίστοιχων καταχωρήσεων και σε άλλα έντυπα εφημερίδων αλλά και δισέλιδες καταχωρίσεις σε εφημερίδες (Βήμα, Έθνος, Καθημερινή) και εντάσσεται στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας για το 2020.

7 φωτογραφίες και  μία παράγραφος η τουριστική  αναφορά στην Καλαμάτα

Η συγκεκριμένη ολοσέλιδη καταχώριση (στο ειδικό ένθετο των 145 σελίδων) που συνοδεύεται και από αντίστοιχη ολοσέλιδη στην αγγλική έκδοση της εφημερίδας,  κόστισε στο Δήμο Καλαμάτας 2.232 ευρώ.

Το ότι το τιράζ του ένθετου αγγίζει τα 100.000 τεύχη, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το είδαν και οι 100.000 που διάβασαν την εφημερίδα ή απλά το προσπέρασαν…

Είχε προηγηθεί πριν ένα μήνα μια άλλη διαφημιστική καταχώρηση της Καλαμάτας στο ένθετο “Διακοπές” της εφημερίδας “Βήμα της Κυριακής”, στις 28 Ιουνίου. Μια καταχώριση που κόστισε στο Δήμο 2.480 ευρώ. Το συγκεκριμένο ένθετο 400 σελίδων είχε αποκλειστικά και μόνο διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Η δισέλιδη καταχώρηση της Καλαμάτας έγινε στις σελίδες 294-295, και μάλλον χάθηκε μεταξύ των 2.000 τοποθεσιών της Ελλάδας που προτείνονται για διακοπές.

ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΠΑΤΑΛΑΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΝΤΥΠΑ

Και το εύλογο ερώτημα είναι, κατά πόσο τελικά αποδίδουν αυτού του είδους οι καταχωρήσεις σε έντυπα, ολοσέλιδες ή δισέλιδες, με φωτογραφίες της Καλαμάτας και πληροφορίες που θα μπορούσε να βρει ο καθένας στο διαδίκτυο;

Γιατί αυτού του είδους η καλοπληρωμένη διαφήμιση σε έντυπα που εκ των πραγμάτων “χάνεται” μαζί και εκατοντάδες άλλους προορισμούς;

Χωρίς στοχευμένες πληροφορίες, χωρίς ούτε καν παραπομπή στο site  του Δήμου Καλαμάτας, με φωτογραφίες από καμπάνιες προηγούμενων ετών του Δήμου Καλαμάτας; Μάλιστα τη φωτογραφία με το “παρα πέντε” πάνω από την Καλαμάτα είχε χρησιμοποιηθεί πριν 3 χρόνια επί δημαρχοντίας Νίκα σε τουριστική καμπάνια του Δήμου Καλαμάτας… Τραβηγμένη το καλοκαίρι του ….2017 από τον φωτογράφο Ηλία Γεωργουλέα, για τις ανάγκες του τμήματος Τουρισμού και για το Κ 21.

Το αρχείο των φωτογραφιών του Δήμου θα πρέπει να ανανεώνεται και με νέες φωτογραφίες, ώστε να ανανεώνεται και η τουριστική καμπάνια κάθε έτους και να μην θυμίζει την προηγούμενη. Κατά πόσο αποδίδουν αυτές οι old fashion διαφημιστικές καταχωρήσεις;

Μήπως θα ήταν πιο αποτελεσματικό τα χρήματα αυτά να επενδύονταν αυστηρά και μόνο στα social media, ώστε να έχουν περισσότερη απήχηση και διάχυση;

Στην εποχή του διαδικτύου και των social media μήπως η καμπάνια τουρισμού του Δήμου Καλαμάτας να στρεφόταν αποκλειστικά σε αυτά;

Να σημειωθεί ότι, η φετινή τουριστική καμπάνια επικρίθηκε σφόδρα και από την αντιπολίτευση, με τοποθετήσεις τόσο στην Οικονομική Επιτροπή όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο, εκφράζοντας τις αντιρρήσεις τους  και τις ενστάσεις τους, τόσο για το χρόνο όσο και για τον τρόπο τουριστικής προβολής του Δήμου.

Βεβαίως και η Δημοτική Αρχή έχει εγκρίνει κονδύλι 5.700 ευρώ για το σκοπό αυτό, και 774 ευρώ για βίντεο σποτ, αλλά μήπως θα έπρεπε να ενισχυθεί το ποσό αυτό, αντί να σπαταλάμε τα χρήματα στα έντυπα;

Άλλωστε αυτού του είδους η παρωχημένη διαφήμιση αφορά ένα πολύ μικρό έως ελάχιστο ποσοστό επισκεπτών άνω των 70 που δεν έχουν εξοικείωση με διαδίκτυο.

Και είναι άγνωστο κατά πόσο αποδίδουν έντυπες διαφημίσεις μέσα σε εξειδικευμένα έντυπα διακοπών, χαμένα μέσα σε εκατοντάδες άλλους προορισμούς.

Ακόμα περισσότερο φέτος, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, θα έπρεπε η καμπάνια ήδη να βγει στοχευμένα στο διαδίκτυο, με έμφαση στην ασφάλεια των επισκεπτών, μιας και έχουμε και την τύχη να μην έχουμε ως περιοχή και νομός πολλά κρούσματα εν αντιθέσει με άλλες περιοχές της χώρας.

Πρέπει να στραφούμε σε στοχευμένη διαφήμιση, σε συγκεκριμένα κοινά, συγκεκριμένες χώρες, στο διαδίκτυο και στα social media, όπου τόσο η διάχυση είναι μεγάλη και η αλληλεπίδραση των χρηστών αλλά και πολλαπλάσια τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε ως Δήμος, όχι μόνο ως Καλαμάτα. Και όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά όλο το χρόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΩΣ ΔΗΜΟΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΩΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Μπορεί η Καλαμάτα δικαιωματικά ως προορισμός να παίρνει τη μερίδα του λέοντος στην προβολή και τη διαφήμιση αλλά που είναι ο υπόλοιπος Δήμος; Γιατί παρατηρήσαμε ότι η διαφήμιση επικεντρώνεται αποκλειστικά στην πόλη της Καλαμάτας και δεν υπάρχει καμία αναφορά και εικόνα για τη γύρω περιοχή του Δήμου.

Καμία αναφορά στα χωριά του Ταϋγέτου, καμία αναφορά στην περιοχή του Αγίου Φλώρου, με τις πηγές του, του Πηδήματος, καμία αναφορά στη Μ.Μαντίνεια και τη Βέργα. Δυστυχώς το μοντέλο “διαφημίζω Καλαμάτα”, όπως κάναμε ως Δήμος τα τελευταία 15 χρόνια με καταχωρήσεις σε έντυπα, έχει ξεπεραστεί και δεν αποδίδει.

Είναι καιρός να στραφούμε στο διαδίκτυο και να προσεγγίσουμε όχι μόνο εγχώριους επισκέπτες αλλά και ξένους, με εικόνα, βίντεο, πληροφορίες, προτάσεις, τα τοπικά μας προϊόντα, ανθρώπους που ζουν στην Καλαμάτα, Έλληνες και ξένους που μιλούν για την πόλη μας.

Χρειάζονται κίνητρα για να έρθουν να μας επισκεφτούν και αυτά δυστυχώς απουσιάζουν. Δεν αρκούν οι ωραίες φωτογραφίες. Ο εν δυνάμει επισκέπτης πρέπει να ξέρει τι θα φάει, που θα κολυμπήσει, τι θα δει για την ιστορία του τόπου μας, ποιά μουσεία θα επισκεφτεί, ποια αξιοθέατα, τι θα πάρει μαζί του στην πατρίδα του.

Μια καταχώρηση της μιας ή των δύο σελίδων, των 2.000 ευρώ έκαστη, δεν αρκεί για να ξεδιπλωθεί η ομορφιά, και η εμπειρία των διακοπών στην Καλαμάτα, και ουσιαστικά είναι πεταμένα λεφτά.  Μπορεί το ίδιο ποσό να αξιοποιηθεί για χορηγούμενη διαφήμιση στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα, με πολλαπλάσια οφέλη και απήχηση. Η διαφημιστική πολιτική “ήλιος και θάλασσα” πλέον δεν αρκεί. Απαιτούνται σύγχρονοι τρόποι προσέγγισης των επισκεπτών, μέσω του διαδικτύου και των social media. Εκεί πρέπει να επενδύσει τα χρήματα αυτά των δημοτών ο Δήμος Καλαμάτας, ώστε να έχει αποτελεσματικότητα η καμπάνια και να πιάσουν τόπο τα λεφτά των δημοτών που δίνονται για την τουριστική μας προβολή.

Μαίρη Περδικέα

 

Διαβάστε και αυτά:

Οικονομική Επιτροπή: 5.700 ευρώ για την τουριστική προβολή της Καλαμάτας στα social media

 

Πως σχεδιάζει ο Δήμος να προβάλει φέτος τουριστικά την Καλαμάτα

Τουριστική προβολή Δήμου Καλαμάτας: Χωρίς στόχευση και μόνο για την Καλαμάτα
To Top