ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέλος στην ταλαιπωρία καταναλωτή με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας για διακοπή συμβολαίου λόγω χαμηλής ταχύτητας ίντερνετ

Ζητούσε να διακόψει το συμβόλαιο λόγω χαμηλής ταχύτητας ίντερνετ και του ζητούσαν να πληρώσει τη ρήτρα διακοπής συμβολαίου...

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

"Μετά από παρέμβαση της ΕΕΚΕ, η οποία παρείχε τις κατάλληλες νομικές συμβουλές σε καταναλωτή, επιλύθηκε το ζήτημα που είχε ανακύψει με την απαίτηση εκ μέρους της εταιρείας τηλεφωνίας για την καταβολή της ρήτρας πρόωρης διακοπής του συμβολαίου, διακοπή η οποία έγινε από τον καταναλωτή λόγω χαμηλής ταχύτητας διαδικτύου.

H εταιρία είναι υποχρεωμένη, κατόπιν αιτήματος του καταναλωτή, να παράσχει ακριβή πληροφόρηση σχετικά με τη φύση της βλάβης, τον χρόνο και την πορεία αποκατάστασής της. Σε περίπτωση βλάβης που οδηγεί σε διακοπή υπηρεσιών, η εταιρία οφείλει να πιστώσει τον καταναλωτή με το μέρος του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο της διακοπής, εφόσον η βλάβη διήρκεσε περισσότερο από 2 εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία της δήλωσής της και υπό την προϋπόθεση ότι η βλάβη δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του καταναλωτή ή τρίτου προσώπου, είτε σε λόγους ανωτέρας βίας.

Με βάση τον Αστικό Κώδικα, εφόσον αποδειχθεί ότι η συμφωνηθείσα παροχή είναι τελικά αδύνατη από υπαιτιότητα του παρόχου, ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, ο δε πάροχος θα πρέπει εναρμονιζόμενος με τις αρχές τις καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών να μην επιβάλλει στον καταναλωτή τέλη για πρόωρη λύση της σύμβασης.

 

ΝΕΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΧΡΗΣΤΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ

Σε μία πολύ σημαντική παρέμβαση υπέρ των καταναλωτών, προέβη η ΕΕΤΤ, με την έκδοση του νέου Κανονισμού Γενικών Αδειών που εξέδωσε. Ο Κανονισμός αυτός θέτει νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου.

Οι βασικότερες αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και οι κυριότερες υποχρεώσεις των παρόχων, είναι οι εξής:

-Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
-Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.
-Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.
-Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.
-Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).
-Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο)

Καλούνται όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τις συναλλαγές τους με εταιρείες τηλεπικοινωνιών, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

Τel: 210-8817730
Web: www.eeke.gr
e-mail:info@eeke.gr
fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

Τέλος στην ταλαιπωρία καταναλωτή με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας για διακοπή συμβολαίου λόγω χαμηλής ταχύτητας ίντερνετ

Δημοφιλέστερα

To Top