Τουρισμός

Ο Σύλλογος Συνταξιούχων Δημοσίου N.Μεσσηνίας σε Ρόδο & Σύμη

ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΕΡΩΝΗΣ

Ο Σύλλογος μας αποφάσισε να συμμετέχει σε 6ήμερη εκδρομή στην ακριτική Ρόδο και Σύμη από 05 έως 10 Ιουλίου 2021.
Συγκεντρωθήκαμε με επικεφαλής τον Πρόεδρο Φώτη Μαθιόπουλο και τα μέλη του Δ.Σ. Κων. Εμμανουήλ, Γωγώ Κυριακοπούλου, Νίκο Κατσαούνη, Χρ. Αλεξανδρίδη και τον γράφοντα Ιωαν. Τσερώνη και αναχωρήσαμε με το 65 θέσεων πούλμαν του Trigilidas Travel και αρχηγούς συνοδούς την κυρία Έφη και Βασίλη Τριγκιλίδα και οδηγό τον Παναγιώτη Φλώρο. Ξεκινήσαμε για το λιμάνι του Πειραιά και επιβιβαστήκαμε στο πλοίο Blue Star 2, φτάσαμε την άλλη μέρα το πρωί στο νησί των ιπποτών, την Ρόδο που είναι το μεγαλύτερο νησί των Δωδεκανήσων με έκταση 1.400τ.χλμ. και μήκος ακτών 220χλμ.
Ιστορικά: Το 1523 έγινε τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι Τούρκοι έμειναν στο νησί μέχρι το 1912. Από τότε μέχρι το 1945 η Ρόδος έζησε κάτω από την Ιταλική κατοχή. Το 1947 ενσωματώθηκε στην Ελλάδα.
Με ξεναγό περιηγηθήκαμε για τα αξιοθέατα στη μεσαιωνική πόλη της, που είναι δημιούργημα των ιπποτών τον 14ο αιώνα με τα ογκώδη κτίρια και τους λιθόστρωτους δρόμους και τις βαριές οχυρώσεις. Η σύγχρονη πόλη διαθέτει 2 λιμάνια, δρόμους θαυμάσιους, αμέτρητα ξενοδοχεία. Μετά, αναχωρήσαμε για την Ακρόπολη, την αρχαία Λίνδο στην κορυφή (116μ. μήκος) πάνω από τη θάλασσα. Στη ν. άκρη του γκρεμού υπάρχουν τα ερείπια του ναού (4ος αιώνας) και του Ιερού της Λίνδιας Αθηνάς, όπου απολαύσαμε την πανοραμική θέα.

Την άλλη μέρα ξεκινήσαμε με επίσκεψη στον Αντιδήμαρχο Τουρισμού της πόλης, Αθαν. Βυρίνη, όπου μας προσέφερε σε όλους μας «μελεκούνια». Κατόπιν, συνεχίσαμε για το κάστρο των Ιπποτών, με θαυμάσια τείχη οχυρωματικής 14ου-15ου αιώνα σε πολλά σημεία με πύργους, γέφυρες και τάφρους. Έχουν 7 εισόδους, από τις οποίες οι πιο εντυπωσιακές είναι η πύλη ΝΤ’ Αμπουάζ και της Αγ. Αικατερίνης. Συνεχίσαμε για το λόφο η Αρχαία πόλη με την Ακρόπολη, σώζονται τμήματα της Πολιάδας Αθηνάς, του Πυθιύου, Απόλλωνα και του Δία. από το λόφο απλώνεται μπροστά το πανόραμα της νέας πόλης. Πίσω από το λόφο υπάρχει το καλά διατηρημένο αρχαίο θέατρο με τα ερείπια καθώς και το στάδιο.
Συνεχίσαμε για τις πεταλούδες 26χλμ. Ν.Δ. μια κοιλάδα με οργιώδη βλάστηση, πυκνόφυλλα δένδρα και τρεχούμενα νερά, γεμάτα χιλιάδες πολύχρωμες πεταλούδες (μαύρες, πορτοκαλί, κίτρινες) που πετάνε χαμηλά κατά κύματα από τον Ιούλιο μέχρι το Σεπτέμβριο, δημιουργώντας ατμόσφαιρα ονειρική. Κατόπιν επιστρέψαμε για διανυκτέρευση.
Την άλλη μέρα μετά το πρόγευμα αναχωρήσαμε με το ταχύπλοο King Sharon για κρουαζιέρα στην πανέμορφη Σύμη (Χώρα) με τα χαρακτηριστικά σπιτάκια και τις ατελείωτες σκάλες που γεμίζουν τα κενά μεταξύ των αμφιθεατρικών κάτασπρων σπιτιών με κρυστάλλινη θάλασσα. Μας υποδέχθηκε ο Σύλλογος Γυναικών. Οι κάτοικοι υπολογίζονται σε 2.500 και ζουν από τις θαλασσινές δουλειές και τον τουρισμό, έχει έκταση 58τ.χλμ. και μήκος ακτών 85χλμ. Μας υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Σύμης Ελευθέριος Παπακαλοδούκας. Κατόπιν, επισκεφτήκαμε την Ιερά Μονή τον ταξιάρχη Μιχαήλ τον Πανορμίτη, στα νοτιοδυτικά της Σύμης, το οποίο επισκέπτονται χιλιάδες προσκυνητές. Στη συνέχεια, κάναμε επίσκεψη στο Μητροπολίτη Σύμης Χρυσόστομο, μας ευλόγησε και μας προσέφερε γλυκίσματα. Το βράδυ επιστρέψαμε στη Ρόδο.
Μετά το πρωινό μας αναχωρήσαμε για την Καλλιθέα (10χλμ Ν.Α.) σε ωραιότατο φυσικό περιβάλλον με πεύκα και φοίνικες στην παραλία. Στα αξιοθέατα οι θέρμες όπου υπάρχουν εκτεταμένες εγκαταστάσεις των ιαματικών πηγών αποικιακού ρυθμού και χτίστηκαν στη διάρκεια της ιταλικής κατοχής. Έπειτα, επιστρέψαμε και κάναμε περιήγηση στα στενά σοκάκια της Παλιάς Πόλης της Ρόδου που έχει 60.000 κατοίκους. Το μεσημέρι στο λιμάνι επιβιβαστήκαμε στο πλοίο Αριάδνη και αναχωρήσαμε για Πειραιά και μετά στην ωραιότερη πόλη του γαλαξία, την Καλαμάτα.