Τουρισμός

Στόχος να λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια – και της Καλαμάτας μέσα στο 2020

Με στόχο να πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα πάνω από τις θάλασσες εντός του 2020, προχωρούν οι διαδικασίες για τα υδατοδρόμια σε Ναύπλιο, Νέα Κίο και Καλαμάτα.

Η εταιρία Hellenic Seaplanes βαδίζει με στόχο να μπορέσει να ενεργοποιήσει την αγορά του υδροπλάνου στον χώρο των ελληνικών μεταφορών, όπως δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της HellenicSeaplanes Νικόλας Χαραλάμπους:

Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι προχωρά με συνέπεια ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση του προγραμματισμού μας για το 2020.

Η Hellenic Seaplanes, πλήρως εναρμονισμένη με το περιεχόμενο του νέου νόμου περί ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων (v.4663/2020), ολοκλήρωσε μεταξύ άλλων την επικαιροποίηση των τεχνικών φακέλων που αφορούν έργα που έχει αναλάβει έως τώρα και στη συνέχεια προέβη στην κατάθεσή τους στο Υπουργείο.

Σε αυτά περιλαμβάνεται και το υδατοδρόμιο στην Καλαμάτα.

Παράλληλα, προχωρά η αδειοδότηση των υδατοδρομίων Ναυπλίου και της Νέας Κίου,

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους αναφερόμενος στις αναβολές που φέρνει ο κορωνοϊός στην έλευση των υδροπλάνων στη χώρα μας δήλωσε:

Ο σύγχρονος κόσμος βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις με την πανδημία του κορωνοϊού και από αυτόν τον κλοιό δεν θα μπορούσε να ξεφύγει και ο επιχειρηματικός κόσμος. Αναφορικά με τον κλάδο μας (τον κλάδο των υδροπλάνων) η προσπάθεια της κυβέρνησης να στηρίξει τον τομέα των υδροπλάνων επισφραγίστηκε με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου και η Hellenic Seaplanes οφείλει να ακολουθήσει τον σχεδιασμό της, παρά τις καθυστερήσεις και τις αντικειμενικές δυσκολίες, με μόνο στόχο να πραγματοποιηθούν πτήσεις με υδροπλάνο ξανά στην Ελλάδα, μέσα στο 2020.

Έσοδα έως 45 εκατ. ευρώ

Η δραστηριότητα των υδροπλάνων εκτιμάται ότι θα μπορούσε να αποφέρει κρατικά έσοδα έως 45 εκατ. ευρώ. Αυτό δεδομένου ότι κάθε εταιρεία αεροσκαφών που πραγματοποιεί πτήσεις, θα καταβάλλει υπέρ του Δημοσίου, τέλος, ύψους 10 ευρώ, ανά επιβάτη, ενώ ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 100 υδατοδρομίων, πανελλαδικά.

Εάν ληφθεί υπόψη ότι σε ένα κεντρικό υδατοδρόμιο αντιστοιχούν περίπου 3.000 πτήσεις, ενώ ένα υδροπλάνο-τα ρωσικά μπορούν να χωρέσουν έως 150 άτομα, αλλά δεν διαθέτουν πιστοποίηση για να πετούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση- διαθέτει χωρητικότητα 19 επιβατών, γίνεται αντιληπτό ότι, όταν αναπτυχθεί το δίκτυο των 100 υδατοδρομίων, σε ετήσια βάση, ο αριθμός πτήσεων και επιβατών υπολογίζεται σε 300.000 και σε 4,5 εκατομμύρια επιβάτες, αντίστοιχα.

Στο παρελθόν, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) είχε εντάξει στην λίστα των προτεινόμενων μεγάλων έργων τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων, καθώς όχι μόνο αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν, αλλά και βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών. Λόγω και των έκτακτων συνθηκών που έχει δημιουργήσει ο κορονοϊός, στην αγορά εκτιμούν ότι την επομένη της πανδημικής κρίσης, η ελληνική πολιτεία θα προχωρήσει πραγματικά στην επιτάχυνση των συγκεκριμένων επενδύσεων.

Στόχος να λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια – και της Καλαμάτας μέσα στο 2020
To Top