ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή η υποβάθμιση σχολικών μονάδων στη Μεσσηνία-Zητά άμεση ανάκληση της απόφασης ο Χαρίτσης

Χαρίτσης: «Η εμμονή της κυβέρνησης στην απαξίωση του δημόσιου σχολείου δημιουργεί συνθήκες συρρίκνωσης και υποβάθμισης των σχολικών μονάδων της Μεσσηνίας»

 

Ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης, σχετικά με τον σχεδιασμό της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολικών μονάδων σε όλη την χώρα.

Όπως τονίζει στην ερώτηση του ο Αλέξης Χαρίτσης η απόφαση αυτή πλήττει και υποβαθμίζει πολλές σχολικές μονάδες του νομού Μεσσηνίας, μειώνοντας τον αριθμό των τμημάτων, δημιουργώντας παράλληλα νέα και πολυάριθμα τμήματα. Εν μέσω μάλιστα της νέας έξαρσης της πανδημίας δημιουργείται μια εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη.

Η συρρίκνωση των σχολικών μονάδων οδηγεί σε συνολικότερη υποβάθμιση αγροτικών περιοχών του νομού Μεσσηνίας και βεβαίως βρίσκεται στον αντίποδα της ανάγκης για στήριξη της υπαίθρου.

Ο κ. Χαρίτσης ζητά επίσης από το Υπουργείο να υπάρξει ειδική μέριμνα ώστε να μην οδηγηθούν σε λειτουργική υποβάθμιση οι σχολικές μονάδες των πυρόπληκτων περιοχών και να ενισχυθούν οι μαθητές και εκπαιδευτικοί ώστε να  καλυφθούν τα έξοδα αγοράς σχολικών ειδών και ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την νέα σχολική χρονιά.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΧΑΡΙΤΣΗ

 Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

«Άμεση ανάκληση της απόφασης συρρίκνωσης και υποβάθμισης σχολικών μονάδων της Μεσσηνίας»

Ο σχεδιασμός της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη την χώρα, απόφαση που ανακοινώθηκε μάλιστα λίγες μόλις ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε ολόκληρη την τοπική κοινωνία.

Η προώθηση συγχωνεύσεων και η δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών τμημάτων εν μέσω της νέας έξαρσης της πανδημίας συνιστά ιδιαίτερα επικίνδυνη πρακτική, που έρχεται σε αντίθεση με όλα τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, εφ’ όσον θα δημιουργήσει συνθήκες συνωστισμού μαθητών και εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα την διασπορά της νόσου. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δείχνει να μην παραδειγματίζεται από την περυσινή εμπειρία του κλεισίματος των σχολικών μονάδων λόγω των ιδιαίτερα υψηλών κρουσμάτων, που ήταν συνέπεια του απαράδεκτα υψηλού αριθμού μαθητών ανά τμήμα και οδηγεί για άλλη μια σχολική χρονιά τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε λύσεις ανάγκης, όπως η τηλεκπαίδευση, με τα γνωστά προβλήματα ιδιαίτερα στους επαρχιακούς και απομακρυσμένους δήμους.

Ειδικότερα στον νομό Μεσσηνίας και με το πρόσχημα της «λειτουργικότητας», δημοτικά σχολεία που είναι οργανικά 6/θέσια θα λειτουργήσουν φέτος ως 5/θέσια.

Παράλληλα με απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας  τα Δημοτικά Σχολεία στο Διαβολίτσι, στη Χώρα, στην Κορώνη και στον Κάμπο, που οργανικά είναι 6θέσια, θα έχουν λειτουργικότητα πέντε τμημάτων ενώ τα Δημοτικά Σχολεία Δωρίου και Μερόπης που είναι 6θέσια θα έχουν πλέον λειτουργικότητα τεσσάρων τμημάτων, ενώ στη Φοινικούντα το 2θέσιο δημοτικό θα έχει πλέον λειτουργικότητα ενός τμήματος βασικού προγράμματος.

 

Τονίζουμε ιδιαίτερα ότι οι σχολικές μονάδες της Κορώνης και του Διαβολιτσίου αφορούν πυρόπληκτες περιοχές, που δοκιμάστηκαν από τις πρόσφατες καταστρεπτικές πυρκαγιές και επιβάλλεται η συνέχιση της λειτουργίας τους, καθ’ υπέρβαση των προβλέψεων που αφορούν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών.

 

Κατόπιν αυτών,

 

Επειδή η εμμονή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για απαξίωση του δημόσιου σχολείου και της υποβάθμισης των σχολικών μονάδων για δημοσιονομικούς λόγους, εν μέσω πανδημίας, συνιστά ιδιαίτερα επικίνδυνη πρακτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Επειδή η εκπαιδευτική κοινότητα ασφυκτιά λόγω των μεγάλων τμημάτων, των ελλείψεων προσωπικού και του φόρτου εργασίας.

Επειδή είναι αδιανόητη η οποιαδήποτε κατάργηση ή υποβάθμιση σχολικών μονάδων στους δοκιμαζόμενους πυρόπληκτους δήμους.

 

Ερωτάται η κα Υπουργός,  

  1. Υπό το πρίσμα των νέων συνθηκών έξαρσης της πανδημίας προτίθεστε να επανεξετάσετε την απόφασή σας για κλείσιμο τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων;

 

  1. Προτίθεστε να ζητήσετε από τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές να μην προχωρήσουν στη λειτουργική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων στις πυρόπληκτες περιοχές και παράλληλα να ενισχύσετε τους πυρόπληκτους μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να καλυφθούν τα έξοδα αγοράς σχολικών ειδών και ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την νέα σχολική χρονιά;

                                      

                                            Ο ερωτών Βουλευτής

                                     Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)

 

 

Στη Βουλή η υποβάθμιση σχολικών μονάδων στη Μεσσηνία-Zητά άμεση ανάκληση της απόφασης ο Χαρίτσης
To Top