ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Special Olympics: Έρχονται και στην Καλαμάτα οι αθλητικές δραστηριότητες με μεικτές ομάδες μαθητών

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Τον Δήμαρχο Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλο επισκέφτηκε σήμερα, Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020, ο Πρόεδρος του οργανισμού «Special Olympics Hellas», Πρέσβυς ε.τ. Διονύσιος Κοδέλλας, συνοδευόμενος από υπεύθυνους τομέων του οργανισμού, στο πλαίσιο της ανάπτυξης προγραμμάτων για την επόμενη τριετία. Σημειώνεται ότι στον σχεδιασμό εντάσσεται η Πελοπόννησος και ειδικότερα η Καλαμάτα, με προγραμματισμό για διεξαγωγή αγώνων το 2021.

Σε δήλωσή του ο κ. Βασιλόπουλος ανέφερε: «Εκ μέρους του Δήμου Καλαμάτας καλωσορίζω την οικογένεια των Special Olympics Hellas. Είναι αυτονόητη η στήριξη μας σε προσπάθειες και πρωτοβουλίες που αφορούν άτομα με νοητική αναπηρία. Ως Δήμος έχουμε αποδείξει ότι καταβάλουμε προσπάθειες στο μέτρο των δυνατοτήτων μας να στεκόμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες στο σύνολο της κοινότητας.

Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχόμαστε την πρόταση των Special Olympics, που περιλαμβάνει την Καλαμάτα στις πόλεις – στόχους, όπου θα αναπτυχθεί ένα τριετές περιφερειακό αναπτυξιακό πρόγραμμα. Από την πλευρά μας, συζητώντας με την οικογένεια των Special Olympics και σε συνεργασία με εκπροσώπους φορέων ειδικής αγωγής, προπονητές κι όλες τις αρμόδιες αρχές, ελπίζουμε στην επιτυχή υλοποίηση ενός τοπικού προγράμματος των Special Olympics στην Καλαμάτα. Να σημειώσω συμπληρωματικά, ότι πέρυσι τα παιδιά μας, αθλητές των Special Olympics του Ιππικού Ομίλου Καλαμάτας, πέτυχαν σπουδαίες επιδόσεις σε αγώνες που συμμετείχαν».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ανεπτύχθη η φιλοσοφία και παρουσιάστηκαν τα προγράμματα των Special Olympics Hellas από τον Πρόεδρο Διονύσιο Κοδέλλα και στελέχη του οργανισμού.

Το Τοπικό Πρόγραμμα εντάσσεται στο ευρύτερο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα των Special Olympics Hellas που έχει ως στόχο την ανάπτυξή τους σε 21 πόλεις της χώρας μας με Δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΤΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟ

Συνάντηση είχε σήμερα, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας κ. Στάθης Αναστασόπουλος, με τον πρόεδρο του οργανισμού Special Olympics Hellas κ. Διονύσιο Κοδέλλα και τους συνεργάτες τους, στην οποία παρευρέθηκε και ο προϊστάμενος του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Μεσσηνίας Κωνσταντίνος Σαραβελάκης. Ο κ. Κοδέλλας ενημέρωσε τον Αντιπεριφερειάρχη για τις δράσεις του οργανισμού που αφορούν κυρίως την ανάπτυξη των δυνατοτήτων ατόμων με νοητική αναπηρία μέσω του αθλητισμού, με απώτερο σκοπό την κοινωνική τους ένταξη.

Ο στόχος του οργανισμού, ανέφερε ο κ. Κοδέλλας, είναι σε βάθος τριετίας η δημιουργία ενός δικτύου που θα αναπτυχθεί σε εικοσιένα πόλεις και θα υλοποιούνται, μέσω αυτού, αθλητικές δράσεις που θα απευθύνονται σε άτομα με νοητική υστέρηση.
Ο Αντιπεριφερειάρχης, αφού τους καλωσόρισε και τους ευχαρίστησε για την εκτενή ενημέρωση που εξέλαβε από τον πρόεδρο, δήλωσε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου ευαισθητοποιημένη σε ζητήματα που αφορούν άτομα που χρήζουν υποστήριξης, αγκαλιάζει την προσπάθεια του οργανισμού και υποστηρίζει τις δράσεις του. Τέλος, ευχήθηκε να βρεθεί ικανό πεδίο συνεργασίας με τον οργανισμό σε μια κοινή προσπάθεια αντιμετώπισης κοινωνικών ζητημάτων.

TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τoν Μάιο του 2018, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανακοίνωσε μία σημαντική τριετή συνεργασία με τα Special Olympics International για την υποστήριξη του διεθνούς προγράμματος Play Unified. Learn Unified. (Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.) σε 14 χώρες.

“Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό και βιωματικό πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα σε άτομα µε και χωρίς νοητική αναπηρία να συμμετέχουν μαζί σε αθλητικές δράσεις”

Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε εκπαιδευτικά ιδρύματα σε Ελλάδα, Βραζιλία, Χιλή, Κίνα, Αίγυπτο, Ινδία, Ινδονησία, Κένυα, Μεξικό, Μαρόκο, Ρωσία, Σερβία, Κινεζική Ταϊπέι και Τανζανία.

Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, απευθύνεται σε εκπαιδευτικές μονάδες Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενικής, Επαγγελματικής και Ειδικής Εκπαίδευσης) και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Αρ. Πρωτ. Έγκρισης Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων Φ16/144054/Δ2).

Οι συντονιστές των αθλητικών ενταξιακών δράσεων είναι Εκπαιδευτικοί, Ειδικοί Παιδαγωγοί αλλά και Καθηγητές Φυσικής Αγωγής με πολύχρονη εμπειρία ή εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, όλοι εθελοντές των Special Olympics Hellas, με την ενεργό συμμετοχή των αθλητών των Special Olympics.

Η υλοποίηση μιας σχολικής δράσης, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί., περιλαμβάνει 2 μέρη. Το Θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει την εκπαιδευτική παρουσίαση προς τους μαθητές με σκοπό να τους εισάγει στη νοητική αναπηρία και στην αποστολή των Special Olympics καθώς και να τους προετοιμάσει για το βιωματικό μέρος. Το πρακτικό-βιωματικό μέρος περιλαμβάνει ενταξιακές αθλητικές δραστηριότητες με τη συμμετοχή μεικτών ομάδων (άτομα με και χωρίς νοητική αναπηρία).

“Το πρόγραμμα ωφελεί ποικιλοτρόπως τους μαθητές και τις μαθήτριες καθώς αποκτούν νέα βιώματα και αναπτύσσεται η ενσυναίσθησή τους. Κατανοούν και αποδέχονται την αναπηρία και τη διαφορετικότητα και τελικά αναγνωρίζουν την προσπάθεια αλλά και τις δυνατότητες όλων”

Μαθητές και αθλητές βιώνουν τη χαρά που προσφέρει ο αθλητισμός.

Στόχος του προγράμματος είναι να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει όλους τους εμπλεκόμενους σχετικά με τη νοητική αναπηρία, να ευαισθητοποιήσει, να σπάσει στερεότυπα, να δημιουργήσει το αίσθημα της αποδοχής και της συνεισφοράς, να προωθήσει τη συνεργασία ατόμων με και χωρίς νοητική αναπηρία, εντός και εκτός γηπέδων, και τελικά να προάγει την ένταξη των ατόμων με νοητική αναπηρία σε έναν κόσμο χωρίς προκαταλήψεις απαλλαγμένο από φαινόμενα εκφοβισμού και αποκλεισμού.

Κατά το πρώτο έτος του διεθνούς προγράμματος, συμμετείχαν περισσότεροι από 6.000 αθλητές των Special Olympics και περισσότεροι από 7.000 συμπαίκτες χωρίς νοητική αναπηρία σε Μεικτές Ομάδες, εκπαιδεύτηκαν εκατοντάδες προπονητές και εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί. εκατοντάδες σχολεία ανά τον κόσμο.

Στην Ελλάδα, 91 σχολεία συμμετέχουν ήδη στο πρόγραμμα Play Unified. Learn Unified., από τον Μάιο του 2018 μέχρι τον Μάιο του 2020 (33 σχολεία κατά τον 1ο χρόνο και 58 κατά τον 2o).

To Top