ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σοβαρά προβλήματα με την τηλεκπαίδευση – «Έπεσε» το σύστημα

Mε το “καλημέρα” σας προβλήματα στην τηλεκπαίδευση, με το σύστημα απροετοίμαστο και ανέτοιμο να ανταποκριθεί στην αυξημένη κίνηση δεδομένων λόγω της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας Γυμνασίων-Λυκείων, και παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Παιδείας για “καθ’ όλα έτοιμη λειτουργία”. Χιλιάδες μαθητές από το πρωί μετά κόπων και βασάνων προσπαθούν να συνδεθούν, για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους. Καμία προετοιμασία, καμία ψηφιακή ενίσχυση λόγω των αυξημένων αναγκών.

ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ-ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ

Με σοβαρά προβλήματα άρχισε η περιβόητη τηλεκπαίδευση σε γυμνάσια και λύκεια, καθώς το σύστημα καταρρέει και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και της Αττικής δεν γίνεται μάθημα.

Τα προβλήματα είναι σε πολλά σημεία που έχουν ως αποτέλεσμα μαθητές γυμνασίου να προσπαθούν να μπουν στο σύστημα, όμως αυτό τους «πετάει» εκτός ή υπάρχουν καθυστερήσεις ακόμα και μισής ώρας.

Το σύστημα εμφανίζει αδυναμίες και τεχνικούς περιορισμούς, παρόλο που η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δήλωσε «καθ’ όλα έτοιμη» για να αντιμετωπίσει τη νέα αυτή κατάσταση.

Λόγω της αναστολής λειτουργίας τους όλα τα σχολεία είναι υποχρεωμένα να παρέχουν τηλεκπαίδευση στους μαθητές τους, προκειμένου να καλυφθεί κανονικά η διδακτέα ύλη, όπως γινόταν προτού η κυβέρνηση αποφασίσει το κλείσιμο τους λόγω του lockdown εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.

Φαίνεται πως υπάρχουν προβλήματα στο διαδίκτυο, με πολύ χαμηλές ταχύτητες, αλλά και προβλήματα στις εφαρμογές.

Οι μαθητές προσπαθούν από το πρωί να μπουν στην πλατφόρμα webex, ωστόσο, σε πολλές περιοχές της χώρας η πρόσβαση είναι αδύνατη. Ειδικότερα, το σύστημα έχει “κρασάρει” και εμφανίζει προβλήματα σε αρκετές περιοχές, όπως Παγκράτι, Δάφνη, Ν. Σμύρνη, Νέος Κόσμος, Ίλιον, Δροσιά, Άγιος Στέφανος, Λυκόβρυση, Αργολίδα, Σέρρες, Ρέθυμνο, Θεσσαλονίκη και πολλές άλλες.

Φιάσκο με την τηλεκπαίδευση στα σχολεία: Έπεσε το σύστημα την πρώτη κιόλας μέρα

Εξαίρεση στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης αποτελούν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, τα οποία θα συνεχίσουν κανονικά τη δια ζώσης λειτουργία τους. Υπάρχει, μάλιστα, πρόβλεψη έγκρισης μετακίνησης για τους γονείς που θα συνοδεύουν τα μικρά παιδιά τους στις δομές της πρωτοβάθμιας, μέσω αποστολής SMS στον γνωστό αριθμό 13033.

Συστάσεις, ήδη από χθες Κυριακή, κάνει προς τους πολίτες το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για αποφυγή των διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας, των social media και των βιντεοκλήσεων κατά τις ώρες αιχμής προκειμένου το δίκτυο να αντέξει τις ανάγκες για την τηλεργασία κατά τη διάρκεια του lockdown,  το οποίο σημειώνει, επίσης, πως βρίσκεται «σε διαρκή επικοινωνία με τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σταθερών και ασύρματων δικτύων σε όλο το διάστημα ισχύος των έκτακτων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας εν μέσω lockdown και της επαγγελματικής δραστηριότητας».

Σφοδρές αντιδράσεις στα Social Media

Όπως ήταν φυσικό η κατάρρευση του συστήματος δεν έμεινε ασχολίαστη από τους χρήστες του διαδικτύου, καθώς για άλλη μια φορά το υπουργείο Παιδείας εκτίθεται με θύματα δυστυχώς τα παιδιά.

Απροστάτευτα τα προσωπικά δεδομένα

Πέρα από τα τεχνικά προβλήματα, ακόμα αναμένουμε το Υπουργείο Παιδείας να γνωστοποιήσει στο πανελλήνιο τα βήματα που έχει κάνει από τις 7 Σεπτεμβρίου (όταν με τη γνωμάτευσή της, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εντόπισε σημεία που χρήζουν βελτίωσης) αλλά και να ενημερώσει για ένα πολύ σημαντικό ζήτημα.

Τι έχει απογίνει η σύμβαση που δεσμεύει το Ελληνικό Δημόσιο με τη Cisco Ηellas που έχει “δωρίσει” την πλατφόρμα του Webex στην οποία διεξάγονται τα τηλεμαθήματα σ’ όλα τα σχολεία της χώρας.

Στις 7 Δεκεμβρίου η τρίμηνη διορία που έχει δώσει η Αρχή στο Υπουργείο Παιδείας για να συμμορφωθεί στις υποδείξεις του (και να υπάρξει, άρα, και συμμόρφωση με το GDPR) λήγει. Απομένει, κοντολογίς, ένας μήνας.

Στους δύο μήνες που πέρασαν το Υπουργείο και η Νίκη Κεραμέως δεν ανακοίνωσαν το παραμικρό σχετικά με τα βήματα που έχει (ή δεν έχει) κάνει. Δηλαδή τι σκοπεύει να πράξει, ας πούμε, για την Εκτίμηση Αντικτύπου, γιατί αυτή υπογράφηκε από την DPO του Υπουργείου Ειρήνη Καπελλάκη κάτι που δεν προβλέπεται στον κανονισμό, τι απαντά σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα των υποκειμένων και τον τρόπο διαχείρισής τους από την εταιρία.

Προφανώς, συνέχιση της τηλεκπαίδευσης χωρίς να έχουν γίνει τα απαραίτητα βήματα βελτίωσης αλλά και χωρίς ενημέρωση της Βουλής των Ελλήνων για το περιεχόμενο της σύμβασης Cisco Hellas-Ελληνικού Δημοσίου δεν μπορεί να υπάρξει.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΙΣΩΣ ΦΤΑΙΕΙ Ο…ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΣΕΡΒΕΡ

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου, συμπεριλαμβανομένου και του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, λειτουργούν κανονικά. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αδυναμία ανταπόκρισης από το Webex ίσως να οφείλεται σε γενικότερη αποτυχία του ευρωπαϊκού σέρβερ και δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο στην Ελλάδα. Από το πρωί γίνονται έλεγχοι προκειμένου να διαπιστωθεί το πού οφείλεται το πρόβλημα και πώς θα ξεπεραστεί.

H ANAKOINΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

“Αναφορικά με τις δυσλειτουργίες του συστήματος τηλεκπαίδευσης Webex, από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διευκρινίζονται τα ακόλουθα από το υπουργείο Παιδείας: Ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαίωσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος. Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα. Σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων”.

ΠΕΤΣΑΣ: “ΟΣΟΙ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΝΑ ΤΟΥΙΤΑΡΟΥΝ, ΑΥΤΟΓΕΛΟΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ”

“Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας και σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε και από το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δεν υπήρξε κανένα θέμα ψηφιακών υποδομών της χώρας μας, κανένα θέμα με το σύστημα του υπουργείου Παιδείας, αλλά ευθύνεται αποκλειστικά σε ζήτημα που αντιμετώπισε η εταιρεία Cisco στην Ευρώπη” ανέφερε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας σχετικά με τα προβλήματα που προέκυψαν το πρωί στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης. “Γίνονται ενέργειες για να αποκατασταθεί η λειτουργία. Άρα δεν έχει καμία σχέση με το εσωτερικό. Για όσους έσπευσαν να τουιτάρουν το μόνο που καταφέρνουν χωρίς να έχουν ενημέρωση είναι να αυτογελοιοποιούνται”, συμπλήρωσε.

πληροφορίες:ieidiseis.gr/news247.gr

Σοβαρά προβλήματα με την τηλεκπαίδευση – «Έπεσε» το σύστημα

Δημοφιλέστερα

To Top