ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οικονομική Επιτροπή: Ενστάσεις για τη διαφημιστική προβολή της Καλαμάτας με 10.000 ευρώ εν μέσω lockdown

Η προβολή της Καλαμάτας εν όψει Χριστουγέννων μέσα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ήταν το θέμα που απασχόλησε την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καλαμάτας. Η Δημοτική αρχή Καλαμάτας αποφάσισε και φέτος να δώσει χρήματα στα ΜΜΕ για προβολή της Καλαμάτας εν όψει εορτών, με ένα εκτιμώμενο κόστος έως 10.000 ευρώ. Στην εισήγησή της είχε και έναν επιπρόσθετο λόγο φέτος λόγω covid "τη δημιουργία κλίματος αισιοδοξίας και εορταστικής διάθεσης...Μέσω της ενημερωτικής καμπάνιας επιδιώκεται η επικοινωνία μηνυμάτων που θα συμβάλλουν στην καλλιέργεια εορταστικού κλίματος στο σπίτι, κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στην Καλαμάτα και ιδιαίτερα εφόσον εν τω μεταξύ δεν επιτραπούν μαζικές συναθροίσεις", όπως επισημάνθηκε από τον εισηγητή του θέματος, αντιδήμαρχο Σαράντο Μαρινάκη.

ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ

Τα πυρά της αντιπολίτευσης δέχτηκε η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας σχετικά με τα σχέδιά της να διαφημίσει με 10.000 ευρώ την Καλαμάτα εν μέσω lockdown και απαγόρευσης μετακινήσεων από νομό σε νομό. Oι επικεφαλής των παρατάξεων που μετέχουν στην Οικονομική Επιτροπή επισήμαναν το παράδοξο να δίνονται ειδικά φέτος εν μέσω καραντίνας, 10.000 ευρώ για διαφήμιση της Καλαμάτας στα ΜΜΕ, αφού ούτε εορταστικές εκδηλώσεις θα γίνουν, ούτε η Καλαμάτα μπορεί να δεχτεί επισκέπτες από άλλους νομούς λόγο της απαγόρευσης. Να σημειωθεί ότι πέρυσι είχαν δοθεί 8.000 ευρώ για την παρουσίαση των εορταστικών εκδηλώσεων, που ήταν και πολλές.

ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ: "Την ώρα που δεν έχει να διαθέσει για τάμπλετ μαθητών διαθέτει 10.000 ευρώ αποκλειστικά για την προβολή της"

Την αντίθεσή του σε αυτή τη δαπάνη εξέφρασε ο επικεφαλής της παράταξης "Καλαμάτα Μπροστά", επισημαίνοντας ότι στοχεύει μόνο στην προβολή της Δημοτικής Αρχής την ώρα που ανάγκες του Δήμου είναι άλλες, όπως για παράδειγμα τα τάμπλετ που λείπουν από παιδιά για την τηλεκπαίδευση. Ο Βασίλης Κοσμόπουλος εξέφρασε την αντίθεσή του τόσο για το ύψος του ποσού όσο και για τη συγκυρία, όπως και για το γεγονός οτι η Δημοτική Αρχή δεν έχει ενημερώσει καθόλου για το πως θα κατανεμηθεί το ποσό αυτό. Μεταξύ άλλων είπε:

"Η εισήγηση αυτή, το μόνο που σίγουρα κάνει είναι να προσβάλει τη νοημοσύνη μας.
Πίσω από ευφάνταστες φράσεις κρύβεται ο πραγματικός σκοπός και αυτός δεν είναι άλλος από τη θετική προβολή από τα Μέσα των δράσεων της Δημοτικής Αρχής.
Σιγά να μην υπάρχει ανάγκη να δημιουργήσει ο δήμος κλίμα αισιοδοξίας και εορταστικής διάθεσης με μηνύματα από τα Μ.Μ.Ε. Αυτό το κάνουν χρόνια τώρα από μόνα τους.
Τι νόημα έχει άλλωστε, να παρουσιαστεί η πόλη σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας, όταν δεν μπορεί να δεχτεί επισκέπτες λόγω της απαγόρευσης των μετακινήσεων εν μέσω κορωνοϊού ;
Έχουμε μια Δημοτική Αρχή η οποία τη στιγμή που αρνείται να χορηγήσει τάμπλετ στους μαθητές που δεν έχουν, ώστε να παρακολουθούν απρόσκοπτα την τηλεκπαίδευσή τους, διαθέτει 10.000 ευρώ αποκλειστικά για την προβολή της.
Με ενδιαφέρον περιμένουμε να μάθουμε τον καταμερισμό και τη διάθεση της δαπάνης αυτής".

ΤΖΑΜΟΥΡΑΝΗΣ: "Άσκοπη δαπάνη στην επικοινωνιακή καμπάνια της Δημοτικής Αρχής"

Το θέμα καταψήφισε και ο επικεφαλής της παράταξης "Πρότυπος Δήμος", Βασίλης Τζαμουράνης, κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος με τον Βασίλη Κοσμόπουλο, χαρακτηρίζοντας άσκοπη τη δαπάνη αυτή, ενώ υποστήριξε ότι έχει ζητήσει εδώ και καιρό κατάλογο των απευθείας αναθέσεων που έχει κάνει ο Δήμος και απάντηση δεν έχει πάρει ακόμα.

ΜΑΚΑΡΗΣ: "Άστοχο, άκαιρο και μη αναγκαίο έργο"

"Είναι λάθος να προχωράμε σε μια τέτοια προβολή, δεν υπάρχει αντικείμενο" επισήμανε ο επικεφαλής του "Ανοιχτού Δήμου-Ενεργοί Πολίτες", Μανώλης Μάκαρης, "δεν υπάρχουν εκδηλώσεις για να προβληθούν",  συμπληρώνοντας ότι "δεν μπορούμε εμείς να προβάλλουμε τον εορταστικό διάκοσμο όταν υπάρχει αυτή η άσχημη κατάσταση...με 100 θανάτους ημερησίως. Είναι διαφορετική η εποχή με την υγειονομική κρίση και κάθε ευρώ πρέπει να έχει αποτέλεσμα", δήλωσε χαρακτηριστικά, προτείνοντας τα χρήματα αντί να διατεθούν στην προβολή της πόλης να δοθούν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς, σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη ή για αγορά ταμπλετ μαθητών. Εφόσον όμως δοθούν στα ΜΜΕ "θα πρέπει να κατανεμηθούν ανάλογα με την επισκεψιμότητα, τηλεθέαση, ακροαματικότητα έχει το κάθε μέσο", συμπλήρωσε επίσης.

ΛΙΑΠΠΑΣ: "Είναι μια ανάσα οικονομική τα χρήματα αυτά για τα ΜΜΕ αυτή την εποχή"

Τη στήριξή του στην πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να προβάλει την Καλαμάτα με κόστος έως 10.000 ευρώ σε ΜΜΕ, εξέφρασε και η παράταξη της Μαρίας Οικονομάκου, την οποία εκπροσώπησε ο Λεωνίδας Λιάππας, ο οποίος χαρακτήρισε οικονομική "ανάσα" για τα ΜΜΕ ειδικά αυτή την εποχή που όλα είναι κλειστά και δεν έχουν έσοδα.

ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: "Πρόκειται για παροχή υπηρεσίας και όχι επιχορήγηση"

Στη διευκρίνηση οτι το ποσό των 10.000 ευρώ δίνεται για παροχή υπηρεσιών από τα Μέσα, δηλαδή προκειμένου να προβάλουν την πόλη εν όψει Χριστουγέννων, και όχι ως επιχορήγηση σε αυτά, έκανε ο εισηγητής του θέματος αντιδήμαρχος Σαραντος Μαρινάκης. Με μία ομολογουμένως άστοχη διατύπωση ότι τα μέσα "θα προπαγανδίζουν(!) το εορταστικό κλίμα και ατμόσφαιρα".

ΔΗΜΑΡΧΟΣ: " Η προβολή της πόλης πρέπει να είναι σταθερή και να έχει διάρκεια"

Υπεραμύνθηκε της προβολής της πόλης και του εορταστικού στολισμού ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, εξηγώντας ότι ειδικά στη σημερινή συγκυρία ο κόσμος έχει ανάγκη την προβολή αυτή και χαρακτήρισε ως "κακιά ανάμνηση που θα αποτελεί λίγο πριν την άνοιξη" η παρούσα δύσκολη κατάσταση της καραντίνας. "Η προβολή της πόλης πρέπει να είναι συνεχής και να έχει διάρκεια", είπε χαρακτηριστικά.

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Για την ιστορία, το θέμα εγκρίθηκε από την πλειοψηφία. Το παράδοξο είναι ότι ενώ το θέμα αφορούσε την εξειδίκευση της πίστωσης για προβολή και διαφήμιση εν όψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, ωστόσο δεν έγινε η εξειδίκευση της πίστωσης. Δηλαδή, δεν έγινε ανάλυση πως προέκυψε το ποσό των 10.000 ευρώ. Πόσο κοστολογείται ξεχωριστά κάθε υπηρεσία,  και ποιές θα είναι οι υπηρεσίες που θα παρέχουν τα ΜΜΕ, ποιο θα είναι το αντικείμενο της προβολής που καλούνται να καλύψουν τα ΜΜΕ και πόσο κοστολογείται αυτή. Έτσι τόσο οι παρατάξεις όσο και τα ΜΜΕ εξακολουθούν να μην γνωρίζουν τι έχει σκοπό να προβάλει η Δημοτική Αρχή.

Δυστυχώς, δεν βοηθά ούτε η εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, που ήταν και αυτή που προκάλεσε ποικίλα καυστικά σχόλια, και οδήγησε τις παρατάξεις που συμμετέχουν στην Οικονομική Επιτροπή, να μιλούν για άσκοπη δαπάνη, με χρήματα των δημοτών, που αφορά εξ ολοκλήρου "την προβολή της Δημοτικής Αρχής".

Όσον αφορά στον ρόλο των ΜΜΕ δεν είναι να "προπαγανδίζουν το εορταστικό κλίμα", όπως ειπώθηκε. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καταγράφουν γεγονότα, αποτυπώνουν την πραγματικότητα, αναδεικνύουν τα κακώς κείμενα, συμβάλλουν σε κάποιες περιπτώσεις στην επίλυση προβλημάτων. Δεν είναι ούτε θιασώτες, ούτε παλαμοκροτητές, ούτε καλλιεργούν εορταστικό κλίμα. Δεν είναι αυτός ο ρόλος τους. Δεν κατασκευάζουν επίπλαστη εορταστική πραγματικότητα, ούτε πασπαλίζουν χρυσόσκονη εκεί που δεν υπάρχει.

Μαίρη Περδικέα

Δημοφιλέστερα

To Top