Cinema

Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας: “Ουρανός” ανήμερα 28ης Οκτωβρίου

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΒΟΛΗ | ΟΥΡΑΝΟΣ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΚΑΝΝΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΡΟΛΟΓΙΖΕΙ Ο ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΥΡΟΣ

Με οδηγό τις οδηγίες ασφαλούς θέασης που κυκλοφορεί η Λέσχη, και καλύπτοντας όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, η Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας ανήμερα της Επετείου του ΟΧΙ προβάλλει τον Ουρανό του Τάκη Καννελόπουλου στις 21.30 στο αμφιθέατρο του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας παρουσία του κριτικού κινηματογράφου Ανδρέα Τύρου, πρώην προέδρου της Πανελληνίας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου σε μια εκδήλωση που η επιμέλεια έγινε με την συνεργασία του Σωτήρη Θεοδωρόπουλου.

O Ουρανός, που θεωρείται παγκοσμίως μια από τις καλύτερες αντιπολεμικές ταινίες, βασίζεται σεναριακά σε αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρωταγωνιστής του φιλμ είναι το κακοτράχαλο και γαλήνιο τοπίο της Δυτικής Μακεδονίας. Με λιτή γλώσσα και ποιητικά μονοπλάνα ξετυλίγεται το έπος του ελληνοϊταλικού πολέμου και το μεγαλείο της ελληνικής ψυχής όπως εκφράστηκε εκείνη τη μοιραία εποχή. Οι ήρωες της ταινίας βιώνουν την ήττα και την κατάρρευση του μετώπου σαν ήρωες αρχαίας τραγωδίας.

Βραβεία:

Βραβείο Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1962.

Κρατικό Βραβείο Σκηνοθεσίας και Παραγωγής (1964).

Αργυρό Βραβείο στο Φεστιβάλ Νάπολης 1963.

Συμμετοχή στα φεστιβάλ Καννών (1963) και εκτός συναγωνισμού Βερολίνου (1963).

 

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ουρανός

Drama| K-8 | 1962 | Gr | 80’

Σκηνοθεσία: Τάκης Κανελλόπουλος

Σενάριο: Τάκης Κανελλόπουλος Γιώργος Κιτσόπουλος

Μουσική Αργύρης Κουνάδης

Με τους: Φαίδων Γεωργίτσης, Νίκη Τριανταφυλλίδη, Αιμιλία Πίττα, Τάκης Εμμανουήλ

21:30 | Αμφιθέατρο Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας | Είσοδος ελεύθερη

Η είσοδος στην αίθουσα γίνεται με Πιστοποιητικό Εμβολιασμού (με το πέρας 14 ημερών από την ολοκλήρωση) ή με Πιστοποιητικό Νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν ή με Rapid test, το οποίο πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός σαραντα οκτώ (48) ωρών πριν την προβολή

Επίσης, για την είσοδο απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας

Η πληρότητα αίθουσας θα είναι έως 50% και η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

Ο Τάκης Κανελλόπουλος γεννήθηκε στις 26 Οκτωβρίου 1933 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Αμερικάνικο Κολέγιο Ανατόλια και τα πρώτα του επαγγελαματικά βήματα έγιναν στο χώρο δημοσιογραφίας. Εργάστηκε για λίγο στην εφημερίδα «Ελληνικός Βορράς» και για την περίοδο αυτή γράφει : «Ονειρευόμουν από μικρός να γίνω δημοσιογράφος της φωτιάς. Να πηγαίνω σε πολέμους και επαναστάσεις. Εργάστηκα ένα χρόνο σε εφημερίδα. Δε μου δόθηκε τέτοια δυνατότητα. Τα εγκατέλειψα. Σκέφτηκα να γίνω σκηνοθέτης του κινηματογράφου».

Στη συνέχεια, μετακόμισε στην Αθήνα για να σπουδάσει σκηνοθεσία και έπειτα στη Γερμανία για να συνεχίσει τις κινηματογραφικές του σπουδές στο Μπαβάρια Στούντιο του Μονάχου. Αργότερα, επιστρέφει στην Ελλάδα και εργάζεται για ένα χρόνο στο Ελληνικό ίδρυμα Ραδιοφωνίας (Ε.Ι.Ρ.) ως ραδιοσκηνοθέτης.

Το κινηματογραφικό του, ωστόσο, ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε το 1960 όταν παρουσιάζει στην 1η Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη το ντοκιμαντέρ «Μακεδονικός Γάμος» το οποίο εντυπωσιάζει το κοινό και του χαρίζει το βραβείο στην κατηγορία των ταινιών μικρού μήκους.

Ο πραγματικός όμως θρίαμβος έρχεται το 1962 όταν προβάλλεται η πρώτη μεγάλους μήκους ταινία του «Ουρανός». Κερδίζει στην 3η εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου το βραβείο φωτογραφίας και τον επόμενο χρόνο εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Φεστιβάλ των Καννών. Η εφημερίδα «Observer» τοποθετεί την ταινία ανάμεσα στις 10 καλύτερες του 1963 ενώ ο Φεντερίκο Φελίνι δηλώνει πως είναι εξαιρετική. Οι κριτικοί και οι θεωρητικοί του κινηματογράφου τοποθετούν τον «Ουρανό» ανάμεσα στις καλύτερες αντιπολεμικές ταινίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το 1966 συνεχίζει με την αριστουργηματική «Εκδρομή» η οποία του χαρίζει Βραβείο Φωτογραφίας και τιμητική διάκριση στο 7ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τη συμβολή του στην ανύψωση του ποιοτικού επιπέδου του Φεστιβάλ. Η ιταλική εφημερίδα «Αβάντι» γράφει πως ο Κανελλόπουλος με την «Εκδρομή», κερδίζει επάξια μια σημαντική θέση ανάμεσα στους πιο μοντέρνους σκηνοθέτες της γενιάς του.

Το 1968 με την εξίσου εξαιρετική «Παρένθεση» κερδίζει στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το βραβείο Καλύτερης Καλλιτεχνικής ταινίας από την κριτική επιτροπή και βραβεία φωτογραφίας και σκηνοθεσίας από τους κριτικούς κινηματογράφου. Οι λήψεις και τα πλάνα στην συγκεκριμένη ταινία αποδεικνύουν για ακόμη μια φόρα την αγάπη του για τη γενέθλια πόλη του.

Οι επόμενες ωστόσο δημιουργίες του δεν έχουν την ίδια απήχηση ούτε αντιμετωπίζονται με τον ανάλογο ενθουσιασμό. Το 1976, το «Χρονικό μιας Κυριακής» αποδοκιμάζεται από το κοινό και από τους κριτικούς. Επιστρέφει το 1978 με το «Ρομαντικό σημείωμα» και με τη «Σόνια» το 1980. Δυστυχώς καμία από τις δυο δεν κερδίζει το κοινό.

Μετά από χρόνια, σχεδιάζει την επόμενη ταινία του, θα είχε τίτλο «Ο χτεσινός κόσμος» 30 τρίλεπτες ιστορίες. Η ταινία δεν έγινε ποτέ. Τα δέκα εκατομμύρια δραχμές (30.000 ευρώ) που ήθελε δεν είχαν εγκριθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Ο Τάκης Κανελλόπουλος πέθανε στις 21 Σεπτεμβρίου 1990 σε ηλικία 57 ετών. Τη μέρα του θανάτου του ανακοινώθηκε πως εγκρίθηκαν τα χρήματα που είχε ζητήσει.

Δημοφιλέστερα

To Top