ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κραυγή απόγνωσης από τους δασκάλους της Μεσσηνίας στη συνάντηση με Κεραμέως

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ

“Εμείς οι εκπαιδευτικοί πιστεύουμε πως η Παιδεία αποτελεί εθνική υπόθεση για αυτό σήμερα είμαστε εδώ να σας εκθέσουμε, τις θέσεις μας , τη γνώμη μας, την αγωνία μας πως το δημόσιο σχολείο μπορεί να εξελιχθεί σε χώρο που οι μαθητές, τα παιδιά μας, θα έρχονται και θα φεύγουν χαρούμενα.
Θεωρούμε πως η εκπαίδευση πέρα από τη τυπική διαδικασία μάθησης οφείλει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αναζήτηση στοιχείων που ενδιαφέρουν τους μαθητές, που ικανοποιούν την περιέργεια τους, που προάγουν την καινοτομία, που καθιστούν το σχολείο ελκυστικό, ανοιχτό στην κοινωνία.
Η κάθε σχολική μονάδα να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες εξωστρέφειας, προωθεί τη συνεργασία, διαμορφώνει καλές πρακτικές, επιδιώκει αμφίδρομες δράσεις με στόχο την αλληλεπίδραση με Σχολεία της Ευρώπης, με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, με κρατικούς και κοινωνικούς φορείς, με προσωπικότητες των γραμμάτων, της τέχνης, με την τοπική μας κοινωνία, με τη γειτονιάς μας.
Η πολιτεία οφείλει να παρέχει τις καλύτερες προϋποθέσεις στην επίτευξή των παραπάνω στόχων.

Δυστυχώς όμως κυρία Υπουργέ, διαχρονικά, γινόμαστε θεατές πολιτικών “ράβε –ξήλωνε” .
Η ανάγκη συγκρότησης ενός συνολικού εθνικού σχεδίου για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών είναι επιβεβλημένη.

Αγωνιστήκαμε για την αναβάθμιση των σπουδών μας για την ίδρυση και λειτουργία των Π.Τ. για να μας παρέχουν πανεπιστημιακή μόρφωση και παιδαγωγική επάρκεια.
Ήρθατε εσείς με την αναγνώριση των κολεγίων και επιβραβεύεται την ήσσονα προσπάθεια. Είναι δυνατόν οι απόφοιτοι των κολεγίων να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους πτυχιούχους των Α.Π.Τ. ?
Μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης?
Αγωνιστήκαμε για την καθιέρωση του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου που θα είναι δίπλα στον εκπαιδευτικό αρωγός στην καθημερινή του προσπάθεια, ήρθε η προηγούμενη κυβέρνηση και τον κατήργησε, θέσπισε μια ακατανόητη δομή, μακριά από τις ανάγκες των εκπαιδευτικών .

Ζητάμε Επιμόρφωση προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της εποχής μας, η προηγούμενη κυβερνηση κατήργησε τη μοναδική δομή επιμόρφωσης, τα Π.Ε. Κ., και εσείς τώρα μας κουνάτε απειλητικά την Αξιολόγηση!

Ζητάμε διορισμούς, για την κάλυψη όλων των κενών, γιατί δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν 22.500 αναπληρωτές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αναπληρωτής εκπαιδευτικός σημαίνει καλύπτω μια έκτακτη ανάγκη και όχι κενά πάγια για πάνω από 12 χρόνια!

Σας ρωτάμε ευθέως θα γίνουν φέτος διορισμοί στη Γενική Εκπαίδευση ?
Υπάρχει σχετική δέσμευση – πρόβλεψη στον προϋπολογισμό?
Πότε προβλέπεται να διαμορφωθούν οι πίνακες?

Για την επόμενη σχολική χρονιά ποιοι πίνακες θα ισχύσουν για τους αναπληρωτές? Οι νέοι? Που από ότι φαίνεται θα διαμορφωθούν μετά τον Σεπτέμβριο ή θα επανέλθετε πάλι στους παλιούς με όλα τα συνακόλουθα?
Οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή έχουν καταντήσει ΄΄Γεφύρι της Άρτας΄΄ θα γίνονταν τον Νοέμβριο…, μετά αρχές 2020….μετά Μάρτιο. Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα διορισμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής?

Αύξηση της δαπάνης για την αντιμετώπιση των λειτουργικών εξόδων. Είναι απαράδεκτο πως τα σχολεία λειτουργούν από προσφορές γονέων και ιδιωτών. Με πρόσφατη εγκύκλιο αντιμετώπισης της γρίπης, ζητάτε μια σειρά μέτρων χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καθαρίστριες.

Μισθολογικά – Συνταξιοδοτικά: Ζητάμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. Να καταργηθούν οι ρυθμίσεις που θέλουν τον εκπαιδευτικό στην τάξη 65 και 67 ετών.

Σύγχρονες δομές εκπαίδευσης – Αξιοκρατία και διαφάνεια στη επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.
Αναμόρφωση του περιεχομένου σπουδών που να ανταποκρίνεται στη σύγχρονή εποχή, με βιβλία που θα προκαλούν το ενδιαφέρον των μαθητών. Σύνδεση νηπιαγωγείου – δημοτικού – γυμνασίου.
Θέσπιση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία.
Υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή – Μείωση αναλογίας εκπαιδευτικού – μαθητών

Εξοπλισμό όλων των σχολείων με εποπτικά υλικά ( η/υ, δια δραστικούς πίνακες, μουσικά όργανα , όργανα φυσικής κ.λ.π.)
Αναδιοργάνωση ολοήμερου- καθιέρωση υπεύθυνου
Καθαρίστριες, μόνιμες, σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων

ΤΟΠΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Κτηριακό ( 5ο-17ο- Δ.Σ. 4ο νηπ)

Αύξηση Λειτουργικών εξόδων

Συντήρηση σχολικών κτιρίων

Εκπαίδευση τσιγγανοπαίδων

Συνεχείς αλλαγές εκπαιδευτικών στα σχολεία της περιφέρειας

Υ.Γ. ΟΙ απαντήσεις της υπουργού κινήθηκαν σε γενικόλογες αναφορές, χωρίς δεσμεύσεις, με μόνιμη επωδό τους διορισμούς στην ειδική αγωγή.
Διαφάνηκε πως δεν έχει συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης των ζητημάτων της εκπαίδευσης σε προοδευτική κατεύθυνση.

Θέλουμε να ρωτήσουμε τις παρατάξεις που αντιδρούσαν στη συνάντηση, αν και εμείς συμφωνούσαμε μαζί τους , θα μας δινόταν η ευκαιρία να θέσουμε τα ζητήματα? γιατί και οι ίδιοι τελικά ήρθαν και μίλησαν? ( Όρθιοι βέβαια για να διατηρήσουν την αγωνιστικότητα!!)”

Παναγιωτόπουλος: “Οδυνηρό, εκπαιδευτικοί και διευθυντές να απειλούνται καθημερινά από εισπρακτικές ότι θα κόψουν το ρεύμα στο σχολείο αν δεν πληρωθεί η ΔΕΗ”

Σε δημόσια καταγγελία προχώρησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος για την τραγική κατάσταση που βρίσκονται οι σχολικές μονάδες λόγω της υποχρηματοδότησης. Ο πρόεδρος χαρακτήρισε “οδυνηρό”, το γεγονός ότι εκπαιδευτικοί και διευθυντές απειλούνται καθημερινά από εισπρακτικές εταιρείες να πληρώσουν τους λογαριασμούς των σχολείων προς τη ΔΕΗ, ειδάλλως θα κόψουν το ρεύμα. Καταλαβαίνετε, ότι είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα όσον αφορά στην υποχρηματοδότηση”.  Τα λειτουργικά έξοδα δεν φτάνουν για να καλύψουν τα έξοδα καθαριότητας των σχολείων, και τώρα με την εγκύκλιο του Υπουργείου για τη γρίπη ζητούνται από τα σχολεία να προβούν σε ενισχυμένα μέτρα πρόληψης, χωρίς τα αντίστοιχα κονδύλια, όπως δήλωσε.Έκανε λόγο για απαρχαιωμένο εξοπλισμό στα σχολεία που πρέπει να αντικατασταθεί, και ζήτησε μόνιμους διορισμούς για να καλυφτούν τα κενά, καθώς όπως είπε “δεν είναι δυνατόν να έχουμε 22.500 αναπληρωτές”.

“ΑΝΑΒΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΟΡΙΦΕΡ ΜΟΝΟ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ”

Δεινή η κατάσταση και με τη θέρμανση των σχολείων, καθώς όπως δήλωσε ο πρόεδρος “ανάβουμε τα καλοριφέρ μόνο μισή ώρα το πρωί, για να σπάσει η υγρασία. Καταλαβαίνετε πόσα προβλήματα υπάρχουν”. Τέθηκαν όλα αυτά τα προβλήματα στην Υπουργό Παιδείας και “η ευχή ήταν φυσικά να λυθούν όλα εφόσον υπάρχουν χρήματα”, δήλωσε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θα συνεχίσει να αγωνίζεται εκτιμώντας ότι “η εκπαίδευση θα βρει κάποτε το δίκιο της”.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΟΠΟΥ ΓΙΝΟΤΑΝ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Για επίσκεψη Υπουργού Παιδείας: “Είναι λίγο αστείο, σε ένα επικοινωνιακό τρικ, σε μια επίσκεψη που κάνει η Υπουργός στην Καλαμάτα λόγω του εορτασμού της Πολιούχου, να συμμετέχουμε σε ένα τραπέζι που κάθονται και βουλευτές της Κυβέρνησης, να συζητήσουμε για τα εκπαιδευτικά προβλήματα”

Για Κολέγια: “Δεν είναι δυνατόν όταν έχουμε αναπληρωτές που έχουν ματώσει ανά την Ελλάδα, που δουλεύουν 10 και 15 χρόνια, με ελλιπή εργασιακά δικαιώματα, με οικογένειες που τις παρατάνε πίσω, με στεγαστικά προβλήματα, να έρχονται ξαφνικά από το πουθενά απόφοιτοι που έχουν πλούσιους μπαμπάδες και να διεκδικούν μια θέση στο Δημόσιο σχολείο”

Για αξιολόγηση: “Δεν παραδέχεται η κυρία Κεραμέως ότι θέλει να κάνει τα σχολεία μας, μαγαζιά!”

“Έχουν παρατήσει τα σχολεία στους Δήμους, που είναι καταχρεωμένοι.Τα σχολεία κρυώνουν, τα παιδιά πεινάνε, και οι εκπαιδευτικοί τρέχουν και δεν προλαβαίνουν”.

“Δεν γίνεται να δουλεύουμε μέχρι τα 67 και να παίρνουμε 350 ευρώ εθνική σύνταξη”

Δημοφιλέστερα

To Top