Το θέμα της παραλαβής των μελετών για το έργο “Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις αναβάθμισης αστικού τοπίου δυτικού παραλιακού μετώπου Καλαμάτας (περιοχή Κορδία) περιοχή επέμβασης 01” κλήθηκε να συζητήσει σήμερα, Δευτέρα 4 Αυγούστου, η Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας για την ανάπλαση του δυτικού παραλιακού μετώπου και συγκεκριμένα της περιοχής του Κορδία. Η συζήτηση έγινε στη Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας, όπου και κατατέθηκαν τα σχέδια και οι μελέτες για το πώς θα αξιοποιηθεί σύμφωνα με τις μελέτες, το παραλιακό μέτωπο του Κορδία, μέσα από τη δημιουργία μιας “παράκτιας πλατφόρμας αναψυχής” μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου (700 μέτρων) κατά μήκος του παράκτιου μετώπου του Κορδία και παραπλεύρως των αθλητικών εγκαταστάσεων που υπάρχουν, με την περιοχή να μεταμορφώνεται σε παραθαλάσσιο πάρκο αναψυχής για περίπατο, και βόλτες.
“Ο Δήμος θα παραλάβει τις μελέτες που θεωρεί απαραίτητες και θα τις συμπληρώσει με ό,τι άλλο χρειαστεί για να προχωρήσει το έργο”
“Πάρα πολύ δύσκολο έργο, αλλά οραματικό” το χαρακτήρισε ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Παπαευσταθίου κατά την εισήγησή του, αναφερόμενος παράλληλα στην προγραμματική με την Αναπτυξιακή το 2021 και στη διαφωνία που υπήρξε με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου για την επάρκεια των μελετών. Ωστόσο, όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος, “ο Δήμος θα παραλάβει τις μελέτες που θεωρεί ότι είναι χρήσιμες και απαραίτητες αυτή τη στιγμή ,ώστε να κλείσει η εκκρεμότητα, και θα τις συμπληρώσουμε με ό,τι άλλο χρειαστεί για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε το έργο”.
Σύμφωνα με την εισήγηση του αρμόδιου Αντιδημάρχου Βασίλη Παπαευσταθίου, “εισηγούμαστε την παραλαβή των μελετών: Α. Την παραλαβή των μελετών :
Για το Υποέργο Α
1.1 Αρχιτεκτονική Μελέτη (οριστική/εφαρμογής)+Γενικός Συντονισμός Μελετών
2.1 Φωτοτεχνική Μελέτη χωρίς τα Τεύχη Δημοπράτησης
2.2. Μελέτη Υδρευσης χωρίς τα Τεύχη Δημοπράτησης
3.1 Στατική Μελέτη χωρίς τα τεύχη Δημοπράτησης
4.1 Γεωτεχνική μελέτη συμπεριλαμβανόμενων τουλάχιστον 6 γεωτρήσεων των 10,00 μ.
Και για το Υποέργο Β
Τις Προκαταρκτικές Αρχιτεκτονικές Μελέτες Περιοχής Επέμβασης 2 & 3
Β. Τη μη παραλαβή
Για το Υποέργο Α, 1.2 Τεύχη Δημοπράτησης”
Ενδεικτικές εικόνες προβλεπόμενης διάταξης νέας πλατφόρμας αναψυχής
Επιφυλάξεις για την προτεινόμενη ανάπλαση
Να υπενθυμίσουμε ότι τον Ιούλιο του 2021 είχε γίνει προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Καλαμάτας και της Αναπτυξιακής Μεσσηνίας ΟΤΑ, που προέβλεπε την εκπόνηση μελετών για την αναβάθμιση του δυτικού παραλιακού μετώπου (Κορδία). Οι σχετικές μελέτες (αρχιτεκτονική, στατική, ηλεκτρομηχανολογική, γεωτεχνική κ.α.) ετοιμάστηκαν ένα χρόνο μετά, το 2022 διαβιβάστηκαν στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Καλαμάτας, ωστόσο τότε είχαν διατυπωθεί επιφυλάξεις για την επάρκεια των τευχών δημοπράτησης. Οι επιφυλάξεις παραμένουν και σήμερα, με τον πρώην προϊστάμενο του τμήματος μελετών του Δήμου Καλαμάτας και πλέον ειδικό συνεργάτη του Δημάρχου, αρχιτέκτονα, Παναγιώτη Νασόπουλο, να δηλώνει ότι “οι μελέτες παραδόθηκαν χωρίς να γνωρίζει κανείς ποιός είναι ο πραγματικός τελικός προϋπολογισμός της μελέτης”. Ο ίδιος διαπιστώνει “ελλείψεις εργασιών απαραίτητων για την εκτέλεση του έργου, στο τεύχος των οικοδομικών εργασιών. Εκτιμώντας ότι η μελετητική ομάδα έπρεπε να έχει παραδώσει “ενιαία τεύχη δημοπράτησης και όχι επιμέρους και φυσικά ελλιπείς ως προς την πληρότητά τους προϋπολογισμούς που κατά τη γνώμη μου στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης και δεν μπορούν να παραληφθούν και να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά για την κατασκευή του έργου”, επισημαίνει στη διατύπωση της άποψής του ο Παναγιώτης Νασόπουλος.
Τις επιφυλάξεις, τους προβληματισμούς και ενστάσεις τους εξέφρασαν και εκ μέρους της Αντιπολίτευσης ο Βασίλης Τζαμουράνης και ο Σπύρος Χανδρινός, διατυπώνοντας μια σειρά ερωτημάτων, διερωτώμενοι γιατί καθυστέρησαν τόσο πολύ οι μελέτες με δεδομένο ότι ο χρόνος υλοποίησής τους ήταν 4 μήνες, γιατί δεν εφαρμόστηκε η ρήτρα υπέρ του Δήμου για την καθυστέρηση, και γιατί δεν έχουν τελικό προϋπολογισμό τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς και γιατί ο μελετητής επιλέγει μεταλλικές κατασκευές (πλατφόρμα) σε παραθαλάσσια περιοχή, αντιπροτείνοντας ηπιότερες κατασκευές, από σκυρόδεμα, που θα έχει αντοχή στο χρόνο. Ο Βασίλης Τζαμουράνης πρότεινε να μην παραληφθούν οι μελέτες τώρα, αλλά να περιμένουμε και τον τελικό προϋπολογισμό του έργου, ώστε να παραληφθούν μεταγενέστερα. “Να κάνουμε σήμερα μια παραλαβή και να υπάρχουν τόσες αβεβαιότητες και τόσα κενά, νομίζω ότι είμαστε σε λάθος δρόμο”, είπε χαρακτηριστικά.
Ο αντιδήμαρχος Βασίλης Παπαευσταθίου έδωσε διευκρινήσεις εξηγώντας ότι υπήρχαν διαφωνίες μεταξύ των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και της Αναπτυξιακής που έπρεπε να διευθετηθούν, να αποσαφηνιστούν τα ζητήματα όπου υπήρχε θέμα, και πήρε αυτό χρόνο, κάνοντας αναφορά ότι το κόστος των μελετών είναι σχετικά χαμηλό (73.852 ευρώ) , ωστόσο “ο προϋπολογισμός του έργου εκτινάχτηκε”, χωρίς ωστόσο να δώσει κάποιο συγκεκριμένο ποσό. “Οφείλουμε να διαφυλάξουμε το δημόσιο χρήμα και γι αυτό το λόγο βγάζουμε εκτός τα τεύχη δημοπράτησης”, είπε χαρακτηριστικά.
Ο Δήμαρχος παρενέβη και έδωσε διευκρινίσεις για το θέμα, εξηγώντας ότι θα παραληφθεί μέρος των μελετών χωρίς τα τεύχη δημοπράτησης, και τα υπόλοιπα θα τα ολοκληρώσει με ίδιους πόρους ο Δήμος Καλαμάτας, και το αντίστοιχο ποσό θα αφαιρεθεί από το κόστος των μελετών.
Eπανερχόμενος στο θέμα ο Σπύρος Χανδρινός έκανε λόγο για “φρούδες ελπίδες που δημιουργεί ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχει συγκεκριμένος προϋπολογισμός και “δεν ξέρουμε αν είναι ρεαλιστικός και αν μπορεί να τον σηκώσει ο Δήμος. Αντί να βρισκόμαστε στη φάση υλοποίησης, βρισκόμαστε στο μηδέν”, επισήμανε χαρακτηριστικά. Ο Δήμαρχος διευκρίνισε ότι υπάρχει ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου, και ότι το έργο είναι σε πρώτη προτεραιότητα και διεκδικεί χρηματοδότηση γι’ αυτό ο Δήμος, με τον Βασίλη Παπαευσταθίου να συμπληρώνει ότι “οι μελέτες έχουν παραδοθεί όμως δεν έχουν παραληφθεί, η προγραμματική σύμβαση του 2021 έχει λήξει”, έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια για το έργο, με την αρχική μελέτη να αλλάζει και να γίνεται “επιφανειακής θεμελίωσης” λόγω της πλατφόρμας που προβλέπεται να κατασκευαστεί., “για να μην περάσουμε σε τεχνικά έργα που είναι δύσκολα, με οπλισμένο σκυρόδεμα και θα απαιτήσουν αδειοδοτικά περισσότερα στάδια”, όπως είπε χαρακτηριστικά. Το θέμα τελικά ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με την παράταξη Τζαμουράνη να ψηφίζει λευκό, εκφράζοντας τη διαφωνία της και να επιφυλάσσεται να απαντήσει σε επόμενη συνάντηση.
Στη συζήτηση δεν κατέστη σαφές αν και πότε πρόκειται να υλοποιηθεί το έργο ανάπλασης και αν θα έχει αυτή τη μορφή που προτείνουν οι μελέτες ή αν θα επιλεγεί κάποια άλλη λύση. Το “κλειδί” θα είναι ο ακριβής προϋπολογισμός του έργου, και κατά πόσο αυτό θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί. Σε διαφορετική περίπτωση είναι σίγουρο ότι θα επιλεγεί διαφορετική λύση, οικονομικότερη και περισσότερο ρεαλιστική. Η περιοχή πάντως είναι σίγουρο ότι απαιτεί αναβάθμιση, μέσα από μια βιώσιμη πρόταση ανάπτυξης και αξιοποίησης του δυτικού παραλιακού μετώπου-το οποίο μοιάζει ξεχασμένο στο χρόνο- που θα συμβάλει τόσο στη βελτίωση των αθλητικών και ψυχαγωγικών υποδομών της πόλης, όσο και στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Η λύση δεν θα έρθει μέσα από ένα φαραωνικό και κοστοβόρο έργο, αλλά μέσα από ήπιες παρεμβάσεις φιλικές στο περιβάλλον, με στόχο την εξασφάλιση προσβασιμότητας σε όλους, με φυτεύσεις δέντρων, με παραθαλάσσιο πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο, με αξιοποίηση των 49 στρεμμάτων για αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, δημιουργώντας έναν ακόμα πόλο έλξης για την Καλαμάτα παρέχοντας στους κατοίκους δημιουργικές διεξόδους άθλησης και πολιτιστικών δράσεων.
Έτσι είναι σήμερα η περιοχή
Τι προβλέπει η αρχιτεκτονική μελέτη-Ποιές παρεμβάσεις προτείνονται
Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, στην περιοχή του Κορδιά βρίσκεται στο δυτικό θαλάσσιο μέτωπο της πόλης της Καλαμάτας. Η περιοχή επέμβασης διαχωρίζεται σε δυο επιμέρους περιοχές:
1. Η περιοχή επέμβασης 1 αφορά την αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου συνολικής επιφάνειας 6.819 τ.μ στα πλαίσια της από 06.07.2021 Προγραμματικής Σύμβασης εκπόνησης της μελέτης «Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις αναβάθμισης αστικού τοπίου δυτικού παραλιακού μετώπου Καλαμάτας (περιοχή Κορδία) περιοχή επέμβασης, 01»
2. Οι περιοχές επέμβασης 2,3 αφορούν την προκαταρκτική αρχιτεκτονική Μελέτη συνολικής επιφάνειας 38.905 τ.μ στα
πλαίσια του υπ αριθμ πρωτ.: 757/19-07-2021 εγκεκριμένου πρωτογενούς αιτήματος στο ΚΗΜΔΗΣ για την παροχή υπηρεσιών
σύνταξης ειδικών αρχιτεκτονικών Μελετών για την περιοχή επέμβασης 1 καθώς & Προκαταρκτικών Αρχιτεκτονικών Μελετών
για τις περιοχές επέμβασης 2 και 3.
ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ 01 (Ε=6.819 m²)
Ε1Α = 4.254 m² – ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Ε1Β = 2.565 m² – ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ / ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ 02 (Ε=15.964 m²)
Ε2Α = 1.292 m² – ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Ε2Β = 14.672 m² – ΑΝΑΠΛΑΣΗ / ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ / ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ 03 (Ε=22.941 m²)
Ε3 = 22.941 m² – ΑΝΑΠΛΑΣΗ / ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ / ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Μετά την ολοκλήρωση των επεμβάσεων στις τρεις προαναφερθείσες περιοχές θα διαμορφωθεί ενιαίος παραθαλάσσιος περίπατος από το Ανατολικό μέχρι το Δυτικό άκρο της περιοχής μελέτης, με ποικίλες εξυπηρετήσεις αστικού πάρκου και εγκάρσιες συνδέσεις με την οδό Πλαστήρα.
Η κομβική θέση της περιοχής Κορδία στο όριο της πόλης και η γειτνίαση με τη θάλασσα προσφέρεται για τη δημιουργία ενός
υπερτοπικού πόλου αναψυχής, με δυνατότητες διασύνδεσης με έργα ευρύτερου χωρικού σχεδιασμού, σε επίπεδο Δήμου, όπως το δίκτυο ποδηλατοδρόμων της πόλης και οι ιστορικές διαδρομές της.
Η υφιστάμενη κατάσταση της περιοχής χαρακτηρίζεται από πληθώρα περίκλειστων αθλητικών δραστηριοτήτων που δημιουργούν σκληρά όρια, με την ύπαρξη ψηλών στοιχείων περίφραξης, ενώ παράλληλα στερούνται συνδέσεων μεταξύ τους. Ως αποτέλεσμα, οι πολίτες αδυνατούν να προσεγγίσουν με άμεσο τρόπο το θαλάσσιο μέτωπο, το οποίο σταδιακά απαξιώνεται και μετατρέπεται σε ανοίκειο χώρο για τους δημότες.
Σκοπός της επέμβασης – Στόχοι
Με στόχο τη σταδιακή αναστροφή της υφιστάμενης κατάστασης και την εξασφάλιση του βέλτιστου τελικού αποτελέσματος προτείνεται
η υλοποίηση της πρότασης αναβάθμισης, εξυγίανσης και ανάπλασης σταδιακά, σε τρεις επιμέρους περιοχές, με κυρίαρχο στοιχείο
σχεδιασμού την υλοποίηση μίας Παράκτιας Πλατφόρμας Αναψυχής στη ζώνη που ορίζεται από τις γραμμές Αιγιαλού και Παραλίας.
Ειδικότερα, προβλέπεται ο επιμερισμός του έργου στα ακόλουθα τμήματα, όπως αυτά απεικονίζονται παρακάτω:
Πρόταση – Αρχές Σχεδιασμού
Η προτεινόμενη επέμβαση θα περιλαμβάνει και θα εξασφαλίζει:
– Διαδρομή πεζών μήκους 700 περίπου μέτρων
– Προσβασιμότητα σε ΑΜΕΑ
– Διαμορφωμένους χώρους στάσης με κατάλληλα στοιχεία σκίασης
– Στοιχεία αστικού εξοπλισμού
– Διασύνδεση με τους εγκάρσιους άξονες σύνδεσης με τον αστικό ιστό
– Διασύνδεση με τους χώρους στάθμευσης
– Στοιχεία υποστήριξης των λουομένων
-Στοιχεία φωτισμού και ανάδειξης
– Σηματοδότηση των δραστηριοτήτων κατά μήκος της διαδρομής
– Υπαίθρια θέατρα, και άλλες κοινωνικές υποδομές
Με δεδομένη τη χωροθέτηση της Παράκτιας Πλατφόρμας Αναψυχής στην ζώνη Αιγιαλού – Παραλίας, η κατασκευή θα είναι απολύτως αναστρέψιμη και θα πραγματοποιηθεί χωρίς την έκχυση μόνιμων βάσεων σκυροδέματος ή άλλων χυτών υλικών.
Όλα τα στοιχεία της προτεινόμενης κατασκευής θα είναι φιλικά στο περιβάλλον, με μεγάλη διάρκεια ζωής, αντοχή στην έντονη
αλατότητα του περιβάλλοντος και θα απαιτούν την ελάχιστη δυνατή συντήρηση.
Τέλος όλα τα στοιχεία αστικού εξοπλισμού (καθιστικά, κάδοι, φωτιστικά, πέργκολες, παιχνίδια, κ.α.) θα είναι αντιβανδαλιστικού τύπου.
Όπως αναφέρεται στη σχετική μελέτη, οι κατασκευές που θα γίνουν θα απαιτούν ελάχιστη συντήρηση και θα χαρακτηρίζονται από μεγάλη αντοχή στις καιρικές συνθήκες και τα ιδιαίτερα περιβαλλοντικά δεδομένα που προκύπτουν από την άμεση
γειτνίαση με το θαλάσσιο μέτωπο. Θεμελιώδη ρόλο στην εξασφάλιση της ανθεκτικότητας των προτεινόμενων διαμορφώσεων και κατασκευών διαδραματίζουν οι επιλογές των υλικών, οι τρόποι στήριξης και εφαρμογής τους, οι
οδεύσεις των ΗΜ δικτύων, και η πρόνοια που θα υπάρξει στην πάκτωση και τη συνδεσμολογία της βασικής μεταλλικής κατασκευής
της πλατφόρμας, όπως περιγράφεται αναλυτικά, στη στατική μελέτη.
Τα αρχιτεκτονικά στοιχεία που διαμορφώνουν το τελικό αποτέλεσμα, θα συνδέονται με ακλόνητη μηχανική σύνδεση με την μεταλλική
πλατφόρμα, στα προβλεπόμενα σημεία, με κατάλληλη διαμόρφωση αναμονών και υποβάσεων, εξασφαλίζοντας αντοχή ακόμη και σε
ακραία καιρικά φαινόμενα όπως η εμφάνιση μεσογειακών κυκλώνων.
ΔΑΠΕΔΟΣΤΡΩΣΗ
Σε όλο το μήκος της προτεινομενης πλατφόρμας, προτείνεται η χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων δαπέδου σκυροδέματος, τύπου Listotech. Το σύστημα αντιμετωπίζει με επιτυχία τα προβλήματα που προκύπτουν από τη χρήση υλικών όπως το ξύλο ή το WPC για την κατασκευή δαπέδων εξωτερικών χώρων. Το προτεινόμενο υλικό έχει ως βάση του μείγμα χαλαζία και μαρμάρου με 2% υδραυλικό συνδετικό κονίαμα μεγάλης αντοχής σε θειικά άλατα (ARS), που εξασφαλίζει
υψηλή ανθεκτικότητα σε παράγοντες διάβρωσης και λοιπές επιβαρυντικές περιβαλλοντικές συνθήκες, όπως η έντονη αλατότητα.
Ο πυρήνας κάθε τεμαχίου περιλαμβάνει ενίσχυση από χαλύβδινα στοιχεία που εξασφαλίζουν πρόσθετη μηχανική αντοχή σε χρήση
βαρέως τύπου.
Η τοποθέτηση των στοιχείων δαπέδου θα γίνει πάνω σε δευτερεύοντα μεταλλικό σκελετό, εξαρτημένο από τον πρωτεύοντα μεταλλικό σκελετό της πλατφόρμας αναψυχής, με μηχανική στήριξη με τη χρήση των προβλεπόμενων μεταλλικών ειδικών σφηνοειδών τεμαχίων, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του συστήματος. Ο δευτερεύοντας μεταλλικός σκελετός Τύπου Ω θα είναι αρθρωτός και θα συνδέεται με μηχανική στήριξη στην πλατφόρμα.
Με τη χρήση του ανωτέρω συστήματος εξασφαλίζεται, πλήρως, η αντοχή στις καιρικές συνθήκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
του παραθαλάσσιου περιβάλλοντος.
Οι εξωτερικές διαστάσεις της μεταλλικής κατασκευής και όλες οι επιμέρους διαμορφώσεις έχουν προταθεί με τρόπο που να
εξασφαλίζει τη χρήση ακέραιων σανίδων Listotech, ή την κοπή τους κατά τη στενή διάσταση, σε δύο αποχρώσεις Grey Zero & Anthracite. Οι αλλαγές στη διεύθυνση διάστρωσης τονίζουν τις επιμέρους χρήσεις της πλατφόρμας και λειτουργούν ως ένα πρόσθετο στοιχείο σχεδιαστικού ενδιαφέροντος.
Επιπλέον, το σύστημα χρησιμοποιείται, τοπικά, για την πραγματοποίηση κατακόρυφων επενδύσεων κατά τη διαμόρφωση
αναβαθμών, κερκίδων, ριχτιών και ραμπών. Στα σημεία που είναι ορατό το σόκορο της υπόβασης της κατασκευής του δαπέδου
προβλέπονται ειδικά μεταλλικά τεμάχια απόχρωσης συμβατής με το χρώμα του δαπέδου.
Στα σημεία που προβλέπεται η τοποθέτηση Οργάνων Εκγύμνασης και παιχνιδιών απαιτείται με βάση τους κανόνες ασφαλείας η τελική επίστρωση να γίνεται με EPDM. Πάνω στον πρωτεύοντα μεταλλικό σκελετό θα τοποθετηθεί τραπεζοειδής λαμαρίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που περιγράφονται στη Στατική Μελέτη, η οποία θα επιστρωθεί με Σκυρόδεμα προκειμένου να δημιουργήσει το κατάλληλο
υπόστρωμα για την τοποθέτηση του EPDM.Το ελαστικό EPDM (αιθυλένιο Μονομερές διένιο προπυλενίου (M-class)
ελαστικό), είναι ένα είδος συνθετικού καουτσούκ.Η βάση αποτελείται από 100% ανακυκλωμένο καουτσούκ.
Όλα τα προβλεπόμενα Όργανα Γυμναστικής και τα Παιχνίδια θα είναι Πιστοποιημένα σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες διεθνείς προδιαγραφές και θα εξασφαλίζουν μεγάλη αντοχή στο χρόνο και τη βαριά χρήση, με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης. Θα είναι κατάλληλα για υπαίθρια χρήση και θα συνδέονται με τον πρωτεύονται μεταλλικό σκελετό μέσω ειδικών μεταλλικών διατομών, σύμφωνα με τη στατική Μελέτη.
Στη μελέτη επίσης προβλέπονται πέργκολες από μεταλλικό σκελετό, και καμπίνες αποδυτηρίων για τους λουόμενους. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, “Ο σκελετός τους είναι μεταλλικός γαλβανισμένος, συνδεδεμένος με τον μεταλλικό σκελετό της πλατφόρμας, με αφανή, στο κοινό, τρόπο, με τη χρήση κατάλληλων βοηθητικών διατομών, σύμφωνα με τη Στατική Μελέτη, κάτω από την τελική επιφάνεια της δαπεδόστρωσης. Η μεταλλική κατασκευή φέρει ξύλινη πλαγιοκάλυψη από σανίδες”. Θα εγκατασταθεί και φωτισμός για τον οποίο αναφέρονται ότι: Όλα τα φωτιστικά θα είναι πλήρως στεγανά, αντιβανδαλιστικού τύπου με μεγάλη αντοχή σε περιβάλλον αυξημένης αλατότητας, απόχρωσης RAL 9011 Satin. Όλες οι ΗΜ εγκαταστάσεις θα οδεύουν κάτω από την επιφάνεια της τελικής δαπεδόστρωσης εντός κατάλληλων καναλιών που θα τις προστατεύουν από τις καιρικές συνθήκες. Ενώ θα τοποθετηθούν διάφανα κιγκλιδώματα ασφαλείας. “Στα σημεία που επιβάλλεται από τη Νομοθεσία τοποθετούνται υάλινα στηθαία ύψους 100cm στηριγμένα σε κατάλληλες βάσεις. Προτείνεται η χρήση σύστημα στερέωσης κρυστάλλων χωρίς κάθετες κολώνες με προφίλ αλουμινίου 120x100mm για την δημιουργία γυάλινων στηθαίων προς τοποθέτηση στο τελικό δάπεδο με τη βοήθεια ενιαίου οδηγού”.
Η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων ασφαλείας γίνεται στα σημεία όπου η υψομετρική διαφορά πλατφόρμας – φυσικού εδάφους είναι μεγαλύτερη του 1,00μ (Κτιριοδομικός Κανονισμός, Αρθρο 358 ΣΤΗΘΑΙΑ, Παρ. (1) και η οριστική θέση των σημείων τοποθέτησης τους θα αποφασιστεί επιτόπου με βάση την υφιστάμενη διαμόρφωση της παραλίας.
Επίσης, περιλαμβάνονται καθιστικά με κρυφό led φωτισμό: “Τα προτεινόμενα καθιστικά διαστάσεων 0,45 Χ 0,45 και μήκους 1,00 1,50 & 2,00 μέτρων, ανάλογα με την περιοχή τοποθέτησης, είναι από προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, σχήματος Π σε όψη, με κατάλληλες λοξές αποτμήσεις στις ακμές. Σύμφωνα με την Αρχιτεκτονική μελέτη, προβλέπεται η κατασκευή
καθιστικών αναβαθμών με τελική ξύλινη επένδυση όμοια με την επένδυση των καμπίων λουομένων.