Τροφή για σκέψη

Κατσάς για “Ηλέκτρα”: “Θάβεται το όνειρο των ερασιτεχνών να αποκτήσουν στέγη”

Καυστική απάντηση έδωσε ο Αντώνης Κατσάς ερωτηθείς από το MessiniaLIVE,για την επαναλειτουργία του πρώην κινηματογράφου “Ηλέκτρα” ως πολυχώρου Πολιτισμού (κινηματογράφος και πινακοθήκη) και τους σχεδιασμούς της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας για παραχώρηση του χώρου σε ιδιώτη προκειμένου να τον λειτουργεί.

Ο Αντώνης Κατσάς δήλωσε ότι έτσι “θάβεται το όνειρο και η απαίτηση των ερασιτεχνών να αποκτήσουν μια στέγη”.
Αναφέρθηκε διεξοδικά και ανέλυσε το πάγιο αίτημα των ερασιτεχνικών σχημάτων της πόλης- που αυξάνονται κάθε χρόνο- για μια μόνιμη στέγη, αλλά και σε παλαιότερη πρωτοβουλία των ερασιτεχνικών σχημάτων της πόλης να απαιτήσουν μόνιμη στέγη, κάτι που δυστυχώς δεν εισακούστηκε από κανέναν, καθώς, όπως είπε, “δεν εκτίμησε κανένας φορέας την αναγκαιότητα να υπάρχει στέγη στον ερασιτέχνη”. Παράλληλα, επεσήμανε ότι για το “Ηλέκτρα” υπάρχουν-με πρωτοβουλία των ερασιτεχνικών σχημάτων της πόλης-  έτοιμες μελέτες για 2 θεατρικές σκηνές εντός του συγκεκριμένου χώρου, κόστους  450.000 ευρώ, ωστόσο τα σχέδια της Δημοτικής Αρχής είναι διαφορετικά για τον χώρο αυτόν.

“Αναγκαζόμαστε να στριμωχνόμαστε, με τις χειρότερες συνθήκες και να πληρώνουμε και τη στέγη”

Υπογράμμισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ερασιτεχνικά σχήματα, για να ανεβάσουν μια παράσταση επιπέδου με άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα, με έξοδα από την τσέπη τους, σε συνθήκες άθλιες, και αίθουσες χωρίς θέρμανση, αναγκασμένοι να πληρώνουν τον Δήμο για τη χρήση του χώρου, όπου θα προβάλλουν το έργο τους, ενώ στηλίτευσε και την πολεμική που δέχονται από τον Δήμο, και την πολιτεία, με τα πρόστιμα που τους έχουν κατά καιρούς επιβληθεί για τις αφίσες των έργων τους.

Οι ερασιτέχνες ηθοποιοί δεν έχουν την πολυτέλεια να ανεβάζουν παραγωγές επιχορηγούμενες ή χρηματοδοτούμενες από κάπου. Οι ίδιοι αυτοχρηματοδοτούν την παραγωγή ενός έργου, με δικά τους χρήματα, με τον δικό τους τον κόπο, στον ελεύθερο χρόνο τους μετά τη δουλειά τους. Στόχος δεν είναι η κερδοφορία, αλλά απλώς να βγάλουν τα έξοδα και τις δαπάνες που έκαναν,  προκειμένου να ανεβάσουν ένα έργο, με ένα μέσο εισιτήριο 10 ευρώ, για το οποίο φορολογούνται.

Ο Αντώνης Κατσάς περιέγραψε πολύ γλαφυρά τον κόπο και τις θυσίες των ερασιτεχνών να ανεβάσουν μια παράσταση υψηλού επιπέδου, που εκπορεύεται πρωτίστως από την αγάπη τους για το θέατρο, και από τη δίψα του θεατρόφιλου κόσμου της Καλαμάτας να δει αξιόλογες παραστάσεις.
Όπως είπε χαρακτηριστικά “αν την παραγωγή για την “Πρόβα Νυφικού” την ανέβαζε επαγγελματικός θίασος θα κόστιζε 300.000 ευρώ”, θέλοντας να δώσει μια ιδέα για την επαγγελματικού επιπέδου δουλειά που έχει γίνει από όλους τους συντελεστές της παράστασης.

Ο Αντώνης Κατσάς αναφέρθηκε -εν είδει παραπόνου- στο έλλειμμα αρωγής εκ μέρους του Δήμου και της πολιτείας στα ερασιτεχνικά σχήματα, που κάνουν αγώνα για να ανεβάζουν μια αξιοπρεπή παράσταση.
“Ο Δήμος, η πολιτεία, το Υπουργείο Πολιτισμού κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου”, είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι όχι μόνο δεν βοηθούν τα ερασιτεχνικά σχήματα, αλλά τους βάζουν και πάσης φύσεως εμπόδια.

Κώστας Χαλκιάς: “Μόνο καλό μπορεί να προσφέρει η ερασιτεχνική θεατρική κίνηση στην Καλαμάτα”

Στις δυσκολίες του ερασιτεχνικού θεάτρου για το ανέβασμα μιας παράστασης αναφέρθηκε και ο σκηνοθέτης Κώστας Χαλκιάς, επισημαίνοντας παράλληλα ότι “όπως υπάρχουν αρπαχτές επαγγελματικές παραστάσεις υπάρχουν και αρπαχτές ερασιτεχνικές”.

“Η υπόθεση του θεάτρου είναι πάρα πολύ σοβαρή. Όσο πιο πολύ αντιλαμβάνεσαι τη σοβαρότητα αυτή, τόσο καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα θα έχεις. Μόνο καλό μπορεί να προσφέρει αυτή η θεατρική ερασιτεχνική κίνηση στην Καλαμάτα”, δήλωσε ο σκηνοθέτης της παράστασης.

Ενώ έφερε ως παράδειγμα πως το Θεατρικό Παιχνίδι είναι πρωτεύον μάθημα στα Δημοτικά Σχολεία της Γαλλίας (10 ώρες) και της Αγγλίας ( 7 ώρες), θέλοντας να τονίσει τον πολύ σημαντικό ρόλο του θεάτρου στην εκπαίδευση, κάτι που δυστυχώς απουσιάζει από τα ελληνικά σχολεία.

Μαίρη Περδικέα

Δημοφιλέστερα

To Top