Yποδομές

Καλαμάτα-Ριζόμυλος: ΑΚΤΩΡ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ προσφεύγουν κατά της απόφασης της ΑΕΠΠ

Στον χορό των δικαστικών εμπλοκών και ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, ένα από τα σημαντικότερα νέα μεγάλα έργα που μπαίνουν σε σειρά υλοποίησης.

Μετά την απόφαση της ΑΕΠΠ να θέσει εκτός διαγωνισμού τις ΑΚΤΩΡ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ύστερα από ένσταση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ακολούθησε η προσφυγή στο ΣτΕ των δύο μεγάλων ομίλων. Στόχος είναι η αναίρεση της απόφασης και η επαναδιεκδίκηση του έργου. Η εκδίκαση της υπόθεσης αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον όπως γίνεται αντιληπτό και από τους υπόλοιπους διεκδικητές καθώς όσο μειώνεται ο ανταγωνισμός, τόσο μεγαλώνουν οι πιθανότητες ανάληψης του έργου.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ

Πρόκειται για ένα διαγωνισμό που αν πετύχει θα ανοίξει την πόρτα των ΣΔΙΤ για άλλα μεγάλα οδικά έργα και δίνει διέξοδο στην έλλειψη χρηματοδότησης νέων έργων από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι ακόμα ένα έργο που γίνεται με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας ΣΔΙΤ.

Ο νέος άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος- Πύλος-Μεθώνη θα είναι μία συνέχεια ουσιαστικά του Αυτοκινητόδρομου Μορέα και η χρονοαπόασταση αναμένεται να μειωθεί σημαντικά, ενώ εκτιμάται αντίστοιχα ότι θα ανέβει σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια σε ένα δρόμο που σήμερα χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνος.

Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με συνολικά πέντε σχήματα, ουσιαστικά προκρίθηκαν και τα πέντε σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος. Αναθέτουσα Αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το αντικείμενο του έργου αφορά την «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.».

Η εκτιμώμενη αξία είναι 312,23 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 251,8εκατ.ευρώ). Ο διαγωνισμός, θα γίνει σύμφωνα τα οριζόμενα στους ν. 4412/2016 – ΦΕΚ Α’ 148/8.8.2016 και ν. 3389/2005 («Συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα» – ΦΕΚ Α’ 232/22.9.2005)

Η διαδικασία ανάθεσης, για την παρούσα σύμπραξη, περιλαμβάνει 2 φάσεις: Α΄φάση: Εκδήλωση ενδιαφέροντος και Β’ φάση, η οποία περιλαμβάνει 2 στάδια: α) ανταγωνιστικός διάλογος και β) υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια) και η χρηματοδότηση του δεν προβλέπει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Πηγή ypodomes.gr

 

Διαβάστε και αυτό:

5 προσφορές από κορυφαίους τεχνικούς ομίλους για το “Καλαμάτα-Ριζόμυλος”

 

Καλαμάτα-Ριζόμυλος: ΑΚΤΩΡ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ προσφεύγουν κατά της απόφασης της ΑΕΠΠ

Δημοφιλέστερα

To Top