Messinia Live

Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Κορονοϊός

Η επέλαση του COVID-19 έχει σημαντικό αντίκτυπο σε κάθε πτυχή της ζωής μας, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν το τελευταίο διάστημα με στόχο να εμπλουτίσουν την καθημερινότητά τους όσο μένουν σπίτι λόγω των περιοριστικών μέτρων που έφερε ο κορονοϊός.

Καθώς οι άνθρωποι έχουν αγκαλιάσει το social distancing, φαίνεται να υπάρχει μια αύξηση των αγορών μέσω διαδικτύου, που αναγκάζει ακόμη και τους μεγαλύτερους retailers στον πλανήτη να αγωνίζονται να ανταποκριθούν στην πρωτοφανή για τα δεδομένα ζήτηση (η Amazon ανακοίνωσε καθυστερήσεις στην παράδοση παραγγελιών, ενισχύοντας το προσωπικό της με 100,000 προσλήψεις).
Αλλά τι ακριβώς αγοράζουν οι άνθρωποι την περίοδο του lockdown;

Η καταναλωτική φρενίτιδα

Καθώς οι άνθρωποι προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες πραγματικότητας, δημιουργήθηκαν και νέες αγοραστικές ανάγκες. Ενώ η υπερβολή σε αγορές πανικού δείχνει να έχει εξομαλυνθεί, οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν «προϊόντα πανδημίας».

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας του Skroutz.gr πάνω στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών για την περίοδο 9-29 Μαρτίου 2020 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του Φεβρουαρίου 2020, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 41%.
Σε επίπεδο πωλήσεων αύξηση σημείωσαν οι κατηγορίες που περιλαμβάνουν προϊόντα υγείας, παιχνίδια, όργανα γυμναστικής και περιφερειακά υπολογιστών, και πιο συγκεκριμένα:

Ισχυρή μείωση της τάξεως του 35,40% δέχθηκαν τα προϊόντα της κατηγορίας “Μόδα’’, αφού οι καταναλωτές στράφηκαν στην αναζήτηση αγοράς αντισηπτικών, καθαριστικών σπιτιού και ιατρικών αναλώσιμων (γάντια και μάσκες).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με γνωστές εταιρείες retail και ερευνών, στη λίστα με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες προϊοντικές κατηγορίες είναι

Ενώ, στις κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη μείωση βρίσκουμε τα είδη που σχετίζονται με

Η νέα κανονικότητα

Το ερώτημα που πλανάται είναι κατά πόσο η νέα καταναλωτική συμπεριφορά ήρθε για να μείνει.
Ειδικοί πάντως, στα θέματα αγοράς, αναμένουν ότι ακόμη και το 50% των καταναλωτών (ανεξαρτήτως ηλικίας) που στράφηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο το διάστημα του lockdown, πιθανότητα να μην επιστρέψει στο φυσικό κατάστημα.
Μένει να δούμε τους επόμενους μήνες την εξέλιξη αυτής της συμπεριφοράς και εάν θα μιλάμε πλέον για τη ‘νέα κανονικότητα’.

Για την Greatway
Λαδάς Ευάγγελος
Μηχανικός Ηλεκτρονικής & Συστημάτων Πληροφορικής
https://greatway.gr/ilektroniko-emporio-kai-koronoios/
Exit mobile version