ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργαζόμενοι και άνεργοι ενημερώθηκαν στο Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας για τον νέο εργασιακό νόμο, στο επίκεντρο το 13ωρο

Το Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ, πραγματοποίησε την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ενημερωτική εκδήλωση για τον νέο εργασιακό νόμο, που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις και αντιδράσεις σε όλη τη χώρα. Στο επίκεντρο βρέθηκε η δυνατότητα 13ωρης εργασίας, η οποία πλέον θεσμοθετείται, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα εντελώς διαφορετικό εργασιακό τοπίο. Ο νομικός Ζαχαρίας Μαμματάς παρουσίασε αναλυτικά τις αλλαγές και τις επιπτώσεις στον εργαζόμενο, δίνοντας πρακτικές απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν όσους βρίσκονται ήδη στην αγορά εργασίας αλλά και όσους αναζητούν εργασία.

ERGATIKO-IMG-3557

ERGATIKO-IMG-3558

ERGATIKO-IMG-3560

ERGATIKO-IMG-7286

ERGATIKO-IMG-7288

ERGATIKO-IMG-7293

ERGATIKO-IMG-7294

ERGATIKO-IMG-7295

Η ενημέρωση ξεκίνησε με την παρουσίαση του νομοσχεδίου, όμως γρήγορα η συζήτηση πήγε στο «διά ταύτα»: τι σημαίνει πραγματικά το 13ωρο για την καθημερινότητα και την υγεία των εργαζομένων; Ο κ. Μαμματάς τόνισε πως η νομοθεσία παρουσιάζεται ως «ευελιξία επιλογών», όμως στην πράξη η πίεση της αγοράς συχνά κάνει την επιλογή υποχρεωτική. Όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, «όταν σε μια σχέση ισχύος υπάρχει ανάγκη για επιβίωση, η ελευθερία επιλογής γίνεται θεωρητική». Ο διάλογος δεν έμεινε σε θεωρητικό επίπεδο. Εργαζόμενοι της πόλης έφεραν παραδείγματα από την καθημερινότητα, όπου η υπερεργασία δεν είναι επιλογή, αλλά κανόνας που επιβάλλει η αγορά.

Αυτό που έγινε ξεκάθαρο είναι πως ο νέος νόμος δεν επηρεάζει μόνο τις ώρες εργασίας. Αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα συνολικά. Η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη δουλειά και στον προσωπικό χρόνο γίνεται όλο και πιο θολή, δημιουργώντας ένα περιβάλλον στο οποίο το οκτάωρο μοιάζει να χάνει τη δύναμη μιας κατάκτησης που χρειάστηκε δεκαετίες αγώνων. Οι συμμετέχοντες έδειξαν ιδιαίτερη αγωνία για την επόμενη μέρα, με το κεντρικό ερώτημα να παραμένει ανοιχτό: πρόκειται για εκσυγχρονισμό της αγοράς εργασίας ή για επιστροφή σε εργασιακές συνθήκες άλλων εποχών;

Το Εργατικό Κέντρο και το Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ ανακοίνωσαν πως θα συνεχίσουν αντίστοιχες δράσεις ενημέρωσης, τονίζοντας ότι ο εργαζόμενος χρειάζεται πλήρη επίγνωση των δικαιωμάτων του. Γιατί, όπως ειπώθηκε με νόημα στην αίθουσα, «ο νόμος μπορεί να αλλάζει. Η διεκδίκηση όμως παραμένει».

To Top