Απόψεις

Α΄ Εικονική Δίκη Ανθρωποκτονίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Tου Γεωργίου Φερετζάκη
Δικηγόρου – Συγγραφέα
Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης
Επιστ.Συνεργάτη ΕΠΕΕ Νομικής Αθηνών


Ο Ρητορικός Όμιλος , το Εργαστήριο Αρχαίας Ρητορικής και Δραματικής Τέχνης την Τρίτη 23 Μαίου 2017 παρουσία 51 δικαστών , κατηγόρων και κατηγορούμενων εξέπληξαν το κατάμεστο Αμφιθέατρο Ν.Πολίτης στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου τους ακροατές . Η αναπαράσταση της Α΄ εικονικής δίκης διεξήχθη στα πλαίσια των μαθημάτων « Αττικοί Ρήτορες» ( Γ΄Εξάμ.) και « Αρχαίο Αττικό Δίκαιο» ( Ζ΄Εξάμ). Με γενικό συντονιστή τον κο. Σπυρίδων Σταθά και την αρίστη παιδαγωγό – Επικ.Καθηγήτρια κα. Ελένη Βολονάκη η οποία υπογράμμισε πως « Η Ρητορική μας καθορίζει . Εκείνη που καθόρισε την Δημοκρατία […] Σε μία εποχή όπου έλλειπαν τα αποδεικτικά μέσα που χρησιμοποιούν οι νομικοί στο σύγχρονο δικονομικό σύστημα , εκείνος που κέρδιζε τη δίκη κατείχε την δύναμη του λόγου […] Εκείνη την εποχή που σε όλες τις δίκες και στις πιο δύσκολες ακόμα όπως εκείνη της ανθρωποκτονίας μετρούσε ΜΟΝΟ ο λόγος. DNA , Γενετική, Εγκληματολογία ( πουθενά ακόμα) .
Και οι δύο πλευρές ( κατήγοροι και κατηγορούμενοι ) ανάπτυξαν με δικά τους επιχειρήματα έννοιες όπως το αστόχημα της βολής , την γενική και ειδική πρόληψη ( κατά την τότε εποχή) , τα δικαιώματα του κατηγορουμένου , τον πρότερο έντιμο βίο, την άμυνα , τον ηθικό αυτουργό , τους βαθμούς της επικινδυνότητας – την έννοια του κινδύνου , την διαφυγή, την λογική – τις πιθανότητες κ.ο.κ. Αόριστες νομικές έννοιες που φέρουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην απόδειξη από φοιτητές –τριες των Τμημάτων Φιλολογίας και Ιστορικού Αρχαιολογικού. Επιστήμονες που μας υπόσχονται πολλά. Παρουσίαση μιας διαδικασίας της αλληλεπίδρασης στη σχέση η οποία πρέπει να αφορά τη γνωστική ανατροφοδότηση μεταξύ μαθητή και δασκάλου. Ένα είδος συμμετοχής όπου οι φοιτητές –τριες επιδεικνύουν κάποια ενέργεια ο ένας στον άλλο και ο εκπαιδευτικός – καθηγητής επιδεικνύει μια δραστηριότητα σε εκείνους-ες. Αυτό το είδος της ενεργού συμμετοχής που μεταθέτει τη μέθοδο διδασκαλίας και μάθησης από τη μετάδοση αφηρημένων εννοιών στη μετάδοση συγκεκριμένων εμπειριών. Κατ΄αυτό τον τρόπο βελτιώνεται το πνεύμα της ομαδικής συνεργασίας, καλλιεργείται η κριτική σκέψη , βελτιώνεται η γνώση και αναπτύσσεται η δύναμη της λογικής. Μία βελτίωση στην περαιτέρω αξιολόγηση και στην επίδοση αποτελώντας αντικείμενο της νεώτερης φιλοσοφίας που στοχεύει στη ολική ποιότητα της εκπαίδευσης. Η Α΄ εικονική δίκη ανθρωποκτονίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ανοίγει τον δρόμο στην επιτάχυνση της επιστημονικής προόδου.

Α΄ Εικονική Δίκη Ανθρωποκτονίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
To Top